لوله کشی فاضلاب از جمله مهمترین کار های ساختمان است که اگر به نحوه صحیح صورت نگیرد سبب آسیب رسیدن به لوله می شود. از همین رو اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان باید طبق اصول انجام گیرد که از فرسودگی و ناکارامدی لوله جلوگیری نمود.لوله بازکنی،لوله بازکنی تهران،لوله کشی،لوله بازکنی فوری،لوله بازکنی تضمینی

مراقبت از لوله­ ها ی فاضلاب در مقابل مصالح ساختمانی:

لوله های فاضلاب و دیگر لوله ها در ساختمان های در حال ساخت بدلیل وجود دیگر مصالح باید مورد توجه قرارگیرند تا مورد آسیب قرار نگیرند.
الف ـ با قرار دادن كارتن یا مقوا در زیر لوله های ساختمان و فاضلاب از آسیب آن جلوگیری نمایید.
ب ـ لوله را اشیا و مصالح تی دور نه دارید
ج ـ بعد تست و تأیید مهندس ناظر مسیر لوله کشی فاضلاب با استفاده از ملات سبك پوشانده شود تا از آسیب احتمالی مصون گردد.

مراقبت از لوله­ ها در مقابل نور مستقیم خورشید:

لوله­ های فاضلاب از جنس پلیمر اگر در مقابل نور خورشید به صورت مستقیم قرارگیرند باعث آسیب دیدن لوله می شود. پس درلوله کشی فاضلاب هنگام ساختمان سازی  روی آن را با یک عایق بپوشانید.
کارکنان لوله کشی باید دقت نمایند كه فوم  XPE باید به  مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار گیرد

جلوگیری از ترکیدگی و یخ زدی لوله ها:

اگر لوله کشی فاضلاب در فصل سرما انجام میگیرد ممکن است دچار ترکیدگی و یا یخ زدگی شوند. بنابراین کارکنان لوله کش باید پس از اجرای سیستم لوله­ كشی و انجام تست های مختلف ، آب كل سیستم را تخلیه کنند.لوله بازکنی ، جلوگیری از ترکیدگی لوله، لوله بازکنی فوری در تهران
آن ها می تواندد از آب نمک استفاده کنند تا اگر  آب در قسمت هایی از لوله باقی ماند امکان یخ‌زدگی آن کمتر شود.

 قرار ندادن وزن زیاد بر روی لوله های ساختمان:

به عنوان یك اصل كلی، به هیچ وجه مجاز به اعمال وزن اضافی روی لوله­ های نصب شده سیستم لوله­ كشی فاضلاب حمام و توالت نمی­باشیم. از قرار دادن  وزن شیر آلات بهداشتی، وزن شیرهای اصلی و فرعی واحدها، وزن كلكتورها و… روی لوله­ ها بپرهیزید.

مسیر لوله کشی فاضلاب:

اگر لوله کشی در سقف انجام میگیرد هنگام ورود لوله فاضلاب به حمام و توالت باید محل تقاطع دو دیوار به عنوان مسیر عمودی انتخاب گردد زیرا ممکن است در صورت نصب وسایل و آویزها بر روی دیوار سبب آسیب رسیدن و ترکیدن لوله ی فاضلاب شود.تعمیرات لوله،

لوله­ ها باید مسیرهای افقی را در كف طی كرده و دقیقاً از زیر موقعیت شیر آلات ساختمانی وارد اتصالات نصب شده در دیوار كردند.

جلوگیری از ترکیدگی و یخ زدی لوله ها در فصل سرما:

اگر لوله کشی فاضلاب در فصل سرما انجام میگیرد لوه های فاضلاب ممکن است دچار ترکیدگی و یا یخ زدگی شوند. بنابراین کارکنان لوله کش باید پس از اجرای سیستم لوله­كشی و انجام تست های مختلف ، آب كل سیستم را تخلیه کنند.
آن ها می تواندد از آب نمک استفاده کنند تا اگر  آب در قسمت هایی از لوله باقی ماند امکان یخ‌زدگی آن کمتر شود .

نحوه ی تست لوله در لوله کشی ساختمان:

برای ساخت محلول آب نمک باید از نسبت وزنی استفاده کنید. بطور مثال: برای ساخت محلول 23% باید 230 گرم نمک را در یک لیتر آب حل کنید.
با توجه به اینکه فشار آب داخل سیستم گرمایش و سرمایش از کف پایین است، می‌توان برای تست از هوا با فشار 8 بار نیز استفاده نمود. قابل ذکر است این تست فقط برای سیستم گرمایش و سرمایش از کف اجرا می‌گردد.بازکردن لوله ی فاضلاب، رفع گرفتگی لوله ی فاضلاب، بازکردن فاضلاب،لوله بازکنی فاضلاب،روش صحیح بازکردن لوله

 

 

I380X300_719519887629

تعمیرات لوله،لوله بازکنی فاضلاب