رفع گرفتگی چاه فاضلاب و تخلیه چاه

تخلیه چاه | لوله بازکنی

:دلایل گرفتگی و پر شدن چاه و فاضلاب

گرفتگی لوله و چاه فاضلاب ممکن است در هر زمان و هر ساختمانی اتفاق بیفتد. پر شدن چاه، بسته به عوامل مختلف، در زمانهای مختلفی اتفاق می افتد. وجود موادی جامدی که از راه لوله های فاضلاب وارد می شوند مثل مو ، پلاستیک ،چربی های متعدد و … باعث ایجادیک مانع ضد آب می شود که کانال چاه را می گیرد. این بستر ضد آب سرتاسر پیکره ی کانال فاضلاب را می پوشاند و نتیجه ی آن جلوگیری از نفوذ آب در چاه می باشد. همین موضوع باعث سرریز شدن پر شدن سریع و متعدد چاه شده و تخلیه آن نیز پر هزینه خواهد بود.

:ثاثیر عمق فاضلاب برروی گرفتگی و پرشدن فاضلاب

یکی دیگر از مواردی که باعث نگرفتن چاه می شود،عمق فاضلاب است.هر چه عمق چاه بیشتر باشد و یا اتاقت های بیشتری در کف چاه ایجاد شده باشد، فاضلاب دیر تر پر خواهد شد.

     : دلایل پرشدن چاه در زمین های غیر ماسه ای

از علت‎های اصلی پر شدن چاه فاضلاب در زمینهای غیر ماسه ای ، زوال کشش و مکش آب در خاک به وجود می‎آید که به علت کم قطر بودن دیوار چاه فاضلاب و نداشتن انباری، مادر چاه در زمانی معین پر خواهد شد.

     : دلایل پرشدن متعدد چاه فاضلاب

در زمین‎های شنی، احتمال پرشدن چاه فاضلاب بنسبت زمین‎های خاکی کمتر می‎باشد. علت سر ریز شدن این گونه چاه‎ها قوام و ضماری است که از فضولات،کف صابون و چربی‎ها بر روی جداره‎ی دیوار فاضلاب نشست می کنند و نتیجه‎ی آن عدم مکش آب می‎باشد.همین امر باعث پر شدن سریع و متعدد چاه شده و تخلیه آن نیز هزینه ی زیادی را در بر دارد.

 :دلایل پرشدن چاه در زمین های کوهستانی و سنگی

در چاه هایی که در قسمت های کوهستانی شهر باشند (سنگی باشند)دارای کشش آب کمتری هستند و همین امر باعث گرفتگی چاه در چند سال می شود ولی چاه هایی که دارای کشش بالایی هستند و از جنس شنی،شاید پس از 20 یا 25 سال پر شوند.ولی معمولا چاه ها از جنس خاک عادی هستند.در هر صورت برای اینکه چاه ساختمان دارای کشش بیشتری داشته و آب بیشتری را در خاک نفوذ دهد باید پس از تخلیه کردن چاه ، لایروبی چاه را انجام دهیم تا لایه های دیواره های چاه کنده شده و آب راحت تر به زمین نفوذ کند.یکی دیگر از شرایط پر شدن چاه فاضلاب،عمق فاضلاب است.هر چه عمق چاه بیشتر باشد و یا اتاقک های بیشتری در کف چاه ایجاد شده باشد ، فاضلاب دیر تر پر خواهد شد.
حفاری چاه آموزش حفر چاه دلایل پرشدن متعدد چاه فاضلاب تخلیه چاه به صورت حرفه ای بررسی انواع مختلف چاهها بالا بردن ظرفیت چاه.

مطالب مرتبط:
رفع گرفتگی چاه توالت ایرانی و فرنگی و فاضلاب
انواع مختلف چاه های فاضلاب
رفع گرفتگی چاه فاضلاب و تخلیه چاه


کاربرد پمپ دنده ای در تخلیه چاه فاضلاب

دلایل ریزش چاه -نشانه های چاه ریزشی

زمان تخلیه چاه و تعمیر چاه فاضلاب ریزشی

کول گذاری و طوقه چینی چاه

تخلیه چاه مکانیزه به چه صورت انجام می گیرد؟

دلایل ریزش چاه فاضلاب تخلیه نشده

سرویس توالت ایرانی و فرنگی و موثرترین روش باز کردن گرفتگی چاه فاضلاب توالت

لایروبی چاه-تخلیه چاه-چرابایدچاه را لایروبی و تخلیه کرد؟

77 10 710 0912 تماس بگیرید