تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

تخلیه چاه | لوله بازکنی

لوله های فاضلاب یا لوله های آب ممکن است به دلیل فرسودگی و با اشکالات در سیستم لوله کشی دچار نشتی شوند. تشخیص دقیق محل ترکیدگی لوله به کمک دستگاه های بروز و مجهز انجام خواهد شد و سپس مراحل تعمیر لوله برای جلوگیری از نشتی آب انجام می گیرد. اگر سیستم لوله کشی فاضلاب کاملا فرسوده باشد ممکن است به زودی در محلی دیگر با مشکل نشتی آب روبه شوید که در این صورت می توانید با تعویض لوله کشی ساختمان از این مشکل جلوگیری نمایید.

مشکلاتی که نشتی لوله آب یا فاضلاب به دنبال دارد:

کشور ایران با بحران کم آبی روبه رو است از این رو در سال های آینده باید جدی تر با مشکلات نشتی آب مقابله کرد تا از هدر رفتن آب جلوگیری شود. یکی از دیگر از مشکلاتی که هدر رفت آب در منزل به دنبال دارد نم زدن به دیواره ها می باشد که در آخر ممکن است خرابی دیوار و یا قسمتی از ساختمان و نشت زمین در اثر ترکیدگی لوله را به همراه داشته باشد که سبب بروز خسارت خواهد شد. از طرفی دیگر در صورت ترکیدگی لوله ی آب شما مجبور به پرداخت هزینه ی بالا جهت قبض آب خواهید شد. از این رو تدابیری جهت پیشگیری از ترکیدگی لوله انجام گرفته است که این راه حل ها را در ادامه بررسی می کنیم:

جلوگیری از ترکیدگی لوله:

امروزه در سیستم لوله کشی فاضلاب از تکیه گاه برای جلوگیری از ترکیدگی لوله استفاده می کنند. برای اجرای تکیه گاه در سیستم لوله کشی بسته به جنسی که در لوله کشی استفاده می کنند نحوه ی نصب تکیه گاه نیز متفاوت خواهد بود.استفاده از سیستم این اطمینان را به شما می دهد که لوله های فاضلاب شما هیچگاه دچار ترکیدگی نخواهد شد و همچنین پیامدهای ترکیدی لوله را نیز تجربه نخواهید کرد.

از دیگر عملکردهایی که باید جهت جلوگیری از ترکیدی لوله ها انجام گیرد رسیدگی و تعمیر لوله های فرسوده می باشد. متاسفانه در کشور ما عمر زیادی از نصب لوله های انتقال آب می گذرد که نیاز به تعمیرات هرچه سریعتر دارد تا دچار ترکیدگی نشوند.مطلب بیشتر:روش موثر برای جلوگیری از ترکیدگی لوله های فاضلاب

کدام لوله ها در ساختمان دچار نشتی می شوند:

از جمله لوله هایی که در ساختمان ممکن است به دلیل فرسوده بودن دچار ترکیدگی شده و نشتی آب را به دنبال داشته باشد لوله های انتقال آب، نشتی شیرهایی مثل شیر آشپزخانه، دستشویی، حمام، نشتی در مرطوب کننده ی خانه و سیستم خنک کننده ی تبخیری می باشد.

تشخیص محل دقیق ترکیدگی لوله ی آب با دستگاه انجام می گیرد. اگر نشتی لوله های آب در منزل باشد باید ازیک فرد متخصص در زمینه ی تشخیص ترکیدگی با دستگاه کمک بگیرید اما اگر اگر نشتی از لوله های اصلی سازمان آب است باید سازمان آب را در جریان قرار دهید. یکی از نشانه های نشتی آب خیس بودن کنتور است. به این شکل که آب در طول لوله حرکت کرده و به کنتور رسیده است. اگر درمکانی که لوله ی آب در سطح زمین می رسد و خاک آن قسمت همیشه تر بود نشانه ای دیگر از نشتی آب لوله های فاضلاب است.

اگر شیرهای آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی در حال چکه کردن باشند بای هرچه سریعتر آن ها تعمیر کرد تا از هدر رفت آب جلوگیری شود.

برای تشخیص نشتی آب بدون نیاز به دستگاه مقاله ی زیر را مطالعه نمایید.تشخیص ترکیدگی لوله بدون نیاز به دستگاه

دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله:

از جمله دستگاه هایی که در زمینه ی نشت یابی لوله بسیار موثر بوده است و به انسان کمک نموده تا به راحتی محل دقیق نشتی آب لوله های آب یا فاضلاب را جستجو کنند دستگاه تشخیص ترکیدگی لولهاست. این دستگاه بیشتر در شرکت های لوله بازکنی مورد استفاده قرار می گیرد. روش کار دستگاه به این نحو است با کمک یک فرستنده ی امواج، امواج را به سمت لوله ها ساطع کرده و با دریافت امواج به کمک گیرنده، به وجود ترکیدگی و نشتی آب پی می برد.این گیرنده و فرستنده درون یک محفظه‌ای به شکل کپسول قرار دارد. این کپسول را باید بر روی لوله‌ها، دیوارها یا مکان مورد نظر حرکت داده شود تا فرستنده امواج خود را طرف هدف مورد نظر بفرستد و سپس امواج بازکشتی را دریافت کند. در این عملیات با روشهای خاص کامپیوتری توسط دستگاه نشت یاب، وجود ترک و نشتی درون لوله‌ها مشخص خواهد شد.

تشخیص ترکیدگی لوله

شرکت سپهرسرویس با بکارگیری مجهزترین تجهیزات و نیروهای مجرب در زمینه ی تشخیص ترکیدگی لوله، تعمیرات لوله ی فرسوده، رفع نم و رطوبت دیوار آماده ی خدمت رسانی به شما شهروندان در تهران و حومه می باشد.

مطالب مرتبط:

نشت یابی و تعمیرات لوله های فرسوده

رفع چکه کردن شیر آب
اصول اولیه در لوله کشی فاضلاب ساختمان
سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان

77 10 710 0912 تماس بگیرید