آثار مضر گاز های فاضلاب و بوی بد فاضلاب بر سلامتی انسان:

گاز سولفید هیدروژن یا گازهای فاضلاب موادی بسیار سمی هستند که از تجزیه مواد داخل چاه فاضلاب ایجاد می گردند. گازهای فاضلابی اثرات مزمن و گسترده‌ای دارد. در غلظت‌های خیلی پایینگازفاضلاب  باعث سر درد ، خواب آلودگی، بی حالی، حالت تهوع، استفراغ، تحریک چشم‌ها و سیستم تنفسی می‌گردد.

در غلظت بالاتر چشم‌ها در اثر تماس با این گاز قرمز، ملتهب و دردناک گردیده و به نور حساس می‌شوند. اثرات مزمن بوی بد فاضلاب بر روی سیستم تنفسی شامل سرفه، درد در بینی و گلو و درد هنگام تنفس می‌باشد.
بوی بد در توالت بر طرف کردن بو در حمام دلایل گرفتگی چاه طریقه ی بر طرف کردن بوی بد فاضلاب

بوی بد فاضلاب ، سلامتی کودکان را بیشتر تهدید می کند.

در صورتیکه تماس با این گاز ادامه پیدا کند، شخص ممکن است دچار مسمومیت مزمن گردد. در این حالت علاوه بر تحریک چشم‌ها و ریه‌ها، ممکن است کاهش ضربان قلب، خستگی، بی‌خوابی، مشکلات گوارشی و عرق سرد هم در اثر مواجهه با گاز به وجود آید.

غلظت های بالا حتما باعث مرگ خواهد شد که بیشتر برای کارگران ساختمانی که به منظور تعمیر چاه وارد آن می شوند اتفاق می افتد.

دلایل بوی بد فاضلاب:

بوی بد فاضلاب نشان دهنده نشت گاز ســمــی سولفید هیدروژن یا گاز فاضلاب به داخل منزل است.این بو می تواند دائمی باشد و یا فقط در زمانهای مختلفی به مشام برسد.می تواند بسیار غلیظ باشد و یا بوی رقیقی داشته باشد.می تواند بویی شبیه بوی تخم مرغ گندیده یا ماهی یا لاشه گندیده داشته باشد.می تواند در آشپزخانه ، توالت ، حمام و یا هرجای دیگر از ساختمان به مشام برسد.

مطالب مرتبط:

لوله بازکنی ظرف شویی

رفع گرفتگی چاه توالت ایرانی و فرنگی و فاضلاب
سرویس توالت ایرانی و فرنگی و موثرترین روش باز کردن گرفتگی چاه فاضلاب توالت
رفع بوی بد چاه توالت و حمام
تمیز کردن توالت| دستشویی| توالت فرنگی