روش موثر برای جلوگیری از ترکیدگی لوله های فاضلاب

تخلیه چاه | لوله بازکنی

لوله های پلاستیکی که در لوله کشی فاضلاب استفاده می شوند نیاز به تکیه گاه دارند.

تکیه گاه در لوله کشی سبب جلوگیری از ترکیدگی لوله ها می شود. برای نصب تکیه گاه باید در لوله کشی فاضلاب باید به نوع و نحوه ی نصب تکیه گاه دقت کرد تاکارایی لازم را جهت جاوگیری از ترکیدگی لوله داشته باشد.در لوله های عمودی این است که نباد مانع انبساط افقی آنها شود. به همین ترتیب برای انشعاب ها لوله کشی فاضلاب و زیر سیفون جای انبساط را هم در نظر گرفت. برای لوله های آویخته از سقف استفاده از بست های رکابی به فاصله ۲/۱ تا ۵/۱ متر توصیه می شود .لوله باز کنی،عیب یابی لوله،تعمیرات لوله کشی،تعمیر لوله های فرسوده،لوله باز کنی تهران،شرکت لوله بازکنی

نکات مهم برای استفاده از تکیه گا در لوله کشی و جلوگیری از ترکیدن لوله:

– در نظر گرفتن انبساط و انقباض در لوله ها با جنس های مختلف متفاوت است. مثلا در لوله های pvcضریب انبساط خطی نسبت به لوله های از جنس فلز بیشتر است.

– در شبکه های لوله کشی معمولی که فاضله ی لوله ها از هم زیاد نیست و کمتر از پانزده متر می باشد، استفاه از تکیه گاه های مناسب مشکلی به وجود نخواهد آمد .

-انقباض و انبساط ، بین تکیه گاه ها کهار می شود و قطعات لوله کشی این تنش ها را آزاد می کنند . هنگامی که لوله ها بازاویه تند ( ۴۵ تا ۹۰ درجه ) تغییر جهت می دهد و دنبال آن لوله کوتاهی در شبکه وجود دارد ، تکیه گاه نزدیک محل تغییر جهت، باید به لوله محکم شود. این تکیه گاه از وارد آمدن نیروی خمشی زیاد بر اتصال جلوگیری می کند . اگر پس از تغییر جهت، لوله بلندی به شبکه وصل شود، تکیه گاه بعدی در طول خط لوله بلند باید آزاد باشد و به راحتی جابه جا شود .
-برای جلوگیری از ترکیدگی لوله در لوله کشی فاضلاب می توانید به صورتی که در بالا توضیح داده شده از تکیه گاه استفاده کنید. برای آزمایش لوله ها از جنس ABS یک ساعت بعد از چسباندن می توان آن را تست کرد.

اما لوله های PVC،به زمان بیشتری  برای چسبیدن نیاز دارند.جدول هایی وجود دارد که خصوصیات مختلف لوله های پی وی سی نظیر زمان گیرش اولیه ( از موقع زدن چسب تا زمان مناسب برای جا به جایی مطمئن ) و زمان گرفتن اتصال ( از موقع زدن چسب تا زمان تست ) را ارائه می دهند.آموزش لوله کشی،آموزش لوله بازکنی، شرکت لوله باز کنی تهران،رفع گرفتگی لوله،لوله بازکنی فوری،نشت یابی و کنترل نشت لوله

شرکت سپهرسرویسبا بکارگیری مجهزترین تجهیزات در زمینه ی لوله بازکنی تعمیرات لوله و نشت یابی آماده ی خدمت رسانی به شما شهروندان عزیز در تهران و حومه می باشد.

شماره تماس:09127101077

مطالب مرتبط:

رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت 09127101077 باز کردن چاه توالت


لوله بازکنی حمام و استفاده از اسید متناسب با آن


لوله بازکنی ظرف شویی


بهترین راه لوله بازکنی


لوله بازکنی بدون استفاده از مواد شیمیایی


لوله بازکنی و بهترین راه رفع گرفتگی لوله فاضلاب


آشنایی با دستگاه فنر لوله بازکنی


چگونه از گرفتگی لوله فاضلاب جلوگیری کنیم


نشت یابی و تعمیرات لوله های فرسوده

77 10 710 0912 تماس بگیرید