تخلیه نکردن چاه فاضلاب و بالا زدن آب از توالت در بسیاری از موارد سبب بروز بیماری های در افراد ساکن منزل می شود. باکتری ها و انگل هایی که اگر از طریق چاه توالت به منزل راه پیدا کنند و سپس در بدن شما وارد شوند ممکن است عواقب جدی را گریبان گیر شما اطرافیانتان کنند. اگر تخلیه چاه به صورت مکانیزه و حرفه ای انجام نگیرد می تواند زمینه ای برای ورود این بیماری های به منزل باشد. ما در این بخش به معرفی باکتری های موجود در چاه فاضلاب منازل و بیماری های مربوطه می پردازیم:

سالمونلا

سالمولنا متعلق به خانواده انتروباکتریاسه است .مهم‌ترین ان ها سالمونلا تیفی،وسالمونلاپاراتیفی است؛ این باکتری‌ها غالب‌ترین باکتری‌های پاتوژن فاضلاب هستند که موجب تب تیفوئید و پاراتیفوئید و گاستروانتریت می‌گردند. انتقال مستقیم این بیماری از شخص بیمار به فرد سالموزو از طریق مواد غذایی و انتقال غیرمستقیم از طریق آب آلوده، فراورده‌های گوشتی، غذاهای کنسرو شده، مگس، حیوانات خانگی، میوه‌ها و سبزی‌ها صورت می‌گیرند. .امروزه درنتیجه وجود روش‌های تصفیه مناسب آب (مانند کلرزنی،صاف‌سازی)تحت کنترل درامده است.

شیگلا

شیگلاعامل دیسانتری باکتریایی است بیماری اسهالی که درنتیجه التهاب و زخم مخاط روده مدفوع خون‌آلود ایجاد می‌کند.شیگلادارای چهار گونه پاتوژن:شیگلافلکسنری،شیگلا دیسانتری ،شیگلابویدی،شیگلا سونی.دوز عفونی برای شیگلاکم ومی تواند در حد10ارگانیسم باشد.هرچه تماس فردبه‌فرد روش اصلی انتقال این پاتوژن است ولی انتقال از طریق غذاوفاضلاب هم ثابت‌شده.کشت این پاتوژن مشکل است و لذا اطلاعات کمی در خصوص وجودوحذف ان در واحد تصفیه آب فاضلاب موجود نیست.

ویبریوکلرا

عامل بیماری و با است باکتری میله‌ای، خمیده ،گرم منفی است که تقریباً منحصراازطریق آب منتقل می‌شود.ویبریوکلرا دارای دو بیوتیپ کاملاً مجزا می‌باشد:تیپ کلاسیک وال تور.این باکتری انتروتوکسینی آزاد می‌کند که موجب اسهال ضعیف شدیداستفراغ و از دست دادن سریع مایعات بدن می‌شود که ممکن است در مدت کوتاهی منجر به مرگ شود.

اشرشیاکلی

این باکتری فلورطبیعی روده می باشدامابعضی از گونه های آن قادر به ایجاد گاستروانتریت حاد می باشدسوشهای متعدد این باکتری در مجرای گوارشی انسان و حیوان دیده می‌شوند اما بعضی از این سوشهاواجد عوامل ویرولانس بوده موجب اسهال می‌شود این گروه شامل انتروتوکسیژن ،انتروپاتوژن،انترو هموراژیک،تهاجمی،تجمعی،می‌باشد

کامپیلوباکتر

مهم‌ترین گونه آن کامپیلوباکتر ژژونی می‌باشد.عفونت معمولاً از طریق مصرف گوشت مرغ شیر غیرپاستوریزه واب‌های آلوده به فضولات پرندگان شایع است.تعداد موردنیاز باکتری جهت عفونت‌زایی بسیار کم است علائم آن تب سردرد و سپس اسهال آبکی همراه درد شکم ظاهر می‌شود.

لپتوسپیرا

اسپریل های متحرک وبهم پیچیده می‌باشند به‌طور گسترده در طبیعت بویژاب حضوردارندباکتری قادر است برای هفته‌ها درآب های راکد زنده بماندوازطریق خراش بر روی پوست یا غشاهای معکوسی به بدن وارد شوند.

هلیکوباکتر

این ارگانیسم منحنی شکل قبلاً جز کامپیلوباکتر طبقه‌بندی‌شده ولی امروزه در گروه جداگانه بررسی می‌شود این باکتری یک عامل مهم در ایجاد گاستروانتریت انسان می‌باشد این باکتری توسط کلرازاد به‌راحتی غیرفعال می‌شود

عفونت توسط تنفس ذرات ائروسل آلوده به باکتری که از سیستم‌های خنک‌کننده آبی ایجاد می‌شود.این باکتری قادر است در افراد جوان نوعی بیماری بنام تب پونتیاک ایجاد کند

با بکارگیری مجهزترین تجهیزات تخلیه چاه و لایروبی چاه فاضلاب به صورت کاملا مکانیزه، شرکت سپهر سرویس به همراه تیم های مجرب و متخصص  آماده ی خدمت رسانی به مناطق مختلف تهران و حومه می باشد.

مطالب مرتبط:
رفع گرفتگی چاه توالت ایرانی و فرنگی و فاضلاب
انواع مختلف چاه های فاضلاب
رفع گرفتگی چاه فاضلاب و تخلیه چاه


کاربرد پمپ دنده ای در تخلیه چاه فاضلاب

دلایل ریزش چاه -نشانه های چاه ریزشی

زمان تخلیه چاه و تعمیر چاه فاضلاب ریزشی

کول گذاری و طوقه چینی چاه

تخلیه چاه مکانیزه به چه صورت انجام می گیرد؟

77 10 710 0912 تماس بگیرید