موادی که تشکیل دهنده ی فاضلاب هستند بسته به نوع منبع آن متفاوت می باشد. برای مثال فاضلابی که از آشپزخانه می آید کاملا متفاوت از موادی است که از فاضلاب چاه دسشویی نشات میگیرند. به همین شکل مواد فاضلابی در کارخانه ها نیز بسته به نوع محصولی که تولید میکنند متفاوت است. فاضلاب هر کارخانه وابسته به محصولات آن می باشد.

در این رابطه فاضلاب هایی هستند که بسیار خطرناک می باشند و میتواند محتوی سم باشد. در این صورت قبل از آنکه به فاضلاب شهری تخلیه شوند می باد عمل تصفیه بر روی آن ها صورت گیرد.به عملی که پس از تخلیه فاضلاب بر روی مواد ان انجام میگیرد پیش تصفیه می گویند.تخلیه چاه،تخلیه چاه تهران،تخلیه چاه دسشویی،تخلیه فاضلاب پر شده،تخلیه چاه پرشده

در این قسمت به بررسی مواد موجود در فاضلاب و مضرات آن ها بر جان انسان ها می پردازیم:

1- عوامل بیماری زا موجود در فاضلاب:


از جمله عواملی که در فاضلاب ها سبب بیماری می شوند باکتریها، ویروس ها، پروتوزوئرها، انگل ها و قارچ ها می باشند که وجود آنها در فاضلاب هایی که در محیط هستند  سبب انتقال بیماری های واگیر در جامعه می گردد.

2- جامدات معلق:


جامدات معلق به دو بخش جامدات معلق قابل ته نشینی و غیر قابل ته نشینی تقسیم می شوند که اندازه ی آن ها بیشتر از یک میکرون است. اندازه گیری جامدات معلق درون فاضلاب از طریق عبور فاضلاب از صافی فایبرگلاس با منافذ حدود یک میکرون و درجه حرارت ۱۰۵-۱۰۳ درجه سانتیگراد صورت می گیرد.تخلیه فاضلاب صنعتی در تهران،تخلیه چاه کارخانه ها به صورت مکانیزه،تخلیه چاه حرفه ای،تخیه چاه و فاضلاب

مضرات ورود مواد معلق به منابع آب کدورت، کاهش عبور نور خورشید و تجمع رسوبات در کف رودخانه ها می شود که موجب کشته شدن ماهی ها شده و کیفیت آب را کم میکنند.

3مواد آلی تجزیه پذیر:

شامل پروتئین ها، قندها وچربی ها است که بیشترین آن مربوط به پروتئین ها به میزان ۶۵ درصد و کمترین آن مربوط به چربی ها به میزان ۱۰ درصد است.

از جمله مضرات آن زمانیه که به وارد اب می شوند این است که این مواد در فاضلاب توسط میکروارگانیسم ها سب رشد و تکثیر و حصول انرژی به کار می رود.

4-مواد آلی تجزیه ناپذیر:

مواد آلی تجزیه ناپذیر موجود در فاضلاب شامل ترکیباتی مثل حشره کش ها،‌آفت کش ها،‌ترکیبات رنگی و ترکیبات آروماتیک و حلال های آلی و فنل ها می باشند. از جمله مضرات ورود این ترکیبات به منابع آب و محیط زیست باعث ایجاد بو و مزه و خطرات مسمویت و در مورد بعضی ترکیبات موجب سرطان زایی می شود.

5فلزات سنگین موجود در فاضلاب:


شامل کروم، کادمیوم، سرب ،‌جیوه، روی ، ارسنیک و .. می باشد که این فلزات سنگین در کارخانه های صنعتی دیده می شوند ولی غلظت ان در فاضلاب شهری کم می باشد. اگر این فاضلاب ها به هر نحوی به بدن انسان وارد شوند سبب بروز مسمومیت در ان ها خواهند شد. که از جمله ی آن مصرف ماه های هایی است که به که این فلزات سنگین به درون بدن ان ها نفوذ کرده است.

6-مواد مغذی موجود در فاضلاب:


این مواد از ازت و فسفر تشکیل شده است که بدلیل وجود پاک کننده و مواد دفعی انسان شامل مدفوع و ادرار در فاضلاب موجود می باشد. از جمله مضرات این دسته از مواد در فاضلاب  سبب بروز پدیده پیری زودرس یا اتروفیکاسیون می گردد که با نزول کیفیت آب و از بین رفتن ماهی ها می شود.

7-TDS:


این مواد شامل آنیون ها و کاتیون ها مثل کلرور، سولفات، سدیم، پتاسیم، نیترات، بی کربناب، بی کربنات و فسفات و ….. می باشد که مجموعا تشکیل دهنده TDS فاضلاب می باشند. اطلاع از میزان TDS در استفاده مجدد از آب برای کشاورزی مهم می باشد زیرا بعضی از گیاهان نسبت به بالا بودن آن در آب و خاک دارای حساسیت می باشند.
آلودگی فاضلاب در هر شهری بستگی به مقدار بار آلودگی سرانه تولیدی و همچنین بستگی به میزان مصرف آب دارد که این دو پارامتر نیز تابعی از شرایط فرهنگی، اقتصادی،‌اجتماعی و اقلیمی جامعه می باشد.تخلیه چاه تهران و حومه،تخلیه چاه حرفه ای،تخلیه چاه مکانیزه در تهران،تخلیه چاه فاضلاب کارخانه ها

 

pollution_water_fdp_sakhorn38

تخلیه فاضلاب

 

شرکت سپهرسرویس با بکارگیری مجهزترین تجهیزات در زمینه ی تخلیه چاهشهری و تخلیه چاه کارخانجات صنعتی با کارکنان مجرب و متخصص آماده ی خدمت رسانی به شما همشریان عزیز می باشد.

شماره تماس:09127101077

مطالب مرتبط:

انواع فاضلاب شهری دفع و تخلیه فاضلاب خانگی

لایروبی چاه و شستشوی شبکه ی فاضلاب(معرفی نازل های شستشو و لایروبی)

تخلیه و دفع کانال های فاضلاب

لایروبی انتقال و تخلیه کانال های فاضلاب

فاضلاب های شهری و روش های جمع آوری و تخلیه آن ها(فاضلاب خانگی و شهری)

منهول کانال فاضلاب چیست؟
انواع مختلف منهول فاضلاب

نصب منهول فاضلاب

دلایل ریزش چاه فاضلاب تخلیه نشده

لایروبی و تخلیه فاضلاب سپتیک تانک
استاندارد های ساخت چاه فاضلاب و قوانین حفاری

آیا گاز فاضلاب کشنده است؟
شماره تماس:09127101077