آموزش باز کردن راه آب ظرفشویی

زمانی که مشاهده کردید لوله ی ظرف شویی در حال گرفتن است مقداری آب در حال جوش داخل چاهک بریزید. این کار سبب می‌شود بافت چربی‌ها و ذرات فرو رفته داخل چاهک شکسته، سست شوند و همراه با آب از لوله فاضلاب خارج شوند.
بهترین راه برای آنکه نگذاری چاهک ظرفشویی دچار گرفتگی این است که مگذارید ذرات غذا و چربی‌ها را به داخل چاهک شوند.

آموزش باز کردنن لوله ی ظرف شویی،دلایل گرفتگی لوله یظرف شویی،روش باز کردن چاه ظرف شویی،آموزش جلو گیری از گرفتن چاه ظرف شویی

راه کار هایی برای ممانعت از گرفتگی  چاهک ظرفشویی:

برای جلوگیری ازنگرفتن لوله از یک  صافی برای گرفتن ذرات غذا استفاده کرد.ساده ترین راه به منظور ممانعت از گرفتگی لوله فاضلاب، همین است. با آنکه این روش بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر می آید ولی  افراد با رعایت نکردن آن دچار این مشکل می شوند.در واقع عامل اصلی گرفتگی لوله های فاضلاب وارد شدن مواد جامد و اضافی به درون لوله می باشد. لوله فاضلاب محلی است که آب و فاضلاب از میان آن عبور می کنند و اگر مواد اضافی به داخل آن راه پیدا کنند، احتمال انسداد و گرفتگی در آن است. در عین حال هیچ‌گاه روغن مصرف شده را درون چاهک سینک نریزید. اگر می‌خواهید ظرفی را که در آن روغن بوده است بشویید، ابتدا ظرف را با دستمال کاملا از روغن پاک کنید و سپس آن را بشویید. با این کار مطمئن باشید که لوله‌های ظرفشویی شما خیلی دیر‌تر دچار مشکل گرفتگی می‌شود.

آموزش باز کردن فاضلاب ظرف شویی،روش های مختلف باز کردن چاه ظرف شویی،آسانترین رو شها برای باز کردن لوله،روش های برطرف کردن ذرات غذا از لوله ی آشپزخانه،گرفتگی ظرف شویی آشپزخانه

استفاده از لوله بازکن دستی:

لوله باز کن دستی وسیله ای برای  باز کردن گرفتگی های سطحی و ضعیف در لوله فاضلاب می باشد.  این وسیله شامل  پمپ و دسته است. و یک قطعه پلاستیکی نیم دایره ای شکل که نام پمپ به آن داده می شود و یک دسته که روی آن قرار گرفته است.برای ایجاد چسبندگی بیشتر و قوی‌تر عمل کردن چاه بازکن، دور تا دور لبه پلاستیکی بخشی را که قرار است به سینک بچسبد، پارافین بمالید. قسمت پلاستیکی لوله بازکن را طوری که آب نتواند به زیر این کلاهک برود روی چاهک قرار دهید و مقداری آب در سینک ریخته سپس  دسته چاه بازکن را محکم به سمت پایین فشار دهید. این حرکت را چندین مرتبه تکرار کنید. چاه بازکن را بردارید تا آب درون سینک با فشار وارد چاهک شود و ذرات داخل لوله را به درون فاضلاب ببرد.سپس  آب داغ را باز کنید تا وارد لوله شود و جداره لوله را کاملا پاکسازی کند.

