امروزه استفاده از سیفون فاضلاب یک امر مهم در سیستم فاضلاب ساختمان می باشد. سیفون یک لوله ی خمیده است که در  در سیستم فاضلاب سبب از بین رفتن بوهای بد فاضلاب شده و از ورود بوی بد فاضلاب به درون فضای منزل جلوگیری می نماید. وظیفه ی دیگر سیفون جلوگیری از پدیده ی فشار معکوس در سیستم فاضلاب می باشد. سیفون دارای یک مخزن آب است که آب بند نامیده می شود. گازهای نامطبوع در آب موجود در سیفون حل شده و این گونه بوی بد فاضلاب به فضای خانه راه پیدا نکرده و از بین می رود. عمق سیفون و مقدار آبی که در آن تجمع می یابد بسته به سیفون متفاوت می باشد. این عمق شامل پنج سانتی متر و ده سانتی متر می باشد.لوله بازکنی تهران،شرکت لوله بازکنی

انواع سیفون ها:

سیفون های به دودسته ی کلی تقسیم می شوند:لوله بازکنی جنوب تهران،لوله بازکنی شمال تهران

1- سیفون نوع P

trap

2- سیفون نوع S

 

siphon-trap

نام دیگر سیفون نوع p شتر گلو نام دارد. این نوع سیفون کاربردهای زیادی دارد.

گاهی متخصصین در امرلوله بازکنیبرا آنکه پی ببرند  در سیستم فاضلاب سیفون به کار رفته است یا خیر از راه ساده ای برای اینکار استفاده می کنند. آن ها مقداری آب به درون لوه ی فاضلاب ریخته سپس به پایین رفتن آب نگاه می کنند. اگر ایستادگی و توقف در حین پایین رفتن آب مشاهده نمودند یعنی در سیستم سیفون و یا شترگلو به کار رفته است.

 

clearing-a-clogged-toilet-with-a-plunger

شرکت لوله بازکنی سپهر سرویس با مجهزترین تجهیزات و نیروهای مجرب آماده ی خدمت رسانی به شما شهروندان عزیز در تهران و حومه می باشد.

مطالب مرتبط:


آشنایی با دستاه فنر لوله بازکنی

لوله بازکنی توالت به روش خانگی

رفع بوی بد ساختمان با سیستم هواکش ونت

لوله بازکن حرفه ای

اصول اولیه در لوله کشی فاضلاب ساختمان