تعمیرات لوله های فاضلاب شامل مواردی از جمله: تعمیرات لوله های فرسوده، تشخیص ترکیدگی لوله و از بین بردن نشتی آب، برطرف سازی اشکالات موجود در سیستم لوله کشی فاضلاب، لوله بازکنی، رفع صدای فاضلاب و رفع چکه کردن لوله می باشد.

اگر اشکال از سیستم لوله کشی فاضلاب و اجرای لوله کشی فاضلاب نباشد، لوله ها ممکن است پس از مدتی دچار گرفتگی و یا نشتی شوند که هر کدام پیامدهای خود را به همراه دارد. گرفتگی لوله فاضلاب به دلیل رسوب مواد جامد می باشد که با کمک دستگاه های مخصوص، گرفتگی برطرف خواهد شد. اما اگر لوله ها به علت فرسودگی دچار نشتی شده باشند باید هر چه سریعتر برای حذف حوادث ساختمانی، نشتی را پیدا کرده و آن را برطرف نمود.

تعمیرات لوله کشی فاضلاب ساختمان:

لوله کشی فاضلاب از بخش های مختلفی تشکیل شده است. قسمت ها ی مختلف لوله کشی فاضلاب که رد مناطق مختلف منزل نصب شده است شامل:لوله کشی حمام، لوله کشی آشپزخانه، لوله کشی توالت و سیستم سیفون توالت، انشعابات شبکه لوله کشی فاضلاب به چاه، انشعابات متصل کننده ی فاضلاب به فاضلاب شهری.

تمامی این لوله ها ممکن است پس از مدتی دچار فرسودگی و یا گرفتگی شوند.  لوله های قدیمی بکار رفته در سیستم لوله کشی عمدتا چدنی می باشند که با گذشت زمان زنگ زده و سبب گرفتگی لوله های فاضلاب می شوند.

اشکالاتی که ممکن است هنگام اجرای سیستم لوله کشی فاضلاب رخ داده باشد شامل:

تعبیه ی اشتباه سیفون و نصب نامناسب آن،بکار رفتن لوله های چدن در سیستم لوله کشی ، سهل انگاری کارکنان و رفتن دوغاب به درون لولها،بکار رفتن لوله های برزگ در سیستم لوله کشی فاضلاب و…

تعمیرات سیفون و لوله کشی فاضلاب توالت:

عمده دلایلی که سبب بروز مشکلات در قسمت سیستم لوله کشی توالت می شود مربوط به سیفون می باشد.مهمترین علت خراب شدن سیفون ، از بین رفتن آب بندی آن است. این خرابی ناشی از اختلاف فشار بین دو طرف سیفون و یا از بین رفت چسب اتصال می باشد. گاهی نیز سیفون توالت دچار نشتی می شود. نشتی آب از این وسیله به قدری بی سر و صدا صورت می گیرد که امکان تشخیص آن بسیار سخت است.

اگر سیستم لوله کشی توالت دچار گرفتگی شده باشد با لایروبی لوله به کمک دستگاه فنر لوله بازکنی برقی و یا دستگاه تراکم هوا می توان گرفتگی را برطرف نمود.

نشت یابی لوله کشی فاضلاب با دستگاه:

اگر نشتی لوله کشی آب یا فاضلاب در منزل باشد باید از یک فرد ماهر در زمینه ی تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه کمک گرفت اما اگر نشتی از لوله های اصلی سازمان آب و لوله هایی که فاضلاب ساختمان را به فاضلاب شهری متصل می کنند باشد  باید سازمان آب و فاضلاب را در جریان قرار دهید.

از نشانه های نشتی آب تر بودن همیشگی کنتور است. به این شکل که آب در طول لوله حرکت کرده و به کنتور رسیده است. اگر درمکانی که لوله ی آب در سطح زمین می رسد و خاک آن قسمت همیشه خیس بود نشانه ای دیگر از نشتی آب لوله های فاضلاب است.

تعویض لوله های کهنه به لوله های نو:

در صورت قدیمی بودن سیستم لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان تعویض لوله  امری ضروری می باشد. اگر ساختمان شما قدیمی است و لوله های آن دچار نشتی شده اند با یکبار نشت یابی و رفع نم دیوار کار تمام نخواهد شد و پس از گذشت مدتی دوباره در قسمتی دیگر شاهد نشتی آب خواهید بود. از این رو بهتر به فکر تعویض لوله های آب یا فاضلاب منزل خود باشید.

plumber

شرکت سپهرسرویس با بکارگیری مجهزترین تجهیزات و نیروهای مجرب در زمینه ی تشخیص ترکیدگی لوله، تعمیرات لوله ی فرسوده، رفع نم و رطوبت دیوار آماده ی خدمت رسانی به شما شهروندان در تهران و حومه می باشد.

مطالب مرتبط:


نشت یابی و تعمیرات لوله های فرسوده

روش موثر برای جلوگیری از ترکیدگی لوله های فاضلاب

رفع چکه کردن شیر آب

اصول اولیه در لوله کشی فاضلاب ساختمان

سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان

انواع لوله های فاضلاب

زمان تعویض سیفون توالت

تشخیص ترکیدگی لوله بدون نیاز به دستگاه