توالت فرنگی ها هر کدام از یک نوع سیستم تخلیه استفاده می کنند که دارای مزایا و معایب گوناگونی می باشند. این سیستم ها هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند. از انجایی که مشکل هدر رفت آب توالت فرنگی در بحران آب بسیار مهم است پس انتخاب یک توالت فرنگی و انتخاب یک سیستم تخلیه ی مناسب به صرفه جویی در مصرف آب کمک خواهد نمود.

سیستم تخلیه ریزشی یا Wash Down Flushing System :

در این سیستم تخلیه ، آب از داخل مخزن به لبه های درونی کاسه توالت فرنگی روانه می شود و سپس از سوراخ هایی که که درون کاسه توالت فرنگی تعبیه شده اند ، به سمت پایین ریزش پیدا می کنند و عمل شستشو از بالا و از لبه های فرنگی به سمت پایین انجام می شود. عیب این سیستم تخلیه در آنست که حجم آب مصرفی آن نسبتا بالا می باشد.

سیستم تخلیه گردابی یا Vortex Flushing System :

در این سیستم تخلیه آب از داخل مخزن توالت فرنگی به درون بدنه نشیمنگاه هدایت و از آنجا وارد کاسه فرنگی می شود و با عمل چرخش که به صورت گردابی می باشد عمل تخلیه انجام می شود. حجم آب مصرفی و زمان تخلیه در سیستم گردابی از سیستم ریزشی بیشتر می باشد ولی میزان صدا ایجاد شده در هنگام تخلیه از سیستم ریزشی کمتر است.

سیستم تخلیه واترجت یا Water Jet Flushing System :

این سیستم تخلیه از جدیدترین سیستم های تخلیه می باشد که از روش شوتینگ استفاده می کند. در این سیستم علاوه بر دارا بودن سوراخ های سیستم ریزشی ، آب از طریق کانالی به شوتینگی که در عمق کاسه قرار داده شده است ، هدایت می شود و سپس عمل تخلیه با فشار انجام می شود. به عبارت دیگر این سیستم از سیستم تخلیه ریزشی برای شستشوی کاسه توالت فرنگی و از سیستم شوتینگ یا پرتاب برای تخلیه کامل توالت فرنگی استفاده می کند. حجم آب مصرفی و زمان مورد نیاز برای تخلیه در این سیستم کمتر از مدل های قبلی است. علاوه بر اینها صدای کم در هنگام تخلیه از مزیت های دیگر این نوع سیستم می باشد. سیستم های شوتینگ دار معمولا از مکانیزم تخلیه دو زمانه استفاده می کنند.

سیستم تخلیه توربوجتTurbo Jet Flushing System :

این سیستم تخلیه نیز همانند سیستم تخلیه واترجت از مکانیزم شوتینگ یا پرتاب بهره می گیرد. تفاوت سیستم تخلیه توربوجت با سیستم تخلیه واترجت در مکانیزیم شستشوی کاسه توالت فرنگی می باشد. همانطور که گفتیم در سیستم واترجت شستشوی کاسه توالت فرنگی همانند سیستم ریزشی انجام می شود ولی در سیستم توربوجت علاوه بر سیستم شوتینگی که در کف توالت فرنگی تعبیه شده است در بالای کاسه نیز دو سیستم شوتینگ دیگر قرار داده شده است که باعث می شود عمل تخلیه در مدت زمان کمتر و با مصرف آب کمتر در مقایسه با دیگر مدل ها صورت پذیرد.

آکس تخلیه :

نکته دیگری که در هنگام انتخاب توالت فرنگی باید به آن توجه کرد ، آکس تخلیه یا آکس توالت فرنگی می باشد. به فاصله دیواری که قسمت پشت فرنگی به آن قرار می گیرد تا مرکز لوله فاضلاب ، آکس تخلیه گفته می شود. در هنگام خرید توالت فرنگی باید این اندازه را مد نظر داشته باشید. فرض کنید که محل مورد نظر شما برای نصب توالت فرنگی 28 سانتیمتر باشد ، در اینصورت شما توالت فرنگی هایی را می توانید انتخاب کنید که آکس تخلیه آنها از کمتر از 28 سانتیمتر باشند.

سیستم فلاش :

سیستم فلاش توالت فرنگی بیانگر میزان حجم تخلیه آب می باشد. توالت فرنگی هایی که مجهز به سیستم فلاش دو زمانه هستند در واقع قادر خواهند بود که در هنگام تخلیه آب ، حجم آب تخلیه شده را به دو صورت کم حجم و پر حجم تخلیه کنند.

بیده یا خود شور :

توالت فرنگی هایی که دارای سیستم خود شور یا بیده هستند درون کاسه آنها شیر آبی جهت شستشو قرار داده شده است. بعضی از مدل های توالت فرنگی موجود در بازار دارای دو نوع بیده دار و بدون بیده می باشند که در هنگام خرید باید به این مورد توجه داشته باشید.


با بکارگیری مجهزترین تجهیزات تخلیه چاه و لایروبی چاه فاضلاب، تعمیرات توالت فرنگی و ایرانی به صورت کاملا مکانیزه، شرکت سپهر سرویس به همراه تیم های مجرب و متخصص  آماده ی خدمت رسانی به مناطق مختلف تهران و حومه می باشد.