دیوار در صورت نم کشیدن حالت اولیه ی خود را از دست می دهد و معمولا یک لکه بر روی دیوار مشاهده می شود. این یکی از نشانه های نم کشیدن دیوار می باشد. ممکن است اهمیت ندادن به این موضوع سبب کپک زدن دیوار شده و بعد از مدتی مجبور به تخریب دیوار شوید. از این رورفع نم و رطوبت دیوار بسیار اهمیت دارد.ما در این قسمت راهکارهای مهم را برای جلوگیری از این موضوع به شما ارئه می دهیم.

رطوبت را تا حد امکان پایین بیاورید:

یکی از دلایلی که باعث ایجاد رطوبت بر روی دیواره ها می شود رطوبت زیاد در منزل است. اگر در منزل از دستگاه های ایجاد رطوبت استفاده کنید ممکن است بیشتر شاهد نم کشدین دیوارها باشید. با باز گذاشتن پنجره ها می توانید از ایجاد رطوبت در منزل جلوگیری کنید.

 خشک کردن لباس در منزل:

به دلیل کمبود حیاط در خانه های اپارتمانی اکثر ما در منزل لباس هایمان را خشک می کنیم که این موضوع سبب افزایش نم در خانه می شود. اگر سریعتر لباس را خشک کنیم می توانید از افزایش نم در منزل جلوگیری کنید.

شستن دیوارها:

استفاده ی زیاد از اب در هنگام شستشوی دیوارها سبب ایجاد نم و رطوبت در منزل می شود. توجه کنید که شستن دیوارها با جریان آب سبب نم کشیدن دیوار می شود. شستشوی مداوم دیوارها و استفاده از مواد شوینده نیز باعث بروز این مشکل در منزل خواهد شد. در هنگام شستشوی دیوارها زیاد از اب استفاده نکنید.
مطلب بیشتر:چگونه از گرفتگی لوله فاضلاب جلوگیری کنیم

دلایل ایجاد نم و رطوبت در منزل:

تشخیص آنکه ایجاد نم و رطوبت بر روی دیوارها به چه دلیل است باید توسط متخصص در این امر صورت گیرد. متخصصی که بتواند هم از لوله های کشی های ساختمان و هم از عایق کاری تجربه های کافی را داشته باشد.

مشکلات عایق کاری ساختمان:

در بسیاری از موارد وجود نقص در ایزوگام ، قیرگونی و عایق های مختلف ساختمان باعث نم و رطوبت می شود ولی بهتر است قبل از تخریب توالت، حمام یا آشپزخانه خانه خود، به دلیل پیدا شدن نم و رطوبت متمرکز شوید. افرادی که در زمینه ی عیب یابی سیستم عایق کاری و لوله کشی منازل متخصص هستند بهتر می توانند به شما د رحل این مشکل یاری رسانند.

نشتی و ترکیدگی لوله ها:

ترکیدگی لوله ها به گچ دیوارها و ساختمان صدمه زده و در مواردی باعث ایجاد بوی نم و رطوبت در کل منزل خواهد شد.  این حوزه برای حصول اطمینان از نبود نشت آب یا  ترکیدگی لوله ، از دستگاه مخصوص نشت یاب آب استفاده می کنند. با کمک دستگاه  ترکیدگی لوله مشخص می شود.
مطلب بیشتر: رفع چکه کردن شیر آب

mckay2-leak-detection

 

رفع نم دیوار به علت بارش باران:

شروع فصل بارش در کشور ، موارد زیادی از ایجاد رطوبت در منازل گزارش می شود.آب باران با پیدا کردن یک روزنه به دیوارهای ساختمان راه پیدا می کند و به آن نفوذ می کند. اگر مشکل از آب باران باشد با یافتن ان روزنه و پوشاندن ان می توانید این مشکل را برطرف نمایید.

cavity-wall-insulation-problems-damp-water-moisture

مشکلات لوله کشی ساختمان:

 

مشکلات لوله کشی در منازل و ساختمان ها می تواند سبب  بروز نم بر روی دیوارها باشد. مشکلات لوله کشی ظرف شویی،سیستم تخلیه فاضلاب به چاه فاضلاب سیستم تخلیه توالت به چاه توالت مشکلات لوله کشی حمام و مشکلات دیر می تواند دلیل بروز این مشکل باشد. شما با کمک گرفتن از متخصص لوله کشی و شرکت های رفع نم و رطوبت در حل این مشکل اقدام نمایید.
مطلب بیشتر:
لوله بازکنی بدون استفاده از مواد شیمیایی

 

fungus on corner of the wall XXXL

شرکت سپهرسرویس با بکارگیری مجهزترین تجهیزات در زمینه ینشت یابی لولهو رفع نم و رطوبت دیوارهای ساختمان آماده ی خدمت رسانی به شما شهروندان عزیز در تهزان و حومه می باشد.

مطالب مرتبط:
ایزوگام کاری

نشت یابی و تعمیرات لوله های فرسوده

روش موثر برای جلوگیری از ترکیدگی لوله های فاضلاب