دلایل بوی بد چاه توالت و فاضلاب:

این روزها با افزایش توالت، دستشویی و سرویس بهداشتی در منازل، بوی بد چاه، بوی بد فاضلاب، بوی بد توالت، بوی بد دستشویی بوی بد حمام و بوی بد سینک ظرف شویی بسیار شایع شده است. این بوهای بد در همه جا پیدا می‌شوند و مشام انسان را ناراحت می‌کنند. هر کسی دنبال راهی برای خلاصی از شر این بوهای بد می‌گردد. شما هم قطعا با این بوها مواجه شده‌اید و قصد از بین بردن بوی بد را دارید.باید هرچه زودتر به فکر رفع بوی بد فاضلاب و حمام و توالت دسشویی ساختمان خود باشید.زیرا آثارمخربی بر روی سلامت شما و خانواده و کودکان دارد.

 

آثار مضر گاز های فاضلاب و بوی بد فاضلاب  و دسشویی بر سلامتی انسان:

گازهای فاضلاب از جمله موادی بسیار سمی هستند که از تجزیه مواد داخل چاه فاضلاب ایجاد می گردند. در غلظت بالاچشم‌ها در اثر تماس با این گاز قرمز، ملتهب و دردناک گردیده و به نور حساس می‌شوند.  در غلظت‌های خیلی پایین آتار مخرب  این گاز باعث سر درد ، خواب آلودگی، بی حالی، حالت تهوع، استفراغ، تحریک چشم‌ها و سیستم تنفسی می‌گردد.

اثرات مزمن بوی بد فاضلاب بر روی سیستم تنفسی شامل سرفه، درد در بینی و گلو و درد هنگام تنفس می‌باشد.اینها از جمله مهمترین آثار مضر گازهای فاشلاب بود که علائم وجود این گازهای بوی بد فاضلاب می باشد.

اشتباهات رایج برای رفع بوی بد فاضلاب و دستشویی:

برای برطرف کردن بوهای مزاحم در خانه، اغلب مردم از اسپری‌های خوش‌بوکننده هوا استفاده می‌کنند این اسپری‌های شیمیایی  در حقیقت بو را از بین نمی‌برند بلکه با بوی نافذ اسانس‌های مصنوعی خود، بوهای نامطبوع را می‌پوشانند یا اینکه مانند قرص‌های بوگیر توالت محتوی دی‌کلروبنزن، سلول‌های بویایی ما را با لایه‌ای از ترکیبات روغنی زیان‌آور که از خود متصاعد می‌کنند، پوشانده و از این طریق مانع استشمام بوی نامطبوع می‌شوند.

راهکار مناسب برای رفع بوی بد چاه توالت چیست؟

ما در این مقاله می خواهیم راهکارهایی را به شما آموزش دهیم تا به کمک خوشبو کننده های طبیعی هوا فضای خانه را معطر کنید.

روش از بین بردن بوی بد در چاه فاضلاب سرویس‌های بهداشتی و توالت ساختمان:

  • از تهویه توالت استفاده کنید.
  • مخلوطی از گیاهان معطر مورد علاقه خود را در یک کیسه کتان یا قوطی سوراخ شده ریخته و در حمام و توالت قرار دهید.
  • گلوله‌های معطر درست کنید. برای این کار مقدار مساوی نمک را با آرد گندم مخلوط کنید و به آن مقداری آب گرم و کمی عصاره طبیعی گیاهان معطر مورد علاقه خود را اضافه و به خوبی مخلوط کنید تا خمیر سفتی به دست آید. در صورت تمایل، با کمی رنگ خوراکی، خمیر را به رنگ‌های دلخواه خود در آورید. خمیر را به صورت گلوله‌های کوچک درآورید و آنها را در سایه و هوای آزاد خشک کنید. این گلوله‌های رنگی و معطر را در ظروف در باز، در توالت و دست‌شویی و سایر نقاط خانه قرار دهید.
  • 2 عدد لیمو برش خورده،عدد ساقه رزماری دارای برگ، 1پیمانه آب  را داخل تابه متوسط ریخته، با حرارت کم آن را به جوش آورید. بگذارید بوی خوش خانه را فرا گیرد. دقت کنید آب داخل تابه خشک نشود. چون لیمو و رزماری سوخته بوی بدی به جا می‌گذارند.
  • قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را در 2 پیمانه آب حل كنید و داخل اسپری بریزید. این مایع را مرتب در هوای اتاق اسپری كنید. به این ترتیب بوی بد موجود از بین می‌رود.

به کمک ساخت بوگیر های دستی و خانگی به آسانی می توانید ازعهده ی رفع و از بین بردن بوی بد در توالت و چاه فاضلاب خود خلاص شوید.

 

روش برطرف کردن بوی بد فاضلاب حمام:

بعد از حمام‌گرفتن یا شستن لباس ها در این محیط یا حتی شستن فضای سرویس‌های بهداشتی، معمولا تلفیقی از بوی چند ماده شوینده مختلف همراه بخار آب آن محیط حتی فضای خانه را شامل می شود. كه  در مورد بعضی مواد شوینده قوی مانند اسیدها و سفیدكننده‌های مربوطه، نفس‌گیر و ناراحت‌كننده باشد. در چنین شرایطی پس از روشن‌كردن هواکش و بازكردن پنجره آن فضا، بلافاصله چند كبریت یا یك عدد شمع در محیط روشن كرده و چند دقیقه صبر كنید. پس از طی این مدت، خواهید دید كه این راهكار چگونه معجزه‌آسا عمل خواهد كرد و به راحتی بوی بد حمام منزل و ساختمان شما از بین خواهد رفت.شمع  در اینجا مانند یک بوگیر عمل کرده و بوی بد مواد شوینده را در حمام از بین میبرد.

مطالب مرتبط:
رفع گرفتگی چاه توالت ایرانی و فرنگی و فاضلاب
سرویس توالت ایرانی و فرنگی و موثرترین روش باز کردن گرفتگی چاه فاضلاب توالت

رفع بوی بد چاه توالت و حمام
تمیز کردن توالت| دستشویی| توالت فرنگی
آیا گاز فاضلاب کشنده است؟

شماره تماس:09127101077