آشنایی با دلایل پر شدن چاه دسشویی

در این مقاله با روش های تشخیص پرشدن چاه توالت آشنا خواهید شد. شناخت دقیق عواملی که باعث پر شدن چاه توالت می شود به شما در رفع این مشکل و اقدام به موقع تخلیه چاه فاضلاب کمک خواهد کرد.

عوامل موثر در پر شدن چاه توالت:

عواملی مانند جنس زمین، حجم چاه فاضلاب و میزان مواد اضافی وارد شده در چاه فاضلاب از عوامل عمده ی پر شدن چاه به شمار می روند.

اگر چاه فاضلاب در شرایط مناسب باشد به خوبی فاضلاب را درون خود جذب می کند اما اگر وضعیت و شرایط مناسب نباشد فاضلاب درون چاه انباشه می شود و بعد از مدتی از چاه بیرون می زند و چاه سرریز می شود. چاههای فاضلابی که صاحبان آنها هیچ توجهی به آنها ندارند و حتی وضعیت آنها را بررسی نمی کنند خیلی زود دچار گرفتگی می شوند.

بررسی دقیق دلایلی که موجب گرفتگی و پر شدن چاه دسشویی می شود شامل موارد زیر است:

حجم چاه فاضلاب:

کوچک بودن عمق چاه و طول چاه یکی از دلایلی است که بزودی سبب گرفتگی چاه فاضلاب خواهد شد. بکار نگرفتن اصول حفر چاه فاضلاب و استانداردهای حفر چاه فاضلاب، در نظر نداشتن تعداد ساختمان هایی که از این چاه برای تخلیه فاضلاب خود استفاده می کنند از جمله نکاتی است که از گرفتگی و پرشدن زود هنگام چاه را موجب می شود.

برای تعیین حجم مناسب برای چاه باید به این عوامل توجه نمود: جمعیت ساختمان، نوع کاربری آن، مدت استفاده روزانه از ساختمان، میزان تولید فاضلاب در ساختمان و … .

چه زمینی برای حفر چاه فاضلاب مناسبتر است؟

هر چه قدرت نفوذ جنس زمین بیشتر باشد ما دیرتر به تخلیه چاه نیاز پیدا خواهیم کرد. زمین های غیر شنی برای حفر چاه فاضلاب مناسب نیستند زیرا خیلی زود پر خواهند شد.

اما اگر  زمین از جنس شن و نفوذ پذیر باشد چاه منزل دیرتر پر خواهد شد.

بصورت کلی اگر خاک قابلیت جذب پایینی داشته باشد و حجم انباره ی چاه به نسب فاضلاب تولیدی کمتر باشد چاه خیلی زود پر می شود.

اما در برخی مواقع حجم چاه متناسب با فاضلاب ورودی و جنس خاک نیز برای حفر چاه و نگهداری فاضلاب مناسب بوده است اما پس از مدتی استفاده از چاه فاضلاب شاهد پر شدن مکرر چاه خواهیم بود.

در این شرایط دلیل اصلی گرفتگی چاه فاضلاب جمع شدن لایه های اضافی و رسوب گیری دیواره های چاه خواهد بود. این لایه های ضد آب بوده و در سبب می شود آب نتواند به درون خاک نفوذ پیدا کند. این مورد یکی دیگر از دلایل پر شدن چاه می باشد.

تشخیص دلیل پر شدن چاه فاضلاب:

 

بررسی به موقع وضعیت چاه و اقدام متناسب می توان بسیار مفید واقع شود. با این کار اگر چاه نیاز به تخلیه داشته باشد، تخلیه چاه صورت می گیرد و اگر نیاز به لایروبی داشته باشد افراد لایروبی این کار را انجام خواهد داد. به صورت کلی بررسی وضعیت چاه بسیار مهم و ضروری است و باید به آن توجه کافی داشت.

تخلیه چاه

شرکت سپهرسرویس با مجهزترین تجهیزات در زمینه ی حفر چاه و تخلیه چاه و کارکنانی مجرب و متخصص آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان در تهران و حومه می باشد.

شماره تماس:09127101077

مطالب مرتبط:

دلایل ریزش چاه -نشانه های چاه ریزشی

زمان تخلیه چاه و تعمیر چاه فاضلاب ریزشی

بازسازی چاه فرسوده
طبقه بندی چاه ها و تخلیه چاه ها از نظر عمق آنهات

77 10 710 0912 تماس بگیرید