مزایا و معایب حفر چاه فاضلاب

حفرچاه جذبی یکی از رایج ترین روش های دفع فاضلاب در ایران به صورت سنتی می باشد. منازل و آپارتمان های قدیمی هنوز هم دارای چاه جذبی هستند و به صورت مستقیم به فاضلاب متصل نشده اند.

تصفیه فاضلاب بهداشتی از طریق چاه جذبی صورت نمی گیرد و این یکی از معایب چاه های جذب قدیمی می باشد.

از این رو استفاده از چاه های جذبی دیگر نمی تواند پاسخگوی جمعیت رو به افزایش کشور ایران باشد.

چاه های جذبی معایب دیگری نیز دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

آلوده کردن آب های زیرزمینی:

یکی از بزرگترین مشکلاتی که دفع فاضلاب از طریق چاه های جذبی به وجود می آورد آلوده سازی آب های زیرزمینی است. آلودگی های شیمیایی و الودگی های باکتریولوژیکی از جمله آلودگی هایی است که از طریق فاضلاب موجود در چاه های جذبی به آب های زیرزمینی منتقل می شود.

کاهش قدرت تصفیه خاک:

چنانچه نفوذ فاضلاب در زمین ها زیاد باشد که این موضوع بیشتر در اثر افزایش تعداد چاه های جذبی رخ می دهد در این صورت خاک دیگر قدرت تصفیه بیولوژیکی خود را از دست می دهد. با افزایش این روند خاک ها با قدرت تصفیه کم کاهش یافته تا آنکه حوزه عمل تصفیه چاه های جذبی نزدیک یکدیگر شده و در یکدیگر نفوذ می کنند.

فواید تصفیه آب توسط چاه جذبی:

بعد از آنکه فاضلاب تصفیه شد رشد گیاه توسط این فاضلاب تصفیه شده امکان پذیر میباشد.

از آنجایی که زمین های زراعتی سرشار از ازت و فسفر می باشند می توان از فاضلاب تصفیه شده ای که دارای این املاح می باشند استفاده نمود.

بطور کلی دفع فاضلاب از طریق حفر چاه جذبی نیاز جامعه را پاسخ نداده و نمی توان از این طریق به درستی از محیط زیست حفاظت نمود.

چاه آب

شرکت سپهرسرویس با بکارگیری مجهزترین تجهیزات و کارکنان با تجربه و متخصص در زمینه ی حفر چاه و تخلیه چاه فاضلاب،کول گذاری و طوقه چینی چاه،آماده ی خدمت رسانی به شما همشریان عزیز می باشد.

شماره تماس:09127101077

77 10 710 0912 تماس بگیرید