اگر شما نیز به مضرات استفاده از توالت ایرانی پی برده اید به احتمال زیااد به فکر تعویض توالت خود و تبدیل آن به توالت فرنگی افتاده اید. افراد سالمندان ملزم به استفاده از توالت فرنگی می باشند. نوعی از توالت فرنگی را می توان به صورت صندلی شکل تهیه کرد و آن را در هنگام نیاز بر روی توالت قرار داد. برخی از منازل در ابتدای ساخت هم دارای توالت ایرانی هستند و هم فرنگی. اما اگر منزل شما توالت فرنگی ندارد و به فکر تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی افتاده اید می توانید از شرکت های تعمیر و نصب توالت فرنگی کمک بگیرید.

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بدون نیاز به تخریب:

تخریب کردن توالت و صدمه زدن به بیشتر کاشی و سرامیک های توالت امری خوشایند نمی باشند. از این رو اگر می خواهید این کار را به صورت تمیز و حرفه ای انجام دهید از متخصصین نصب توالت فرنگی کمک بگیرید. تبدیل توالت فرنگی به ایرانی تخریب زیادی را به همراه ندارد از این رو نگران خراب شدن سطح سرویس بهداشتی خود نباشید. البته مقداری کمی تخریب طبیعی است زیرا باید ابتدا توالت قدیمی به کمک پیکور درآورده شود و محل آن مناسب برای نصب توالت فرنگی بازسازی شود.

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

 

روش نصب توالت فرنگی:

پس از خارج سازی توالت قدیمی باید اقدام به نصب توالت فرنگی نمود که این کار توسط لوله کش حرفه ای انجام می گیرد.

مرحله ی اول:حلقه مومی قدیمی را درآورید. بهتر است این کار را به کمک یک کاردک و دستکش انجام دهید. بهتر است قبل از انجام این کا برای حفظ ایمنی هنگام تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بر روی دهان خود ماسک بگذارید.
تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

مرحله ی دوم :حلقه ی مومی جدید را جایگزین نمایید. سپس توالت فرنگی جدید را سرجای خود قرار داده و یا محکم کردن پیچ ها آن را نصب نمایید. استفاده از چسب سیلیکونی می تواند سبب محکم تر شدن توالت بر سر جای خود شود.اکثر کف‌ها ناهموار و ناصاف هستند و این مسئله باعث تکان خوردن توالت می‌شود. می‌توانید با یک سکه، یا ورقه های آلمینیوم سطح زیرین کاسه را تنظیم کرده و این مشکل را حل کنید.
تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

مرحله ی سوم:
حال نوبت به نصب مخزن می رسد. می توانید هم قبل از سفت کردن جای توالت و هم بعد از آن این کار را انجام دهید. پیچ ها را به خوبی اما نه زیاد محکم برای نصب مخرن توالت بپیچانید.در مدل های امروزی اجزای مخزن فشاری نصب و آماده می باشد. اما درصورت آماده نبودن، آن را طبق دستور شرکت سازنده به یکدیگر متصل کنید.

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی
مرحله ی چهارم:اتصال شلنگ

شلنگی هم اندازه با ارتفاع بین مخزن و شیر خریداری کرده و آن را به مخزن وصل کنید. شیر پیسوار را به لوله تغذیه ببندید و آن را محکم کنید سپس اقدام به نصب شلنگ کنید.نکته ی حائز اهمیت در نصب شلنگ توالت فرنگی این است حتما واشر آن درون مهره باشد و بدانید که نیازی به تفلون بندی ندارد.
نکته:
برای اطمینان حاصل کردن از نشتی ندادن مخزن و کنترل عملکرد پمپ تخلیه شیر شناور، شیر پیسوار را باز کنید.

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی
مرحله ی پنجم:نصب درب توالت
بست های نشیمنگاه و درب پلاستیکی توالت فرنگي را به وسیله پیچ های متصل کننده بر روی توالت رنگی نصب کنید.
تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

مرحله ی ششم: نصب بیده توالت فرنگی
با کمک بیده دیگر نیازی برای شستشوی خود با دست یا دستمال کاغذی ندارید. در صورت تمایل می توانید این وسیله را خریداری کرده و براحتی بر روی توالت خود نصب کنید. بعد از نصب با کشیدن دستی عملکرد دستگاه را کنترل نمایید.
نصب بیدت توالت فرنگی

بررسی های لازم جهت کنترل عملکرد توالت فرنگی:

برای اطمینان حاصل کردن از عمل تخلیه آب مخزن دکمه اهرم پمپ تخلیه را به بیرون بکشید.
پر شدن مخزن را به خوبی بررسی کنید.
اطمینان حاصل کنید که از درزها آب به بیرون نمیریزد و جایی از توالت فرنگی نشتی ندارد.

 

شرکت سپهرسرویس آماده ی خدمات رسانی به شما در زمینه ی تعمیر و نصب توالت فرنگی  می باشد. 

شماره تماس:09127101077

مطالب مرتبط:

رفع گرفتگی چاه توالت ایرانی و فرنگی و فاضلاب
سرویس توالت ایرانی و فرنگی و موثرترین روش باز کردن گرفتگی چاه فاضلاب توالت

آموزش نصب توالت فرنگی

تمیز کردن توالت| دستشویی| توالت فرنگی

مقایسه ی توالت ایرانی و فرنگی

عیب یابی توالت فرنگی و تعمیر آن