فاضلاب های شهری و چاه های فاضلاب از مواد مختلفی تشکیل شده است.

مهم ترين اجزای تشکيل دهنده فاضلاب :

عوامل بيماريزا در فاضلاب و چاه ها: انواع عوامل بيماريزا با منشأ آبی يافت می شوند که شامل باکتريها، ويروسها، پرتوزوآ و انگلها می باشند.

مواد آلی در فاضلاب : عمدتاً شامل پروتئينها (40 تا 60 درصد)، کربوهيدراتها (25 تا 50 درصد) و ليپيدها (تقريباً 10درصد)

جامدات معلق در فاضلاب: عمدتاً شامل پسماندهای غذايي، فضولات بدن انسان، کاغذ، پارچه و ذرات خاک می باشد.
تخلیه چاه،تصفیه چاه فاضلاب،تخلیه چاه تضمینی،تخلیه چاه جذبی و روش های مختلف تخلیه چاه،تخلیه چاه به صورت حرفه ای

در این میان فاضلابی که حاصل از مواد شستشو می باشد قابل تصفیه می باشد که به روش های زیر دفع می شوند.

روشهای دفع فاضلاب حاصل از شستشو:

شبکه جمع آوری فاضلاب

یکی دیگر از روشهای دفع فاضلاب شبکه فاضلاب است. اگر در روستا و حومه ی شهرها شبکه جمع آوری فاضلاب ایجاد شده باشد با اتصال فاضلاب ساختمان به شبکه فاضلاب می‌توان به راحتی فاضلاب را دفع کرد. فاضلاب جمع آوری شده در شبکه فاضلاب به تصفیه خانه فاضلاب منتقل شده و پس از انجام فرایندهای تصفیه، در محل مناسبی که آلودگی زیست محیطی ایجاد نکند تخلیه می شود.

چاه جذبی:

یکی از روشهای دفع فاضلاب استفاده از چاه جذبی است. منظور از چاه محفظه‌ای است که فاضلاب در آن ذخیره شود به نحوی که حشرات و حیوانات به آن نزدیک نشوند.

روش جلوگیری از آلودگی چاههای آب توسط چاه فاضلاب:

برای جلوگیری از آلوده شدن  چاه آب توسط چاه فاضلاب، چاه فاضلاب  را در ارتفاع کمتری از چاه آب و در فاصله 15 تا 30 متری زمین حفاری میکنند. هر چه جنس زمین چاه جذب ضعیف و قابل نفوذ باشد این فاصله باید بیشتر باشد. کف چاه در زمینهای یکنواخت غیر آهکی بایستی حداقل 5/1 تا 3 متر بالاتر از سطح آب زیرزمینی قرار گرفته باشد. علت این امر جلوگیری از انتشار آلودگی چاه جذبی در محیط است. دیواره قسمت بالایی چاه جذبی فاضلاب باید طوقه چینی شود و اندازه ی  قطر آن پایینتر از قسمتهای دیگر و با مصالح بادوام پوشانده شود

سپتیک تانک

استفاده از سپتیک تانک یا انباره تعفن و یا گندانبار روشی مناسب برای فاضلاب های ساختمانی و خانگی است.

در چه مواقعی از سپتیک تانک استفاده می کنند؟

hqdefault

نصب سپتیک تانک

در صورتیکه در روستا شبکه جمع آوری فاضلاب وجود نداشته باشد و جنس زمین اجازه استفاده از چاه جذبی را نمی‌دهد می‌توان از سپتیک تانک جهت دفع فاضلاب استفاده کرد.

سپتیک تانک چیست؟

سپتیک تانک یک مخزن ته نشینی غیر قابل نفوذ است که فاضلاب تولیدی از طریق لوله فاضلاب به داخل آن ریخته می‌شود. سپتیک تانک به جداسازی و تجزیه مواد جامد از فاضلاب کمک می‌کند. پساب سپتیک تانک معمولا به کمک چاه جذبی در زمین دفع می‌شود و لجن باقیمانده در مخزن هرچند وقت یک بار تخلیه میگردد.

از این سپتیک تانک ها بطور گسترده ای در واحدهای مسکونی و ویلایی، مجتمع های مسکونی و اداری، کارگاه های عمرانی و ساختمانی، کارخانجات تولیدی و صنعتی، هتل ها، رستوران ها، و مجتمع های تفریحی و ورزشی و مدارس استفاده می شود.

شرکت سپهر سرویس با کارکنان حرفه ای و مجرب آماده ی خدمت رسانی به شما در زمینه ی نصب سپتیک تانک،و همچنینتخلیه چاهو تخلیه سپتیک تانک می باشد.

تخلیه چاه سپتیک تانک،نصب سپتیک تانک و روش های نصب چاه سپتیک،نصب چاه سپتیک تانک ارزان و حرفه ای،نصب چاه سپتیک تانک در تهران و حومه

مطالب مرتبط:
رفع گرفتگی چاه توالت ایرانی و فرنگی و فاضلاب
انواع مختلف چاه های فاضلاب
رفع گرفتگی چاه فاضلاب و تخلیه چاه

سپتیک تانک چیست و در کجا کاربرد دارد؟

اجرای سپتیک تانک

آموزش نصب سپتیک تانک و نگهداری از آن

انواع فاضلاب شهری دفع و تخلیه فاضلاب خانگی