لوله بازکنی توالت و یا سیستم لوله کشی حمام و دسشویی به منظور رفع گرفتگی لوله انجام میگیرد. روش های مختلفی برای لوله بازکنی انجام مییرد که بسته به دلیل گرفتی لوله و یا شدت گرفاگی آن می باشد. در این قسمت شما را با معمول ترین روش گرفتگی لوله آشنا می کنیم.

روش اول: استفاده از فنر لوله بازکن برقی

فنر لوله باز کن  برای باز کردن گرفتگی های سخت لوله ی توالت استفاده می کند.

 فنر لوله باز کن از موتور و فنر تشکیل شده است. موتور لوله باز کن فنری وسیله ای به شکل دریل می باشد که فنر به سر آن متصل شده است. فنر لوله باز کن هم فنری متناسب با لوله می باشد که بایستی انعطاف لازم را داشته باشد تا درون خمیدگی لوله بتواند خم شود.

به منظور استفاده از این دستگاه بایستی فنر را به سر دریل یا موتور مخصوص متصل کرد و سر فنر را درون لوله فرو برد. به دنبال آن موتور را روشن می کنیم تا فنر شروع به چرخیدن کند. زمانی که موتور روشن شد و فنر لوله باز کن به چرخش در آمد، به آهستگی فنر را به درون لوله فشار دهید. این عمل را تکرار کنید تا فنر به مقدار بیشتری درون لوله وارد شود و به قسمت گرفتگی لوله برسد. زمانی که نوک فنر به گرفتگی لوله برسد سبب حرکت خاک و مواد جامد سخت داخل لوله می شود و آن ها را به سمت چاه هدایت می کند.

روش دوم: لوله بازکن تراکم هوا

اگر دلیل گرفتگی لوله ی فاضلاب  انباشتگی خاک  داخل لوله باشد، در اینطور مواقع از لوله باز کن تراکم هوابرای باز کردن لوله استفاده می شود.نحوه استفاده از این دستگاه به این شکل است که با تلنبه زدن، هوا داخل دستگاه فشرده می شود و مقدار فشار درون دستگاه توسط یک عقربه نشان داده می شود. با قرار دادن دهانه این وسیله بر رویه دهانه لوله و کشیدن اهرم دستگاه لوله باز کن، هوایی که داخل دستگاه به شکل فشرده است وارد لوله می شود و گرفتگی های داخل لوله را مجبور به حرکت می کند.

روش سوم: لوله بازکنی با مواد شیمیایی

لوله بازکن‌های شیمیایی موثرترین محلول هستند که با ریختن آن در چاهک گرفتگی لوله ببراحتی  از بین می‌رود و مجرای لوله باز می‌شود. ریختن مقدار کافی از این مواد به داخل لوله، امکان بازشدن گرفتگی داخل لوله وجود دارد. باید در ذهن داشت که سرعت اثر کردن لوله باز کن های شیمیایی کند است.راهنمای خرید محلول لوله بازکن

روش چهارم: لوله بازکنی با استفاده از تلمبه ی دستی

لوله باز کن دستی وسیله ای برای  باز کردن گرفتگی های سطحی و ضعیف در لوله فاضلاب می باشد.  این وسیله شامل  پمپ و دسته است. و یک قطعه پلاستیکی نیم دایره ای شکل که نام پمپ به آن داده می شود و یک دسته که روی آن قرار گرفته است.برای ایجاد چسبندگی بیشتر و قوی‌تر عمل کردن چاه بازکن، دور تا دور لبه پلاستیکی بخشی را که قرار است به سینک بچسبد، پارافین بمالید. قسمت پلاستیکی لوله بازکن را طوری که آب نتواند به زیر این کلاهک برود روی چاهک قرار دهید و مقداری آب در سینک ریخته سپس  دسته چاه بازکن را محکم به سمت پایین فشار دهید. این حرکت را چندین مرتبه تکرار کنید. چاه بازکن را بردارید تا آب درون سینک با فشار وارد چاهک شود و ذرات داخل لوله را به درون فاضلاب ببرد.سپس  آب داغ را باز کنید تا وارد لوله شود و جداره لوله را کاملا پاکسازی کند.

روش پنجم: روش های خانگی لوله بازکنی

در صورتی که گرفتگی لوله شدید نباشد می توان مثل یک لوله بازکن حرفه ای به وسیله ی روش ها خانگی گرفتگی لوله را برطرف نمود.
روش خانگی لوله بازکنی

تخلیه چاه خانگی با ساخت فنر لوله بازکنی

لوله بازکنی توالت به روش خانگی

27

شرکت لوله بازکنی سپهر سرویس با بکارگیری مجهزترین تجهیزات و نیروهای مجرب آماده ی خدمات رسانی به شما شهروندان می باشد.

شماره تماس:09127101077