انتخاب جنس لوله مناسب برای لوله کشی فاضلاب

از اقدامات مهم در احداث ساختمان رعایت اصول در هنگام اجرای فاضلاب است. اجرای صحیح سیستم فاضلاب نیازمند بکاربردن لوله های مناسب برای فاضلاب میباشد. انتخاب لوله برای فاضلاب اولین قدم برای لوله کشی فاضلاب می باشد.
انواع لوله های فاضلاب:

جنس لوله های فاضلاب می تواند چدنی، فولادی گالوانیزه، PVC ، PE، و PP باشد. استفاده از لوله های مستعمل مجاز نیست.

کاربرد لوله های فولادی گالوانیزه در خاک (زیر کف پایین ترین طبقه یا در محوطه) مجاز نیست.

کاربرد لوله های  پی وی سی با علامت B و D:
 لوله و فیتینگ پلی وینیل کلراید (PVC) باید از نوع سخت و طبق استانداردهاباشد. در استاندارد EN1329 لوله های با علامت “B” برای نصب در طبقات و لوله های با علامت “D” برای دفن در خاک و لوله های با علامت “BD” برای نصب در طبقات ساختمان یا دفن در خاک اختصاص دارد.
کاربرد لوله با علامت A:
در استاندارد ISO3633 لوله های با علامت A برای لوله کشی آب باران و هواکش فاضلاب و لوله های با علامت B برای لوله کشی فاضلاب، هواکش فاضلاب و آب باران اختصاص دارد.
کاربرد لوله ی پلی اتیلن  با علامت B و D:
لوله و فیتینگ پلی اتیلن با چگالی بالا (PE) طبق استانداردها باشد در استاندارد EN1519 لوله های با علامت “B” برای نصب در طبقات و لوله های با علامت “BD” برای نصب در طبقات و نیز دفن در خاک (در زیر کف پایین ترین طبقه ساختمان) اختصاص دارد.
کاربرد لوله های پلی پروپیلن با علامت B وD:
لوله و فیتینگ پلی پروپیلن (PP) که اتصال لوله به لوله یا لوله به فیتینگ در آن از نوع نر و مادگی (PUSH FIT) و به کمک حلقه لاستیکی است باید طبق یکی از استاندارد هاباشد و در استاندارد EN1451 علامت های B و D و BD مانند استاندارد EN1329 می باشد.
نکته ی مهم دیگر در انتخاب لوله برای نصب لوله های فاضلاب این است که لوله تمیز، نو و بدون هیچ گونه عیبی باشد. بطور مثال آثاری از سوختگی بر روی لوله دیده نشود.
ترکیدگی لوله

شرکت سپهرسرویس با بکارگیری مجهزترین تجهیزات و متخصیص در زمینه ی
تخلیه چاه و اجرای سیستم فاضلاب و تاسیسات فاضلاب آماده ی خدمات رسانی به شما شهروندان عزیز در تهران و حومه می باشد.

شماره تماس:09127101077

مطالب بیشتر:

رفع بوی بد چاه توالت و حمام 
سرویس توالت ایرانی و فرنگی و موثرترین روش باز کردن گرفتگی چاه فاضلاب توالت

رفع گرفتگی چاه فاضلاب و تخلیه چاه

77 10 710 0912 تماس بگیرید