لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله سینک ظرف شویی،حمام،فاضلاب توالت

لوله بازکنی یکی از مشکلاتی است که در همه ممکن است خانواده ها با ان روبه رو شوند.و در اکثر مواقع افراد از متخصصان رفع گرفتگی لوله برای بباز کردن لوله کمک میگیرند.ولی در بیشتر مواقع پیش آمده که افرادی باشند تعمیرات لوله را در خانه انجام دهند.
در این گزارش به آموزش روش لوله بازکنی می پردازیم.

گرفتگی لوله در سینک ظرق شویی و توالت در کجای لوله اتفاق می افتد:
دلیل گرفتگی لوله ی فاضلاب در بخش زانویی سینک ظرفشویی و چاه توالت و لوله فاضلاب و … رخ می دهد که به آن ها آبریز گاه میگویند.در نتیجه این گرفتگی کشش آب و فضولات انجام نمیشود. و لوله گرفتگی رخ میدهد.برای رفع گرفتگی لوله سینک ظرف شویی و لوله فاضلاب توالت به ترتیب زیر عمل میکنیم.

در یک مواردی که کشش آب با مشکل و به سختی انجام میشود میتوان از روش زیر برای باز کردن لوله استفاده کرد.
در ابتدا باید آب را در روشویی , دستشویی یا … باز کنیم و بعد از آن پمپ را با فشار زیاد در محل مربوطه گذاشته تا تا فشار و نیروی وارده از پمپ وارد سیفون شود و در نتیجه گرفتگی لوله فاضلاب برطرف گردد.

باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب:

گاهی پیش می آید که گرفتگی لوله فاضلاب توسط یک جسم خارجی که داخل لوله افتاده است اتفاق می افتدکه در مواجه با چنین مشکلی باید گرفتگی لولهه فاضلاب به وسیله ی دستگاه تراکم هوا رفع شود.
روش اول:

استفاده از دستگاه تراکم هوا بار ی باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب:

دستگاه تراکم هواچیست؟
دستگاه تراکم هوا مخزنی دارد که با تلمبه زدن هوا انباشته میشود و مقدار هوا را با عقربه ای که روی دستگاه متصل است نمایش میدهد.با مراقب دقیق به نحوی که درصد س زدن و بروز حادثه صفر باشد اهرم دستگاه را میکشیم و پمپ زدن را آغاز میکنیم و لوله فورا بعد از سر و صدابالا در این روش باز میشود.
گاهی نیز پیش میاید که باید چند بار این عمل را تکرار کنیم تا گرفتگی لوله ی فاضلاب باز شود.
برای اینکه از رفع گرفتگی لوله فاضلاب مطمعن شوید باید آب را باز کنید و سرعت کشش آب را مشاهده کنید.اگر سرعت کشش بالا باشد پس گرفتگی برطرف شده است.
روش دوم:

استفاده از دستگاه فنر زنی برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب:

اگر از روش های فوق استفاده کردید و نیجه نداد میتوانید این بار از روش فنر زدن استفاده کنید.در روش فنر زنی اگر فاصله بین گرفتگی و شتر گلو زیاد بود باید از دستگاه مخصوصی که متصل به منبع برق ایت برای فنر زنی استفاده کنید.
برای تست رفع گرفتگی باید سرعت کشش آب را تست نمایید.

لوله فاضلاب کفشوی حمام به دلایل زیر دچار گرفتگی میشود:

امروزه از دستگاه های مدرنی که به اشکال و فرم های مختلفی وجود دارند استفاده میشود.کار این دستگاه همراه با صدای وزوز شدیدی است و چرخش آن به شمت جلو برای رفع گرفتگی میباشد.

نحوه رفع گرفتگی چاه کفشوی حمام:
دلایل گرفتگی کفشوی حمام می تواند وارد شدن چربی و مواد زاید و مو به داخل آن و یا داشتن لوله هایی با قطر کم می تواند باعث گرفتگی شتر گلو و جداره لوله فاضلاب میشوند.برای رفع گرفتگی فاضلاب حمام از روش زیر استفاده نمایید.

لوله بازکنی کفشوی حمام:

broken-pipe-repair
لوله بازکنی

آب جوش را با فشار زیاد باز میکنیم و سعی کنیم تا با روش پمپ زدن گرفتگی را باز کنیم.
اگر با روش فوق حل نشد و گرفتگی زیاد بود با استفاده از محلول اسیدکلریدریک 10% استفاده و با پمپ زدن مداوم لوله را باز کنیم.
توجه نمایید که اگر جنس لوله چدن است باید از اسید رقیق بکار ببرید و اگر از جنس پولیکا یا شبیه به آن است از اسید استفاده نکنید زیرا که دارای خاصیت خورندگی میباشد و باعث خورده شدن آن لوله میشود و بعد آن سوراخ شدن لوله و نشت آب و … را در پی دارد.برای گرفتگی در لوله های پولیکا و رفع آن میتوانید از مواد مخصوص به آن استفاده کنید که باید با آب ترکیب شود.
رفع گرفتگی لوله،لوله بازکنی ،اموزش باز کردن لوله،برطرف کردن گرفتگی لوله ی آشپزخانه

در صورت گرفتگی های شدید در لوله های سینک ظر
ف شویی و حمام و توالت کارکنان سپهرسرویس آماده ی خدمت رسانی به شما می باشد.

 

مطالب مرتبط:
رفع گرفتگی چاه فاضلاب و تخلیه چاه

رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت 09127101077 باز کردن چاه توالت


راهنمای خرید سینک ظرف شویی


باز کردن کفشوی حمام و استفاده از اسید متناسب با آن


روش باز کردن لوله ی ظرف شویی


بهترین راه بازکردن لوله


بازکردن گرفتگی لوله ها بدون استفاده از مواد شیمیایی

77 10 710 0912 تماس بگیرید