اشتباهات رایج در هنگام استفاده از محلول لوله بازکنی

گرفتگی فاضلاب در لوله های ساختمان های قدیمی منازل به وفور مشاهده می شود. سیستم های قدیمی لوله کشی فاضلاب، تجمع جربی، ذرات کوچک و بزرگ، رسوب، زنگ زدی لوله ها ، همه و همه از عوامل گرفتگی لوله در ساختمان قدیمی می باشد. رعایت نکردن و نگذاشتن یک صافی در ورودی فاضلاب، امر گرفتگی لوله را تسریع می بخشد. استفاده از محلول های لوله بازکنی و اسید های لوله بازکنی در بسیاری از موارد سبب بازشدن گرفتگی می شوند. اما در این بین اشتباهات رایجی نیز صورت می گیرد که سبب بروز آسیب های جدی به سیستم فاضلاب ساختمان و حتی آسیب های جسمی می شود. استفاده از محلول لوله بازکنی امری حساس می باشد از این رو باید در حین استفاده از این مواد شیمیایی نهایت دقت را بکار ببرید

برا یپیشگیری از آسیبهای جدی هنگام استفاده از محلول های لوله بازکنی نکات زیر مطالعه نمایید

نکته ی اول:

پس از ریختن محلول لوله بازکن مراقب باشید بخار متصاعد شده از این مواد به مجرای تنفسی و مخاط چشم شما نفوذ نکند چون بسیار آسیب زننده است. هنگام مصرف این مواد با استفاده از ماسک ضخیم و چند لایه، دهان و بینی‌تان را بپوشانید و در صورت پاشیدن این مواد به داخل چشمتان بسرعت و به مدت 10 تا 15 دقیقه از داخل به خارج، چشمتان را با آب بشویید و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

نکته ی دوم:

هنگام خرید لوله بازکن ابتدا به کاربرد محلول و میزان قدرت آن دقت نمایید. محلول های شیمیایی که از حلال چربی می باشند با دیگر محلول ها متفاوت هستند.

محلول‌های لوله باز کن چند نوع دارد؛ یک نوع برای رفع گرفتگی ناشی از چربی‌ها و ذرات غذاست و نوع دیگر برای رفع تجمع مو بخصوص در مجرای فاضلاب حمام به کار می‌رود. در نتیجه به نوع محلول لوله بازکن هنگام خرید محلول لوله بازکن توجه فرمایید

نکته ی سوم:

از آنجا که محلول لوله یا چاه‌بازکن در ترکیب با گازهای داخل چاه می‌تواند خطرساز شود در مصرف آن زیاده روی نکنید.

اگر این روش‌ها جواب نداد، از مواد و محلول‌های شیمیایی لوله بازکن که حاوی ترکیبات اسیدی مایع یا جامد هستند و با حل کردن مواد زاید و لجن به رفع گرفتگی کمک می‌کنند استفاده کنید ولی اگر گرفتگی به علت گیر کردن یک جسم سخت در مجرای فاضلاب باشد، باید از روش فنر انداختن استفاده کنید.

توجه فرمایید استفاده ی زیاد از محلول های لوله بازکن به سیستم لوله کشی فاضلاب شما آسیب خواهد رسانید از این رو اگر در دفعات اولیه استفاده رفع گرفتگی لوله حاصل نشد بهتر است دیگر از اسید یا محلولهای لوله بازکنی استفاده نکنید زیرا سبب پوسیدگی لوله های منزل شما خواهد شد.

محلول لوله بازکنی
با بکارگیری مجهزترین تجهیزات لوله بازکنی  شرکت سپهر سرویس به همراه تیم های مجرب و متخصص  آماده ی خدمت رسانی به مناطق مختلف تهران و حومه می باشد.

77 10 710 0912 تماس بگیرید