ایزوگام کاری از جمله مهمترین مسئله در ساختمان سازی است. اگر ایزوگام بکار رفته مرغوب نباشد و یا ایزوگام کار حرفه ای نباشد و عایق کاری بطور صحیح انجام نگیرد بعد از گذشت مدتی ایزوگام نیاز به ترمیم پیدا خواهد کرد و سقف منزل دچار نشتی و رطوبت خواهد شد. از این رو رعایت کردن نکات مهم در نصب ایزوگام اهمیت ویژه ای پیدا می کند. در این قسمت نکات مهم هنگامایزوگام کاریرا بیان می کنیم.
مطلب بیشتر:
نحوه ی ترمیم ایزوگام

1- بررسی مرغوبیت ایزوگام: بکابردن ایزوگام مناسب و مرغوب شرط اول در داشت عایقی خوب با طول عمر زیاد است. تشخیص ایزوگام خوب و مرغوب از ایزوگام نامرغوب در مقاله ی مشخصات ایزوگام خوب و مرغوب آمده است.

2- داشتن تجهیزات: وسایل مورد نیاز در ایزوگام کاری شامل مشعل، لباس و کفش و دستکش مناسب، تیغ موکت بری، کپسول و فندک جرقه می باشد که در مقاله ی وسایل مورد نیاز نصب ایزوگامبطور کامل توضیح داده شده است.

3-همه ی رول ها را به بالای ساختمان نبرید: در روز ایزوگام کاری مقدار نیازی که به ایزوگام دارید به سقف منتقل کنید زیرا ممکن است به بتن آسیب وارد نمایند.

4-عایق کاری سطح فلزی: اگر سطحی که قرار است ایزوگام کاری شود از جنس فلز است باید با لایه ای از آستری ضد زنگ پوشش دهی شود.

5- در شرایط مناسب آب و هوایی عایق کاری را انجام دهید:در دماهای زیر ۵+ درجه سانتیگراد نصب انجام نشود زیرا شکل گیری لایه به طور کامل انجام نمی شود و از طرفی با کاهش خاصیت الاستیکی ایزوگام در لایه ها ممکن است ترک ایجاد شود.

6-از خیس شدن رول های ایزوگام جلوگیری کنید: رول های ایزوگام را در زیر باران قرار ندهید و هنگام شستشوی سقف مراقب باشید که آنها خیس نشوند.

7-گوشه ها: گوشه های و قسمت هایی که دارای زاویه ی 90 درجه هستند باید با سیمان ماهیچه کششی(fillet) شوند. نیاد ایزوگام را بر روی قسمت های 90 درجه بکار برد.

8- تمیز کردن سطوح:سطح مورد نظر باید کاملا عاری از هر گونه آلودگی ها باشد. بهتر است قبل از شروع عایق کاری سقف را کاملا جارو کرده و شستشو کنید و سپس آن را خشک کرده بعد ایزوگام کاری را آغاز کنید.

9-جابه جایی اشیا:وسایل روی سقف مثل کولر، منبع انبساط، منبعهای ذخیره آب و غیره باید برداشته شوند.

اگر ازدرزگیر برای پوشش دهی درزها استفاده شده است باید از خشک شدن آنها اطمینان پیدا کنید.

bituminous-membrane-waterproofing

شرکت سپهرسرویس با بکارگیری مجهزترین تجهیزات و نیروهای مجرب در زمینه ی نصب ایزوگام اماده ی خدمت رسانی به شما شهروندان در تهران و حومه می باشد.

مطالب مرتبط:


مواد اولیه ایزوگام چیست؟


تقسیم بندی ایزوگام ها

77 10 710 0912 تماس بگیرید