موادی که نباید در لوله بازکنی استفاده نمود

گرفتگی لوله های فاضلاب در بخش های مختلفی از از منزل اتفاق می افتد و در اکثر موارد انتخاب خانواده ها استفاده از محلول های لوله بازکنی می باشد. برخی افراد بدون توجه به خطراتی که محلول های لوله بازکنی به همراه دارند آن ها در لوله ی فضاب ریخته و مدت ها آن را درون فاضلاب نگه می دارند.

لوله بازکن ها تاثیر خوبی بر بازکردن لوله های فاضلاب میگذراند به طوری که حتی برخی از لوله بازکن های حرفه ای از این روش برای بازکردن لوله های فاضلاب استفاده می کنند. اما دراین میان موادی هستند که نباید در لوله بازکنی از آن ها استفاد کرد.

روش های غلط لوله بازکنی

 

اسید های لوله بازکنی قوی:

یکی از موادی که استفاده از آن برای لوله بازکنی مناسب نمی باشد اسیدهای لوله بازکنی قوی هستند. این اسیدها معمولا در گرفتی های شدید لوله مورد استفاده قرار می گیرد اما باید بدانید که هر قدر گرفتگی لوله بیشتر باشد ممکن است آسیبی که اسید به لوله وارد می کند بیشتر شود زیرا افراد هر چه میزان گرفتگی لوله بیشتر باشد، زمان بیشتری اسید را در لوله نگه داشته و آسیب به همان میزان بیشتر خواهد بود. فرقی نمی کند جنس لوله ی شما چه باشد چه فلزی و چه از چه از جنس پلاستیک مقاومت کمی در برابر اسید لوله بازکنی داشته و این مواد به آن ها آسیب می رساند. از دیگر دلایلی که نباید از این مواد برای لوله بازکنی استفاده کرد این است که این مواد سلامت افراد منزل را نیز به خطر می اندازد. مسمویت و آسیب چشم ها از جمله خطرارت این لوله بازکن های اسیدی می باشد.

جوهر نمک:

جوهر نمک نیز از جمله موادی هستند که خان ها از آن ها برای تمیز کردن توالت و رفع گرفتگی استفاده می کنند. رفع گرفتگی لوله از طریق جوهر نمک  نیز خطر آفرین خواهد بود. جوهر نمک با فاضلاب موجود در لوله واکنش داده و مواد خطرناکی از آن متصاعد می شود که تنفس را مختل کرده و به چشم نیز آسیب می رساند.

روش های صحیح لوله بازکنی:

روش های مختلفی برای بازکردن گرفتگی لوله وجود دارد که خطری به دنبال ندارد. استفاده از تلمبه ی دستی و آب جوش می تواند موثر باشد. اما در رفع گرفتگی های شدید تاثیر چندانی ندارد. برای رفع گرفتگی های شدید لوله دستگاه هایی هستند که به خوبی هر نوع گرفتگی را بر طرف میکنند. دستگاه فنر برقی و تراکم هوا از جمله بهترین دستگاه های لوله بازکنی هستند که توسط شرکت های لوله بازکنی مورد استفاده قرار می گیرند.

با بکارگیری مجهزترین تجهیزات لوله بازکنی و تعمیرات سیفون آشپزخانه به صورت کاملا مکانیزه، شرکت سپهر سرویس به همراه تیم های مجرب و متخصص  آماده ی خدمت رسانی به مناطق مختلف تهران و حومه می باشد.

77 10 710 0912 تماس بگیرید