استفاده از مایع لوله بازکن برای رفع گرفتگی لوله های آشپزخانه، توالت و حمام  رایج ترین روش های باز کردن لوله در منزل می باشد. گرفتگی هایی که ناشی از تجمع چربی و ذرات می باشند می توانندپس از مدتی شما را با گرفتگی شدید لوله رو به رو کنند زیرا رفته رفته حجم این چربی ها و مواد اضافه در لوله افزایش یافته و مانعی برای عبور آب از فاضلاب می شود.

از این رو بیشتر افراد در اکثر مواقع برای رفع گرفتگی لوله ی منزل خود به استفاده از مایع لوله بازکن روی می آورند. در بیشتر این موارد نیز لوله براحتی پس از استفاده از محلول لوله بازکن باز می شود. اما در مقابل نمی توان از خطراتی که محلول های لوله بازکن برای اعضای منزل و لوله های سیستم فاضلاب دارند چشم پوشی کرد.

راهنمای استفاده از محلول لوله بازکن:

اگر گرفتگی لوله های منزل شما شدید بوده و مکررا اتفاق می افتد ممکن است حجم مواد گیر کرده درون لوله زیاد بوده و محلول لوله بازکن توانایی از بین بردن این رسوبات قدیمی درون لوله را نداشته باشد. علت اینکه محلول های لوله بازکن در برخی مواقع، موثر واقع نمی شوند به دلیل رسوبات سفت شده درون لوله است. اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید به جای صرف هزینه برای خرید مایع های لوله بازکن مختلف و قوی از یک متخصص بخواهید با ابزار الات مخصوص مثل فنر لوله بازکن برقی، بدون آسیب به لوله ها، گرفته لوله را از بین ببرد.

در صورتی که لوله های بکار رفته در منزل شما از جنس چدن می باشد به هیچ عنوان از اسید های قوی برای باز کردن لوله استفاده نکنید. برای خرید مایع لوله بازکن به جنس لوله ی سیستم لوله کشی منزل و میزان گرفتگی لوله توجه نمایید.

نکته ی دیگری که سبب می شود مایع لوله بازکن به خوبی گرفتگی لوله را برطرف نکند اشکالات سیستم لوله کشی منزل می باشد. اگر سیستم لوله کشی طبق اصول نصب نشده باشد پس از مدتی استفاده از لوله و با کوچکترین تجمع ذرات و چربی موجب گرفتگی جدی خواهد شد. پس بهتر است برای برطرف مشکل گرفتگی لوله در اولین فرصت با یک متخصص مشورت کنید.

broken-pipe-repair

شرکت لوله بازکنی سپهر سرویس با مجهزترین تجهیزات و نیروهای مجرب آماده ی خدمت رسانی به شما شهروندان عزیز در تهران و حومه می باشد.