مقایسه ی توالت ایرانی و فرنگی

تخلیه چاه | لوله بازکنی

در هنگام استفاده از توالت ايراني يا توالت شرقي يا توالت آسيايي ، ماهيچه هاي ران و عضله شكن به قسمت فراخ روده بزرگ ( سيگموئيد ) فشار مي آورد و اگر وزن بر روي پاي چپ بأشد در حداقل زمان فضولات دفعي خارج مي شود.

فقط در حالت فشار به سيگموئيد است كه روده به طور كامل تخليه مي شود و حتي از انتهاي طحال تا انتهاي مخرج به يكباره دفع صورت ميگيرد و فرد احساس سبكي و راحتي مي كند و اين سنگيني روي مثانه هم فشار آورده و آن را هم تخليه مي كند.

در هنگام استفاده از توالت فرنگي ، وقتي فرد روي توالت مي نشيند ، ” ايليو سكال ” ( دريچه بين روده كوچك و بزرگ در سمت راست بدن ) در حالتي قرار ميگيرد كه به آن فشار مي آيد و دفع به راحتي صورت نمي گيرد و در عين حال قسمت بالاي ران كاملا به شكم فشار نمي آورد و باعث تخليه كامل و راحت نمي شود و در نتيجه اين امر در دراز مدت موجب بيماري هاي روده بزرگ و كلون مي شود .
تخلیه چاه،تخلیه توالت،باز کردن گرفتی توالت،رفع گرفتگی چاه توالت

آیا توالت فرنگی سبب یبوست می شود؟

مي توان گفت يكي از شايع ترين بيماري هاي دستگاه گوارش ، بيماري يبوست يا خشكي مزاج است كه باعث مي شود توده دفعي در روده بزرگ سفت شده و به راحتي دفع نشود. علت اصلي يبوست سرعت كم عبور مواد از روده و يا اختلالات دفع مي باشد.البته برخي از بيماري ها هم نظير بيماري ديابت و كم كاري تيروئيد و ….. و البته هضم نامناسب مواد غذایی و مصرف برخي داروهاي ضد فشار خون و يا كاهنده ي چربي خون هم در ايجاد يبوست نقش دارند.

نشستن در وضعیت «چمباتمه» امکان تخلیه راحت و کامل روده را فراهم کرده و در این شرایط خطر باقی ماندن مدفوع در روده که از عوامل کلیدی ابتلا به سرطان روده و آپاندیسیت محسوب می‌شود، کاهش می‌یابد.

فرد در این وضعیت نشستن، مجبور به فشار وارد کردن به روده برای تخلیه کامل مدفوع نیست که این امر باعث کاهش آسیب‌های وارده به لگن، بواسیر و حتی حملات قلبی می‌شود.
تخلیه چاه توالت،تخلیه چاه در تهران،تخلیه فاضلاب توالت فوری،تخلیه چاه و فاضلاب

آیا توالت فرنگي موجب بروز بیماری می شود؟

بيماري ها و عفونت هاي انتقالي تماس جنسي ، فقط هنگام مقاربت هاي جنسي و از طريق خون و مايعات جنسي فرد آلوده منتقل مي شود و إمكان ندارد به بيماري هايي مانند كلاميديا ، سوزاك، سيفليس و ايدز از روي نشستن روي توالت فرنگي مبتلا شويم زيرا اين باكتري ها و ويروس ها نمي توانند خارج از بدن فرد به مدت طولاني زندگي كنند.

اما ويروس عامل تبخال تناسلي مي تواند از طريق تماس پوستي هم انتقال پيدا كند. عفونت تريكومونايي هم يك بيماري عفوني است كه از راه تماس مستقيم جنسي يا تماس اندام تناسلي با حوله خيس و يا صندلي خيس توالت فرنگي إيجاد مي شود البته ، احتمال ابتلا به آن از راه مقاربت خيلي بيشتر است .

به نظر مي رسد استفاده از توالت هاي فرنگي مكان هاي عمومي خطر انتقال بيماري هاي پوستي نظير كورك ، قارچ پوستي و انواع دمل و تبخال بيشتر است اما در مكان هايي كه قسمت نشيمنگاه توالت فرنگي مرتب تميز مي شود ، مي توان از آن استفاده كرد.

نكاتي درباره ی استفاده کردن از توالت ایرانی و فرنگی:

١- اگر از توالت فرنگي استفاده مي كنيد حتما ابتدا درب توالت فرنگي را گذاشته بعد سيفون را بكشيد تا بخارات و سموم آن خارج نشود.
٢- خانم هاي باردار در دوره ي بارداري خود براي حفظ سلامت ستون مهره ها و پيشگيري از كمر درد مي توانند از توالت ايراني استفاده نكنند.
٣- هنگام استفاده از توالت ايراني به وضعيت صحيح نشستن دقت داشته باشيد.
٤-توالت فرنگي و محل نشستن را مرتبا تميز كنيد و به نوع شوينده هم توجه كنيد تا خطر ابتلا به التهاب هاي پوستي اطراف باسن و ران را به حداقل برسانيد.
٥-بهتر است در مورد استفاده از توالت فرنگي هاي مكان هاي عمومي از دستمال كاغذي مخصوص نشيمنگاه استفاده شود.
٦- سعي كنيد حوله و مسواك را در دستشويي قرار ندهيد تا در معرض بخارات سمي نباشند.

و اما بهترين حالت اين است كه هم زمان هر دو توالت را در خانه داشته باشيم كه اگر فردي دچار تكرر ادرار يا كهولت سن يا آسيب مفاصل زانو باشد بتواند از توالت فرنگي استفاده كند.
آموزش رفع گرفتگی چاه توالت،نحوهی باز کردن چاه توالت پر شده

طریقه ی صحیح نشتن بر روی توالت ایرانی:

پاها را به عرض لگن باز كرده و مي ايستيم ، زانوها را تا مي زنيم و روي زمين چمباته مي زنيم . اگر در ناحيه مفاصل يا زانو احساس درد وجود داشت كمي وزن را به جلوي كف پا منتقل ميكنيم. اين حركت لگن ها را باز ، مفاصل ران را نرم و فرايند را كاملا تنظيم ميكند .

 

Toilet2
تخلیه چاه توالت

 

برای تخلیه چاه توالت و رفع گرفتگی لوله ی فاضلاب توالت می توانید بصورت شبانه روزی با شرکتسپهرسرویس تماس بگیرید.

شماره تماس:09127101077

مطالب مرتبط:

رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت 09127101077 باز کردن چاه توالت

رفع گرفتگی چاه توالت ایرانی و فرنگی و فاضلاب
سرویس توالت ایرانی و فرنگی و موثرترین روش باز کردن گرفتگی چاه فاضلاب توالت

رفع بوی بد چاه توالت و حمام

تمیز کردن توالت| دستشویی| توالت فرنگی

77 10 710 0912 تماس بگیرید