آسانترین راه بازکردن گرفتگی شترگلو

یکی از مهمترین قطعاتی که در سیستم لوله کشی فاضلاب منزل به کا رمی رود شترگلو یا سیفون است. این قطعه به دلیل شکل خاصی که دارد در برخی مواقع دچار گرفتگی می شود. گرفتگی شتر گلو یکی از رایج ترین مشکلات سیستم لوله کشی فاضلاب می باشد از این رو آشنایی با آسانترین راه بازکردن گرفتگی شترگلو در بسیاری از موارد می تواند موثر واقع شود.

انواع شترگلو و کابرد آن:

شتر گلو انواع مختلفی دارد. معمولا شتر گلوها یا به شکل s و یا U هستند. شتر گلو به این دلیل u شکل یا s شکل است که بتواند مقداری آب فاضلاب را در خود نگه دارد و مانند یک سد از ورود گاز فاضلاب به فضای منزل جلوگیری نماید.
شترگلو-297x300

شتر گلو در کجا کاربرد دارد؟

شتر گلو یا سیفون در زیر سینک ظرف شویی یا توالت ایرانی توسط متخصص لوله کشی نصب می شود. یکی از دلایل گرفتگی شترگلو این است که توسط یک فرد غیرمتخصص نصب می شود. اگر روش صحیح نصب شترگلو در هنگام نصب شترگلو به کار گرفته نشود پس از مدتی گرفتگی در این ناحیه به وجود خواهد آمد و شما را با مشکل مواجه می نماید.

راحت ترین روش بازکردن گرفتگی شترگلو:

برای انتخاب آسانترین روش بازکردن گرفتگی شترگلو باید ابتدا تشخیص دهید به چه دلیل سیفون یا شتر گلو دچار گرفتگی شده است. در قسمت آسانترین روش بازکردن گرفتگی سیفون ابتدا دلایل گرفتگی وسپس روش های بازکردن گرفتگی را بررسی می کنیم.

اگر گرفتگی شترگلو به دلیل مشکلات فنی و ایراد در نصب باشد، برای تعمیر  شتر گلو باید آن را پیاده و دوباره سوار کنید. در این مواقع بهتر است تعمیرات شتر گلو بدون خرابی و نصب دوباره ی شتر گلو را به یک فرد متخصص در امر لوله بازکنی بسپارید. اما اگر علت گرفتگی سیفون گیر کردن شی خارجی در آن باشد بهتر است روش های زیر را دنبال کنید.

استفاده از محلول های لوله بازکن در بسیاری از موارد می تواند موثر واقع شود. از جمله اسانترین و کم خرج ترین روش بازکردن گرفتگی لوله سینک ظرف شویی استفاده از اسید ها و لوله بازکن های می باشد. اما توجه داشته باسید استفاده ی زیاد از این مواد شیمیای می تواند خطر افرین بوده و برای سلامت شما مضر باشد. اگر گرفتگی با استفاده از محلول های لوله بازکن برطرف نشد بهتر است به سراغ استفاده از فنر لوله بازکنی برای بازکردن شتر گلو بروید. فنر های لوله بازکن معمولی یا برقی از جمله آسانترین راه بازکردن گرفتگی لوله و سیفون آشپزخانه و توالت می باشند. برای رفع گرفتگی شدید لوله توصیه ی ما به شما مشورت با یک لوله بازکن در شرکت های لوله بازکنی می باشد.

شرکت سپهرسرویسدر زمینه ی لوله بازکنی فوری و تعمیرات لوله بازکنی با بکارگیری مجهزترین تجهیزات آماده ی خدمت رسانی به شما همشریان عزیز در تهران و حومه می باشد.

77 10 710 0912 تماس بگیرید