تخلیه فاضلاب آپارتمان، تخلیه فاضلاب رستوران ها، تخلیه فاضلاب ورزشگاهها، تخلیه فاضلاب ادارات، تخلیه فاضلاب بیمارستان ها، تخلیه فاضلاب کارخانجات و… در کشور ایران به سه طریق صورت می گیرد.
از قدیمی ترین روش های تخلیه فاضلاب، تخلیه فاضلاب به صورت حفر چاه بوده است. اما امروزه از روش های مدرن تری برای تخلیه و دفع فاضلاب استفاده می کنند. از جمله این روش های کارآمد استفاده از سپتیک تانک و لوله های فاضلاب شهری می باشد. در ادامه شما را با این روش تخلیه فاضلاب آشنا می کنیم.


تخلیه و دفع فاضلاب در سپتیک تانک:

امروزه چاه های قدیمی جای خود را به مخازن سپتیک داده اند. سپتیک تانک ها مزایای زیادی نسبت به چاه های قدیم دارند. سپتیک ها در حجم های متفاوتی تولید و در بازار عرضه می شوند. مخازن سپتیک تانک در دو نوع بتی و پلی اتیلنی ساخته می شود.

تخلیه و دفع فاضلاب در چاه:

از روش های قدیمی دفع فاضلاب حفر چاه فاضلاب می باشد. انتخاب نوع دفع و چاه بستگی به جنس خاک و نوع زمین و سطح آب زیر زمینی منطقه داشته و در مناطقی که خاک آن به میزان کافی شن و ماسه یا خرده سنگ داشته باشد از چاه جذبی و در مناطقی که خاک آن حاوی رس فراوان یا خاصیت باتلاقی بوده یا سطح آب زیر زمینی بالا باشد. از انواع چاه فاضلاب مب توان به چاه های جذبی، انباره و میله اشاره کرد.

سیستم دفع فاضلاب شهری:

یکی دیگر از روشهای دفع فاضلاب هدایت مستقیم آن به فاضلاب شهری می باشد. اگر در روستا و حومه ی شهرها شبکه جمع آوری فاضلاب ایجاد شده باشد با اتصال فاضلاب ساختمان به شبکه فاضلاب می‌توان به راحتی فاضلاب را دفع کرد. فاضلاب جمع آوری شده در شبکه فاضلاب به تصفیه خانه فاضلاب منتقل شده و پس از انجام فرایندهای تصفیه، در محل مناسبی که آلودگی زیست محیطی ایجاد نکند تخلیه خواهند شد.

دفع فاضلاب
با بکارگیری مجهزترین تجهیزات تخلیه چاه و لایروبی چاه فاضلاب به صورت کاملا مکانیزه، شرکت سپهر سرویس به همراه تیم های مجرب و متخصص  آماده ی خدمت رسانی به مناطق مختلف تهران و حومه می باشد.