انواع لوله های فاضلاب

تخلیه چاه | لوله بازکنی

لوله های بکار رفته در سیستم لوله کشی فاضلاب

لوله های تولیدی که قرار است در سیستم های فاضلاب بکار روند از نس ها و اندازه های مختلف ساخته می شوند. این لوله ها بسته به نیاز و کاربردی که دارد با قیمت های مختلف در سیستم لوله کشی فاضلاب به کار می روند. انواع لوله های فاضلاب به شرح زیر می باشند.

لوله های چدنی

همانطور که از اسمش پیداست این لوله از جنس چدن ریخته گری می باشد و بر حسب نوع کاربرد آنها انواع و مقدار آلیاژ ، شکل و طول لوله ،‌نوع اتصالات آنها با هم متفاوت هستندو اغلب در سیستم لوله کشی فاضلاب استفاده می شوند.از نظر قیمت لوله های چدنی نسبت به لوله های آهنی ارزانتر می باشد. اما دچار زنگ زدگی می شوند و نمی توان جلوی زنگ زدگی لوله را گرفت.

در برابر فشار وارده به جداره های خارجی مقاومت و استحام خوبی از خود نشان می دهند . فرسودگی این لوله ها کمتر از لوله های فلزی می باشد .این لوله ها همچنین دارای وزن زیاد می باشند و نیاز بهپیوند و اتصالات زیاد می باشد.

لوله بازکنی لوله ای چدنی: اگر لوله ها دچار گرفتگی شد در هنگام لوله بازکنی می توان براحتی از دستگاه تراکم هوا استفاده نمود .

لوله های چدنی که در سیستم لوله کشی فاضلاب به کار می رود شامل موارد زیر است:

  • سرتوپی (یک سرتوپی – دو سرتوپی)
  • دو سر تخت

لوله های پوش فیت:

این لوله های از جنس پلی پروپیلین باوزن مولکولی بالا تولید می شوند و به وسیله سوکت واورینگ به اتصالات محکم می شود و به دلیل ثابت بودن سوکت در هنگام تولید به اندازه 30-50-100-150-200-300-میلیمتری در بازار توزیع می گردد .

لوله های پوش فیت غیر قابل اشتعال بوده و خراب نشدن اتصالات به دلیل سوکت واورینگ و فاقد تردی و شکنندگی می باشد

از جمله معایب این لوله ها  قیمت بالای آن می باشد. گران بودن لوله ای فیت به دلیل  وبست زدن پس هر اتصال بخاطر فرار نکردن اتصال در هنگام فشاراست.

لوله های پلی اتیلن:

این نوع لوله از جنس پلی اتیلن ساخته شده در اندازه های 6متری یا رول 100 متری تولید می شوند و به وسیله حرارت و جوش لب به لب به اتصالات محکم می‌شود. در این روش یک دستگاه اتو دو طرفه با درجه حرارت بین دو سر قرار گرفته و پس از ذوب شدن دو سر اتو را از بین سرها برداشته و دو سر را به هم می‌چسبانند که زائد هایی هم در بیرون و هم در داخل لوله ایجاد خواهد شد.

پی وی سی

این نوع لوله ها در اندازه های متری تولید می شود و به وسیله سوکت و چسب مخصوص به اتصالات محکم می شود.اما مقاومت به شکست کمی دارند.از جمله مزیت های این لوله غیرقابل اشتعال بودن و همچنین نیاز نداشتن به ابزار زیاد برای نصب می باشد.

 

KIT 1

شرکت لوله بازکنی سپهرسرویس با بکارگیری نیروهای مجرب و مجهزترین تجهیزات آماده ی خدمت رسانی به شما شهروندان عزیز می باشد.

مطالب مرتبط:
سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان

اصول اولیه در لوله کشی فاضلاب ساختمان

روش های لوله بازکنی


لوله بازکنی حمام و استفاده از اسید متناسب با آن

77 10 710 0912 تماس بگیرید