امار زیادی همه ساله از ترکیدگی لوله های توالت و هدر رفت آب منتشر می شود. بحران آب این روزها رسیدگی به مسئله ی ترکیدگی لوله را جدی تر کرده است. بروز هر گونه مشکل در سیستم لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان ها سبب هدر رفت مقداری زیاد آب است. در بسیاری از موارد حتی این هدر رفت آب به صورت مخفی است و فقط با بررسی نشانه ها می شود به هدر رفتن آب توالت پی برد.

جلوگیری از هدر رفتن آب در توالت بسته به تشخیص صحیح علت هدر رفتن آب می باشد. هدر رفتن آب دسشویی علت های گوناگونی دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

خرابی سیفون توالت:

از آنجایی که سیفون توالت از جمله مواردی است که زیاد در منزل مورد استفاده قرار می گیرد خراب شدن آن دور از انتظار نیست. نصب غیر صحیح سیفون یا ایجاد مشکلات مختلف در سیفون یکی از دلایل هدر رفت آب توالت می باشد.

خرابی فلوتر:

این ابزار ارتفاع آب را داخل مخزن ثابت نگه میدارد. با کاهش سطح آب و پایین آمدن ارتفاع توپی شناور ، شیر باز شده و جریان آب به داخل مخزن برقرار می شود.

بسته نشدن دریچه ی خروجی آب:

اگر دریچه ی خروجی آب توالت دچار ایراد شده باشد سبب هدر رفتن آب توالت خواهد شد. اگر دلیل هدر رفتن آب توالت را نمی دانید دریچه ی خروجی آب را نیز بررسی کنید.

گیر کردن اهرم قطع کن شناور:

اگر اهرم قطع کن شنار دچار اشکال شود سبب هدر رفتن آب خواهد شد.

اتصالات ضعیف لوله کشی:

اتصالات لوله کشی فاضلاب اگر به خوبی انجام نشده باشد پس از مدت کوتاهی فشار آب سبب سست شدن این اتصالات در نهایت هدر رفتن آب خواهد شد.

شکستگی لوله ها:

استفاده از لوله های بی کیفیت در سیستم لوله کشی فاضلاب سبب بروز این مشکل خواهد شد. شکستگی لوله و ترکیدگی لوله های پوسیده حجم زیادی از آب را هدر خواهد داد. ترکیدگی لوله های فاضلاب و ایجاد نم در دیواره های خسارات زیادی را به ساختمان وارد خواهد کرد که اگر به موقع به آن رسیدگی نشود در نهایت موجب خراب شدن ساختمان شود. تشخیص ترکیدگی لوله های آب و فاضلاب توالت از طریق دستگاه های مخصوص انجام می گیرد.

نکته ی قابل توجه دیگر برای جلوگیری از هدر رفتن آب توالت از طریق سیفون یا سیستم لوله کشی این است که اگر می خواهید توالت فرنگی جدید نصب کنید، نمونه هایی با بازدهی بالا و مصرف کم آب در هر بار کشیدن سیفون انتخاب کنید.

بهترین روش برای جلوگیری از هدر رفتن آب توالت این است که از خدمات تعمیر نشتی لوله های توالت کمک بگیرید. این امر مهم را به شرکت های لوله بازکنی و تعمیرات لوله بسپارید.

 

با بکارگیری مجهزترین تجهیزات لوله بازکنی و تعمیرات سیفون توالت به صورت کاملا مکانیزه، شرکت سپهر سرویس به همراه تیم های مجرب و متخصص  آماده ی خدمت رسانی به مناطق مختلف تهران و حومه می باشد.