لزوم بازسازی چاه کهنه

زمان یکی از دلایل اصلی در کهنه شدن چاه و از بین رفتن کارایی چاه می باشد. اکثر منازل قدیمی در تهران دارای چاه فرسوده می باشند. با گذشت زمان چاه دیگر مانند روز اول حجم کافی را برای دفع فاضلاب ندارد. اما تنها طول عمر چاه سبب فرسودگی آن نمی شود. از دیگر دلایلی که موجب کهنه شدن چاه می شود نحوه ی نگهداری از چاه است. چاه هر چند سال یک بار نیاز به بررسی و رسیدگی دارد. بررسی وضعیت چاه فاضلاب و کارایی آن می تواند طول عمر چاه فاضلاب را افزایش دهد. چاه های فاضلاب کهنه و قدیمی مدت هاست که مورد بررسی متخصصین در خدمات تخلیه چاه  لایروبی چاه فاضلاب قرار نگرفته اند.

پر بودن چاه های فاضلاب از مهمترین دلایل کاهش طول عمر چاه می باشد. ماندن فاضلاب در طولانی مدت عوارضی را برای برای چاه به دنبال دارد که در نهایت موجب فرسودگی چاه می شود. اگر بررسی های لازم جهت تخلیه چاه و وضعیت چاه فاضلاب به موقع انجام گیرد دیگر چاه به تخریب نیاز نخواهد داشت.

مراحل بازسازی چاه فاضلاب:

اولین مرحله ی بازسازی چاه فاضلاب بررسی وضعیت چاه فاضلاب است. در برخی موارد چاه فاضلاب با کمترین خرابی دوباره مانند روز اول می شود و برخی موارد دیگر دیواره های چاه رطوبت گرفته اند و نیاز به تخریب و کول گذاری دارند. برای بررسی وضعیت دیواره های چاه، ابتدا باید چاه فاضلاب را به طور کامل تخلیه کرد. تخلیه چاه فوری فاضلاب توسط تانکر های مکنده، پمپ کفکش و لجن کش و با نیروهای حرفه ای انجام می گیرد. در مرحله ی بعد نیروی متخصص بازسازی چاه فرسوده به درون چاه رفته و با بررسی وضعیت چاه فاضلاب بهترین تصمیم را برای نو کردن چاه می گیرد. نو کردن چاه فاضلاب در بسیاری از موارد نیاز به تخریب نداشته و با لایروبی چاه فاضلاب می توان دوباره چاه را احیا کرد.عملیات نوسازی چاه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا چگونگی انجام این کار می توان در نتیجه کار تاثیر داشته باشد پس برای انجام این کار از نیروهای متخصص و با سابقه استفاده نمایید.

از مراحل مهم در هنگام بازسازی چاه فرسوده لایروبی آن می باشد. لایروبی چاه کهنه به معنای جداکردن و رسوب زدایی لایه های سخت در کف و دیواره های چاه می باشد. این لایه های از ورود آب فاضلاب به زمین جلوگیری کرده و پر شدن های متمادی چاه فاضلاب را منجر می شوند.

از روش های رایج بازسازی چاه فرسوده کول گذاری و طوقه چینی چاه می باشد. کول چاه از جنس های مختلفی ساخته شده و با قرار گیری در چاه فاضلاب سبب نو شدن چاه کهنه می شوند.

اهمیت بازسازی چاه فرسوده:

حفر مجدد چاه فاضلاب هزینه های زیادی را شامل می شود. از این رو احیاکردن چاه کهنه می تواند مقرون به صرفه تر باشد.

از دیگر دلایلی که اهمیت تبدیل چاه قدیمی به چاه نو را پر رنگتر می کند آمار ریزش چاه فرسوده می باشد. چاه های فرسوده به دلیل آنکه دیواره های اطراف خود را دچار آسیب و سستی می کند می تواند خطرآفرین باشد. ناپایداری چاه های پر بیشتر و آسیب آن جدی تر می باشد. پس با اقدامی به موقع برای تخلیه چاه فاضلاب و بازسازی چاه های کهنه از بروز حوادث ناگوار جلوگیری نمایید.

Deep Well

شرکت بازسازی و تخلیه چاه سپهر سرویس با بکارگیری مجهزترین تجهیزات و افراد متخصص جهت لایروبی و احیای چاه پیر و فرسوده آماده ی خدمت رسانی به شما همشریان بصورت شبانه روزی می باشد.

شماره تماس:09127101077

مطالب مرتبط:

تخلیه چاه
لایروبی چاه و شستشوی شبکه ی فاضلاب(معرفی نازل های شستشو و لایروبی)
تخلیه و دفع کانال های فاضلاب
کاربرد پمپ دنده ای در تخلیه چاه فاضلاب
تخلیه چاه مکانیزه با پمپ لجن کش

تخلیه چاه مکانیزه با پمپ کف کش

دلایل ریزش چاه فاضلاب تخلیه نشده

77 10 710 0912 تماس بگیرید