لوله بازکنیبا اسید یک از روش های معمول خانگی برای باز کردن لوله می باشد. اکثر خانواده های به محض گگرفتگی لوله به اسید های لوله بازکن روی می آورند.گرفتگی های لوله معمولا به دلیل گیر کردن ذرات جامد دورن لوله به وجود می آید و سبب گرفتگی لوله می شود. ازاین رو استفاده از اسید در بسیاری از موارد پاسخو می باشد. اما گاهی حتی نیاز به اسید نمی باشد و می توان با روش های خانگی معمول گرفتگی لوله را برطرف نمود. ولی گاهی حتی استفاده از اسیدهای مختلف نیز جوابگوی بازشدن لوله نمی باشد. در این قسمت با معرفی روش های موثرتر در بازکردن لوله و دلایل باز نشدن لوله با اسید را باهم بررسی می کنیم.
مطلب بیشتر:
روش خانگی لوله بازکنی

مشکلات سیستم لوله کشی منزل:

برخی از لوله ای قدیمی فاضلاب خیلی بزرگ می باشند و این موضوع سبب می شود عمق آب موجود در لوله کاهش یابد و سیستم لوله کشی به خوبی ذرات و مواد جامد را پایین نبرد. تعبیه نشدن سیفون و سیستم لوله کشی نیز می تواند سبب بروز مشکل شود.

رسوب گرفتن لوله ها:

لوله های چدنی به کار رفته در سیستم لوله کشی پس از مدتی دچار رسوب می شوند و لوله نازک می شود که سبب گرفته شدن لوله خواهد شد. این مشکل در سیستم لوله کشی های قدیمی بیشتر دیده می شود.

اگر مشکلات سیستم لوله کشی از این قبیل بود شما راه دیگری جز استفاده از فنر لوله بازکن برقی و دستگام تراکم هوا ندارید و باید با یک لوله کش برای لوله بازکنی کمک بگیرید.

لوله بازکنی با کمک تلمبه دستی:

این وسیله شامل  پمپ و دسته است. و یک قطعه پلاستیکی نیم دایره ای شکل که نام پمپ به آن داده می شود و یک دسته که روی آن قرار گرفته است.برای ایجاد چسبندگی بیشتر و قوی‌تر عمل کردن چاه بازکن، دور تا دور لبه پلاستیکی بخشی را که قرار است به سینک بچسبد، پارافین بمالید. قسمت پلاستیکی لوله بازکن را طوری که آب نتواند به زیر این کلاهک برود روی چاهک قرار دهید و مقداری آب در سینک ریخته سپس  دسته چاه بازکن را محکم به سمت پایین فشار دهید. این حرکت را چندین مرتبه تکرار کنید. چاه بازکن را بردارید تا آب درون سینک با فشار وارد چاهک شود و ذرات داخل لوله را به درون فاضلاب ببرد.سپس  آب داغ را باز کنید تا وارد لوله شود و جداره لوله را کاملا پاکسازی کند.

لوله بازکنی

استفاده از فنر لوله بازکن دستی:

برخی اوقات گیر کردن یک جسم چامد و یا تجمع ذرات مثل مو یا تفاله ها سبب گرفتگی شدید لوله می شود. اگر لوله با اسید باز نشد شما می تواند یک فنر لوله بازکنی تهیه کنید  و به کمک فنر جسم جامد را خارج نمایید.در قسمت انتهایی فنر یک دسته به چشم می خورد که با استفاده از آن می شود فنر را بچرخانید. فرق فنر لوله باز کن برقی با دستی در سرعت حرکت آن می باشد.

img_1307_ins_5959_600

شرکت لوله بازکنی سپهر سرویس با مجهزترین تجهیزات و نیروهای مجرب آماده ی خدمت رسانی به شما شهروندان عزیز در تهران و حومه می باشد.


رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت 09127101077 باز کردن چاه توالت

لوله بازکنی حمام و استفاده از اسید متناسب با آن

لوله بازکنی ظرف شویی

لوله بازکنی و بهترین راه رفع گرفتگی لوله فاضلاب

آشنایی با دستاه فنر لوله بازکنی

روش های لوله بازکنی
لوله بازکن حرفه ای