حمام و دستشویی به خاطر میکروب هایی که در آن ها وجود دارد ازجمله محل هایی است که باید با دقت بسیار زیاد تمیز شوند. برای تمیز کردن این مکان ها باید به نکات زیادی توجه داشته باشیم که در اینجا به برخی از این نکات اشاره هایی می کنیم.و روش صحیح تمیز کردن توالت ایرانی و فرنگی را به شما آموزش می دهیم.

وسایل مورد نیاز جهت پاک کردن توالت:

وسایل مورد نیاز جهت تمیزکردن توالت فرنگی عبارتند از: برس دستشویی، دستکش، اسفنج، تمیز کننده کاسه توالت (مثلا نوشابه)، اسپری ضد عفونی (می‌توانید از ترکیب سرکه و آب استفاده کنید)

مراحل تمیز کردن توالت:

1- تمیز کردن کاسه توالت:

ماده تمیز کننده کاسه توالت یعنی همان نوشابه را به زیر لبه‌های توالت فرنگی بریزید و بگذارید تا از لبه‌ها به پایین بیاید. اسید موجود در نوشابه لکه ها را از بین می برد. برای تمیزی بیشتر اجازه بدهید نوشابه برای طول شب آنجا بماند.

برای تمیز کردن توالت نوشابه سیاه را داخل کاسه بریزید. آن را به دیواره بریزید آن را به سمت لکه ها جریان دهید و سپس داخل کاسه بریزید.

حالا از برس دستشویی برای تمیز کردن کاسه توالت استفاده کنید و به خوبی کاسه توالت فرنگی را بسابید. بگذارید حداقل به مدت یک ساعت نوشابه در توالت باقی بماند. اسید موجود در نوشابه لکه ها را از بین می برد. برای تمیزی بیشتر اجازه بدهید نوشابه برای طول شب آنجا بماند.با این روش کاسه توالت شما به خوبی تمیز خواهد شد.

 

2- تمیز کردن درب توالت فرنگی:

پس از آنکه در توالت فرنگی را بستید، با استفاده از محلول ضد عفونی کننده (ترکیب آب و سرکه) و همچنین یک اسفنج شروع به تمیز کردن ناحیه تانک و در توالت فرنگی بکنید.این ترکیب درب توالت فرنگی و بدنه ی توالت فرنگی را جرم گیری کرده و تمیز می کند.

 

3- در توالت فرنگی را باز کنید:

بعد از گذشت حداقل یک ساعت دوباره شروع به تمیز کردن لبه‌ها، گوشه‌ها و اطراف کاسه توالت فرنگی کنید با کمی زحمت و استفاده اسپری ضد عفونی کننده می‌توانید به راحتی تمام کثیفیهای کاسه توالت فرنگی را از بین ببرید. پس از اتمام این کار یک بار دیگر با برس دستشویی کاسه توالت را تمیز کنید و تمیزی کاسه توالت فرنگی را ببینید.

در اخر اینکه همیشه سعی کنید به طور مکرر توالت خود را تمیز نگه دارید تا از بوی بد و همچنین ظاهر بد توالت بدور باشید.و سلامت خود و خانواده ی خود را حفظ کنید

 

از بین بردن بوی بد در توالت:

این میکروب ها عامل اصلی در بوی بد توالت هستند.اما ممکن است منشا این بوهای نامطبوع و همچنین مضر از درون چاه فاضلاب توالت باشد.برای رفع بوی بد در توالت میتوانید مقاله ی رفع بوی بد چاه توالت و حمام را مطالعه کنید.

محلول های پاک کننده توالت:

  • در اینجا تعداد دیگر از محلول ها تمیز کننده وجود دارد که شما می توانید استفاده کنید.

    kitchen-cleaning-products-500x500

    محلول های پاک کننده توالت

  •  1/2 پیمانه سرکه و 1/4 پیمانه جوش شیرین (یا دو قاشق چای خوری بوراکس) داخل 1/2 گالن (2 لیتر) آب مخلوط کنید. آن را داخل کاسه تولت ذخیره کنید، یک ساعت قبل از کشیدن سیفون صبر کنید.
  •  برای از بین بردن قارچ ها یک قسمت هیدروژن پراکسید با دو قسمت آب را داخل بطی اسپری مخلوط کنید. به قسمت های قارچی اسپری بزنید، حداقل یک ساعت صبر کنید و محلول قارچ ها را بخراشید.
  • برای پاک کردن جرم دسشویی مقداری جوهر نمک روی آن بریزید و پس از ۲۰ دقیقه آن را تمیز کنید و سپس خوب آبکشی کنید.
  • براي از بين بردن جرم دستشويي مي توانيد از وايتکس يا همان محلول سفيدکننده استفاده کنيد.
  • استفاده از قرص های  ژاول هم مي توان موثر باشد. راه آب را ببنديد و يک قرص را در سينک بيندازيد و بگذاريد حدود ۱۰تا ۱۵دقيقه بماند.

با بکار بردن این مواد میتوانید دسشویی خود را عاری از هرگونه میکروب توالت، باکتریهای درون کاسه ،قارچ های توالت،جرم های دسشویی ببینید.

 

نحوه ی  تمیز کردن جرم کاشی‌های دور دستشویی:

دستمال تمیزی را در آب گرم خیس کرده و روی کاشی‌ها و شیشه‌ها بکشید بعد پنبه را به جوش شیرین آغشته کنید و روی محل‌های موردنظر بمالید و در آخر، کمی مایع ظرفشویی را با اسفنج روی قسمت‌های مختلف بکشید و بعد دستمال خیس آن‌ها را پاک کنید و سپس با حوله خشک کنید.با این روش آلودگی ها و جرم های روی کاشی ها از بین خواهد رفت.

 

مطالب مرتبط:
رفع گرفتگی چاه توالت ایرانی و فرنگی و فاضلاب
انواع مختلف چاه های فاضلاب
رفع گرفتگی چاه فاضلاب و تخلیه چاه

سرویس توالت ایرانی و فرنگی و موثرترین روش باز کردن گرفتگی چاه فاضلاب توالت

تمیز کردن توالت| دستشویی| توالت فرنگی
آیا گاز فاضلاب کشنده است؟

رفع بوی بد چاه توالت و حمام
شماره تماس:09127101077