انتخاب پمپ لجن کش مناسب برای تخلیه چاه

برای انتخاب پمپ لجن کش عوامل متعددی وجود دارند که باید آن ها را در نظر گرفت که به بررسی مهم ترین از این عوامل می پردازیم :

ارتفاع:

ارتفاع از کف ترین جایی که پمپ لجن کش در آن می نشیند تا بالاترین نقطه ای که سیال را آنجا میریزد مهم ترین عامل در انتخاب پمپ لجن کش است. نکته ای که باید در این عامل در نظر داشت این است که ارتفاع یا هد نامی هر لجن کش آن ارتفاعی است که در آبدهی « صفر » می زند. یعنی در شرایط معمول ارتفاعی کمتر از آنچه بر روی لجن کش ها درج شده است خروجی دارد. لذا بهتر است لجن کشانتخابی چندین متر بالاتر از آنچه نیاز داریم انتخاب شود.برای مثال اگر ارتفاع مورد نیازمان 38 متر است بهتر است لجن کش انتخابی بین 45 تا 50 متر ارتفاع بزند.

قطر خروجی:

قطر لوله خروجی نیز عاملی بسیار مهم است چرا که به صورت مستقیم به آب دهی پمپ لجن کش مرتبط است. باید با توجه به حجم آب موجود و همچنین زمان مورد نیاز جهت تخلیه آب ، قطر لوله و به تبع آن قطر خروجی لجن کش را انتخاب کرد. قطر های معمول در خروجیلجن کش ها 1 , 1و1/4 , 1و1/2 , 2 , 2 و1/2 , 3 , 4 , 6 , 8 , 12 و … می باشد که بسته به حجم آب موجود و نوع کاربرد مورد استفاده قرار می گیرد. نکته حائز اهمیت درباره قطر خروجی لجن کش این است که نباید در خروجی آن به طور مستقیم تبدیل زد و سایز آن را تغییر داد. چرا که این امر سبب فشار به موتور و در نهایت سوختن آن می شود. بهتر است اگر مجبور به تغییر خروجی لجن کش شدیم ، ابتدا به اندازه حدودا 1.5 متر با سایز اصلی خود لجن کش لوله گذاری شود و از آنجا به بعد تغییر قطر انجام پذیرد. ارتفاع با میزان آبدهی رابطه معکوس دارد.

برق:

لجن کش ها معمولا از برق AC تغذیه می کنند و بسته به توان موتور مورد نیاز لجن کش ( که معمولا در سایز های بزرگ توان های بالایی نیاز دارند ) از برق سه فاز یا تک فاز استفاده می کنند. لجن کش سه فاز و لجن کش تکفاز در ایران بیشترین مصرف را دارند.

سیستم قطع کننده:

به طور کلی می توان لجن کش ها را به گونه ای تنظیم کرد که پس از انتقال حجم مشخصی از آب به طور خودکار لجن کش متوقف شود.برای این کار میتوان از تابلو برقی برنامه ریزی شده استفاده کرد. اما در حالت ساده تر می توان از قطع کن های برقی که در اصطلاح به آن ها شناور و یا فلوتر گفته می شود بهره برد. فلوتر ها در سایز های محدودی بر روی لجن کش ها آپارات می شوند و مکانیزم عملکرد آن ها به گونه ایست که پس از اینکه سطح آب تا حد مشخصی پایین آمد به طور خودکار لجن کش را خاموش می کند. در مکان هایی که حجم آب محدود است و امکان دارد پس از مدتی آب تمام شود و لجن کش با کارکرد خشک بسوزد بهتر است از لجن کش های فلوتر دار استفاده کرد.لجن کشها معمولا به صورت ساده و یا فلوتردار تولید می شوند که می توان لجن کش های ساده را نیز فلوتر دار کرد.

منبع:http://atoorsanat.com

پمپ لجن کش

شرکت تخلیه چاه و فاضلاب سپهرسرویس با مجهزترین تجهیزاتتخلیه چاه مکانیزه
با پمپ مکنده با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص آماده ی خدمت رسانی به شما همشهریان عزیز در تهران و حومه می باشد.

شماره تماس:09127101077

مطالب مرتبط:
کاربرد پمپ دنده ای در تخلیه چاه فاضلاب

تخلیه چاه مکانیزه با پمپ لجن کش

تخلیه چاه مکانیزه با پمپ کف کش

تخلیه چاه مکانیزه به چه صورت انجام می گیرد؟

77 10 710 0912 تماس بگیرید