استفاده از اسید مناسب برای باز کردن لوله،بهترین اسید لوله باز کنی،طرز استفاده از اسید لوله باز کنی.
استفاده از لوله بازکن‌های شیمیایی:
لوله بازکن‌های شیمیایی موثرترین محلول هستند که با ریختن آن در چاهک گرفتگی لوله ببراحتی  از بین می‌رود و مجرای لوله باز می‌شود. ریختن مقدار کافی از این مواد به داخل لوله، امکان بازشدن گرفتگی داخل لوله وجود دارد. باید در ذهن داشت که سرعت اثر کردن لوله باز کن های شیمیایی کند است. بعد از ریختن لوله باز کن شیمیایی درون لوله باید مدت زمانی را صبر کرد تا مواد شیمیایی و اسیدی درون لوله باز کن وارد لوله شده و به درون مواد ذائد راه پیدا کنند و سبب نابودی آن ها شوند. هیچوقت محلول را داخل چاه به حال خود نگذارید. باقی ماندن محلول شیمیایی بر جداره لوله‌ها سبب پوسیدگی آن می‌شود، بنابراین پس از ریختن محلول در چاهک بعد از چند دقیقه تأمل آب را داخل چاهک باز کنید تا محلول را بشوید. پس از ریختن محلول شیمیایی به داخل چاهک هرگز سر خود را برای دیدن داخل چاهک نزدیک آن نکنید، زیرا گازهای سمی که از محلول متصاعد می‌شود، بسیار مضر است. برخی از محلول‌های چاه بازکن برای از بین بردن گرفتگی‌های ناشی از چربی و ذرات غذا مناسب است و برخی دیگر برای گرفتگی‌های ناشی از تجمع مو در لوله استفاده می‌شود. پس محلول چاه بازکن مناسبی را خریداری کنید.

۳- پودر لوله بازکن

در گذشته  از پودرهای لوله بازکنی استفاده می شود که نام “چنته” را بر خود داشتند. روش به کارگیری این نوع لوله باز کن به این شکل است که پودر لوله بازکن را درون لوله ای که خشک است بریزید و بعد از گذشت میزان زمانی داخل لوله جریان آب را باز کنید. ولی امروزه بیشتر از لوله باز کن اسیدی استفاده می کنند.

۴- لوله بازکن تراکم هوا

اگر دلیلی گرفتگی لوله انباشتگی خاک  داخل لوله باشد، در اینطور مواقع از لوله باز کن تراکم هوابرای باز کردن لوله استفاده می شود.نحوه استفاده از این دستگاه به این شکل است که با تلنبه زدن، هوا داخل دستگاه فشرده می شود و مقدار فشار درون دستگاه توسط یک عقربه نشان داده می شود. با قرار دادن دهانه این وسیله بر رویه دهانه لوله و کشیدن اهرم دستگاه لوله باز کن، هوایی که داخل دستگاه به شکل فشرده است وارد لوله می شود و گرفتگی های داخل لوله را مجبور به حرکت می کند.

۵- فنر لوله بازکن

فنر لوله باز کن  به منظور باز کردن گرفتگی های سخت داخل لوله به عنوان مثال خاک و مواد جامد سخت می باشد.

ساختار فنر لوله باز کن از موتور و فنر تشکیل شده است. موتور لوله باز کن فنری وسیله ای به شکل دریل می باشد که فنر به سر آن متصل می شود. فنر لوله باز کن هم فنری متناسب با لوله می باشد که بایستی انعطاف لازم را داشته باشد تا درون خمیدگی لوله بتواند خم شود.

به منظور استفاده از این دستگاه بایستی فنر را به سر دریل یا موتور مخصوص متصل کرد و سر فنر را درون لوله فرو برد. به دنبال آن موتور را روشن می کنیم تا فنر شروع به چرخیدن کند. زمانی که موتور روشن شد و فنر لوله باز کن به چرخش در آمد، به آهستگی فنر را به درون لوله فشار دهید. این عمل را تکرار کنید تا فنر به مقدار بیشتری درون لوله وارد شود و به قسمت گرفتگی لوله برسد. زمانی که نوک فنر به گرفتگی لوله برسد سبب حرکت خاک و مواد جامد سخت داخل لوله می شود و آن ها را به سمت چاه هدایت می کند.

-روش استفاده از فنر لوله باز کن دستی:

در قسمت انتهایی فنر یک دسته به چشم می خورد که با استفاده از آن می شود فنر را بچرخانید. فرق فنر لوله باز کن برقی با دستی در سرعت حرکت آن می باشد.

زمان به کارگیری فنر لوله باز کن برقی باید دقت داشته باشد. زمان چرخش فنر احتمال خارج شدن آن از لوله وجود دارد که ممکن است به اطراف اصابت کند. ا