تاثیر عوامل محیطی بر پر شدن چاه فاضلاب

چاه های فاضلاب از جمله روش های قدیمی دفع فاضلاب به شمار می رود. مناطق زیادی در سراسر ایران از این روش برای دفع فاضلاب های خود استفاده می کنند. در برخی مناطق مشاهده میشود که چاه فاضلاب زودتر پر میشود. یعنی میزان مواد زائد و اضافی که به چاه وارد می شود  یکسان بوده اما برخی از چاه های فاضلاب زودتر  پر شده و برخی دیگر دیرتر نیاز به خدمات تخلیه چاه پیدا می کنند. در این قسمت به بررسی تاثیر عوامل محیطی بر چاه فاضلاب می پر دازیم.

جنس زمین:

هر قسمت از خاک زمین یک جنس منحصر به فرد خود را دارد که هر کدام دارای قدرت نفوذ متفاوتی می باشد.  جنس خاک در برخی مناطق از رس یوده و در برخی دیگر از ماسه و شن می باشد. جنس خاک در جذب فاضلاب تاثیر بسزایی دارد. اگر جنس خاکی که در آن چاه فاضلاب حفر شده است از رس باشد دارای قدرت نفوذ کمی بوده و آب از طربق خاک جذب نمی شود.. از این رو چاه فاضلاب زودتر پر خواهدشد . از این رو یکی از عوامل طبیعی که سبب پر شدن چاه فاضلاب می شود جنس زمین است.

تاثیر آب باران:

در مناطقی که بارش باران زیاد است دیده می شود که چاه فاضلاب زوتر پر می شود. هر چه میزان بارش باران بیشتر باشد چاه فاضلاب زودتر پر خواهد شد و زودتر به عملیات تخلیه چاه نیاز پیدا خواهدشدو در برخی مواقع اهمیت ندادن به پر بودن چاه فاضلاب ممکن است در زمان های بارش باران آب چاه فاضلاب بالا زده و تمام منزل را فرا بگیرد. یکی از روش هایی که برای دفع آب باران استفاده می شود این است که برای آن یک چاه مجزا حفر می کنند. حفر چاه برای دفع آب باران این مشکل را برطرف خواهد کرد.

این دو عامل از عوامل محیطی تاثیر گذار بر پر شدن چاه فاضلاب بودو عوامل دیگری نیز مثل میزان فاضلاب ورودی به چاه ، حجم چاه و استفاده ی زیاد از چاه فاضلاب از دیگر موارد تاثیر گذار بر پر شدن چاه فاضلاب می باشد.

در مکان هایی که عوامل طبیعی نقش زیادی بر پر شدن چاه فاضلاب دارد باید بیشتر چاه را مورد بررسی قرارداد تا مشکلاتی مثل بالا زدن آب از چاه فاضلاب به وجود نیاید. از جمله تدابیری که برای رفع مشکلات بالا از آن استفاده میکنند حفر چاه های بزرگتر میباشد.

شرکت بازسازی و تخلیه چاه سپهر سرویس با بکارگیری مجهزترین تجهیزات و افراد متخصص جهت لایروبی و احیای چاه پیر و فرسوده آماده ی خدمت رسانی به شما همشریان بصورت شبانه روزی می باشد.

77 10 710 0912 تماس بگیرید