حوادث ناگوار در حین تخلیه چاه فاضلاب

با پیشرفت تکنولوژی متاسفانه هنوز هم شاهد حوادث ناگواری در هنگام تخلیه چاه و حفر چاه فاضلاب هستیم. کارگرانی که در هنگام ورود به چاه دچار آسیب های گوناگون شده و گاهی ممکن است جانشان به خطر بیفتد.

دلایل رخ دادن حوادث چاه در عمده موارد به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی چاه و بکاریری ابزار کهنه و قدیمی می باشد.

کارگران چاه‌کن و کارگران تخلیه چاهی که به شکل سنتی در حفر چاه‌های آب و فاضلاب مشغول بهکارند بیشتر در معرض خطرات چاه هستند.

البته یکی از مسائل مربوط به اجرا نشدن اصول ایمنی و بهداشت کار در مورد این کارگران مشخص نبودن مسئولیت قانونی تامین امکانات ایمنی کار توسط کارفرماست.

قیمت حفر چاه و تخلیه چاه دلیل رخ دادن حوادث چاه فاضلاب:

از آنجایی صاحبان منازل را نمی توان اجبار کرد که برای حفر یک حلقه چاه آب یا فاضلاب، هزینه سنگین تهیه تجهیزات ایمنی را متحمل شوند و از سوی دیگر کارگران چاه‌کن هم در وضعیت مالی مناسبی برای تهیه این وسایل ندارند از این رو با پیشرفت تکنولوژی حفر چاه، هنوز هم حوادث زیادی گریبان گیر کارگران چاه کن می شود.

 

گاز گرفتگی عامل مرگ کارگران چاه کن:

گاز گرفتگی یکی دیگر از عواملی بوذه که جان کارگران زیادی را تا به امروز گرفته است.

کارگرانی که نه تنها کلاهی برای ایمنی خود در برابر سقوط  سنگ ریزه ها ندارند بلکه گازهای سمی نیز در پایین چاه جان انان را تهدید می کند.

چگونه خطرات چاه را کاهش دهیم:

برای کاهش حوادث ناگواری که جان کارگران زیادی را تهدید می کند باید علاوه بر لباس های مناسب، دستکش و کلاه و کفش ایمن، از دستگاه تهویه برای جلوگیری از گازگرفتگی استفاده کرد.

بالابردن سطح آگاهی کارگران تخلیه چاه و چاه کن و همچنین مجهز کردن این افراد به تجهیزات و ابزار آلات مهم قدمی موثر در کاهش حوادث ناگوار چاه خواهد بود. بازنگری قوانین در تخلیه چاه و حفر چاه فاضلاب و وضع قوانین جدید و اجرای آن از جمله اولین قدم و کاهش این گونه حوادث است.

ایمنی تخلیه چاه

شرکت سپهرسرویس با مجهزترین تجهیزات در زمینه ی حفر چاه و تخلیه چاه و کارکنانی مجرب و متخصص آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان در تهران و حومه می باشد.

شماره تماس:09127101077

مطالب مرتبط:

دلایل ریزش چاه -نشانه های چاه ریزشی

زمان تخلیه چاه و تعمیر چاه فاضلاب ریزشی

بازسازی چاه فرسوده
طبقه بندی چاه ها و تخلیه چاه ها از نظر عمق آنها

77 10 710 0912 تماس بگیرید