تصفیه فاضلاب با فناوری نانو

افزايش جمعيت جهان و کاهش منابع آب آشاميدني، در نتيجه افزايش آلودگي هاي زيست محيطي، سبب شده است تامين آب بهداشتي مورد نياز مردم به يکي از مشکلات اساسي جهان امروز تبديل شده و بحث تصفیه فاضلاب شکل جدیدی بخود بگیرد.

تصفیه فاضلاب

محققان به دنبال توسعه روش منحصر به فردي براي تصفیه فاضلاب هستند که بدون استفاده از مواد شيميايي گران قيمت، کيفيت آب را در مقايسه با روش هايي که در حال حاضر مورد استفاده قرار مي گيرند ، به ميزان قابل توجهي افزايش خواهد داد . آخرين مرحله تصفیه فاضلاب، حذف موجودات زنده بسيار ريز است در حال حاضر از کلر به عنوان ماده ضدعفوني کننده استفاده مي شود . اما در اين صورت حتي پس از تصفيه نيز ترکيبات ارگانيک زيادي در آب وجود خواهد داشت . کلر موجودات زنده ريز را از آب حذف مي کند . اما با آلاينده هاي ارگانيک واکنش مي دهد و محصولات جانبي تجزيه ناپذير و سمي توليد مي کند که نمي توان آنها را از آب حذف کرد. انتقال اين مواد به محيط زيست و استفاده از آنها در کشاورزي وصنايع ديگر ميتواند مشکلات بهداشتي خطرناکي ايجاد کند .

تصفيه خانه

تصفیه فاضلاب به کمک نانو کاتاليزور نوري مي تواند جايگزين سومين مرحله تصفيه يعني ضدعفوني با کلر شود تا موجودات زنده و ترکيبات آلي را به طور همزمان حذف و فاضلاب را به يک منبع آب مناسب تبديل کند . به طور طبيعي موجودات زنده ريز ، ترکيبات ارگانيک بزرگ را به ذرات کوچک تري تبديل مي کنند. اما از آنجاييکه اين ترکيبات از نظر زيستي تجزيه ناپذيرند براي تجزيه آنها بايد از نوع انرژي استفاده کنيم .

اين انرژي از اشعه فرابنفش نور خورشيد تامين شده و به همراه کاتاليزورهاي نوري مورد استفاده قرا رمي گيرد . انرژي آزاده شده از واکنش سلول کاتاليزور نوري مي تواند موجودات زنده ريز را از ميان برده و ترکيبات تجزيه ناپذير را تجزيه کند. تصفیه فاضلاب در اين فرآيند به دليل امکان استفاده مجدد از کاتاليزورهاي نوري از نظر اقتصادي مقرون به صرفه است. ذرات کاتاليزوري يا بصورت همگن در محلول پراکنده مي شوند يا به صورت ساختارهاي غشايي رسوب داده شده هستندکه تجزيه شيميايي آلاينده ها را امکان پذير مي کنند . با توجه به کاربردها و قابليت هاي فناوري نانو در صنعت تصفیه فاضلاب بسياري از شرکت ها از اين فناوري در تصفیه فاضلاب استفاده مي کنند وبه همين دليل امروزه استفاده از محصولات و توليدات بر پايه فناوري نانو افزايش يافته است . اين محصولات اغلب شامل نانو فيلترها وانواع حسگرهايي است که به منظور تشخيص مواد و ذرات موجود در آب مورد استفاده قرار مي گيرند.

 

 شرکت سپهر سرویس به همراه تیم های مجرب و متخصص با بکارگیری مجهزترین تجهیزات تخلیه چاه و لایروبی چاه فاضلاب به صورت کاملا مکانیزه و با استفاده از پمپ های کف کش و لجن کش،  آماده ی خدمت رسانی به مناطق مختلف تهران و حومه می باشد.

شماره تماس:09127101077

مطالب مرتبط:

تخلیه و دفع کانال های فاضلاب
رفع گرفتگی چاه توالت ایرانی و فرنگی و فاضلاب
رفع گرفتگی چاه فاضلاب و تخلیه چاه
دلایل ریزش چاه -نشانه های چاه ریزشی
زمان تخلیه چاه و تعمیر چاه فاضلاب ریزشی

77 10 710 0912 تماس بگیرید