روش های نادرست در شستشوی پاکسازی و لایروبی شبکهای فاضلاب و تخلیه چاه فاضلاب، مشکلاتی از قبیل گرفتگی چاه فاضلاب و گرفتگی شبکه ی فاضلاب، آسیب رسیدن به چاه شبکه ها، نفوذ ریشه ها به داخل شبکه، انباشتگی رسوبات، ایجاد بو، بالا آمدن فاضلاب و ورود به اماکن شخصی مردم و خطرات محیط زیستی ایجاد خواهد کرد.
تخله چاه،رفع گرفتگی چاه فاضلاب،دستگاه های رفع گرفتگی چاه توالت،رفع گرفتگی فاضلاب های خانگی

نازل های لایروبی و شستشوی فاضلاب:

انتخاب نازل صحیح یکی از اصلی‌ترین ارکان تشکیل‌دهنده یک واترجت و یا جنتکس می‌باشد. انتخاب یک نازل باید بر اساس استانداردهای موجود و شرایط شبکه‌های فاضلاب باشد.
یکی از ملزومات شستشوی شبکه های فاضلاب به روش پیوسته یا تونلی وجود نازلهای پاشش شستشو قطعات می¬باشد. این نازل ها باید به صورتی باشند که ضمن پاشش مواد درجهت مناسب، دامنه پوشش خاص و ایجاد فشار مناسب باعث بهترین عملکرد مواد شستشوی مصرفی بر روی قطعات گردند.

نکات مهم برای لایروبی چاه:
در انتخاب یک نازل باید به نکات زیر دقت کرد:

 همگونی با قطر و طول و جنس شلنگ فشار قوی
 متناسب با اقطار و شرایط شبکه‌های فاضلاب
 همگونی با دبی و فشار پمپ فشار قوی

معرفی نازل های مناسب برای لایروبی چاه:

نازل شستشوی فاضلاب تخم‌مرغی :جهت پاکسازی اولیه شبکه فاضلاب استفاده می شود. به شبکه فاضلاب رخنه کرده و مقداری از لجن را بیرون از شبکه انتقال می‌دهد.
تخم‌مرغی بعنوان اولین نازل، وارد شبکه شده و فضای مناسب جهت استفاده از نازل‌های دیگر را فراهم می‌سازد.استفاده از این نازل‌ها از سایز 20 الی 400 میلیمتر امکان‌پذیر است.

نازل شستشوی فاضلاب بمبی شکل :امکان تخلیه شبکه از لجن، شن و ماسه و قلوه سنگ به کمک این نازل امکان‌پذیر است. به کمک 6 الی 10 چشمی این نازل حجم سنگینی از فاضلاب خارج می شود.
نازل‌های شستشوی فاضلاب چرخشی: جهت شستشوی سقف و کنارین شبکه‌های فاضلاب همچنین پاکسازی مواد جامد ته‌نشین شده، چربی، کثیفی‌های زیست محیطی از سایز 12 الی 600 میلیمتر با زوایای پاشش مختلف. همچنین نازل‌های چرخشی مخصوص، جهت استفاده در جنتکس‌های بهمراه بازیافت آب نیز موجود است.

نازل شستشوی فاضلاب سه وجهی جلوبر:نازل سه وجهی به کمک 4 عدد چشمی که به سمت جلو دارد. براحتی در سخت‌ترین شرایط شبکه فاضلاب رخنه کرده و را باز کرده و حجم زیادی از لجن را به بیرون منتقل می‌کند.
قایقی شستشوی فاضلاب :جهت خارج کردن لجن و قلوه‌سنگ در شبکه‌هایی فاضلاب که کف آنها صاف می‌باشد، استفاده می‌شود. این نازل در سایز 150 الی 800 میلیمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 نازل شستشوی بولدوزر: برای خارج سازی لجن، شن و ماسه و سنگ بکار می‌رود. این نازل مانند نازل بمبی شکل عمل می‌کند ولی در ابعاد بسیار بالاتر و در شرایط سخت‌تر.

نازل شستشوی فاضلاب ویبـره :جهـت شستشـو و لایـروبی رسوبات چسبنده به شبکه فاضلاب و چاه های فاضلاب در لوله های پلاستیکی، آهنی و سیمانی از اقطار 150 تا 1000 میلیمتر مورد استفاده قرار می گیرد. لرزشی که نازل ایجاد می نماید باعث می گردد که رسوبات از چاه و شبکه های فاضلاب از هم جدا شوند.

نازل شستشوی فاضلاب پروپلر:جهت شستشوی سقف و کنارین شبکه‌های فاضلاب از سایز 300 الی 2000 میلیمتر. مخصوصاً در شبکه‌های فاضلاب تخم‌مرغی شکل از این نوع نازل‌ها استفاده می‌شود.

نازل‌ شستشوی فاضلاب برش و شستشوی شاخه‌های نازک :جهت شستشوی شبکه از شاخه‌ها، پوسته و مواد ته‌نشین شده و جمع‌آوری پس‌مانده‌ها در شبکه‌های فاضلاب تازه احداث از سایز 40 الی 800 میلیمتر برای ترمیم شبکه فاضلاب استفاده می شود.
تخلیه چاه،لایروبی چاه خانگی،لایروبی و تخلیه چاه در فاضلاب های خانگی،رفع گرفتگی های شدید چاه فاضلاب خانگی،دلایل بالا آمدن چاه فاضلاب

مطالب مرتبط:
رفع گرفتگی چاه توالت ایرانی و فرنگی و فاضلاب
انواع مختلف چاه های فاضلاب
رفع گرفتگی چاه فاضلاب و تخلیه چاه

رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت 09127101077 باز کردن چاه توالت