نحوه ی افزایش عملکرد سپتیک تانک

سپتیک تانک مخزنی است که فاضلاب ساختمان در آن مدت معینی توقف نموده و توسط باکتری هایی که از معده و روده ساکنان آن ساختمان خارج شده تجزیه می گردد. بالابردن راندمان سپتیک تانک یک اصل مهم برای افزایش عملکرد آن می باشد. کیفیت کار سپتیک تانک به نحوه ی مراقبت شما از سپتیک تانک ها بستگی دارد. عوامل مختلفی بر نحوه ی عملکرد سپتیک تانک ها موثر است و به نوع تغذیه و شیوه ی زندگی ساکنان آن ساختمان بستگی دارد.

عوامل موثر بر نحوه ی عملکرد سپتیک تانک:

انواع و اقسام شوینده های بخصوص مصرفی در آن ساختمان و میزان آن و همچنین مقدار آب مصرفی توسط افراد خانواده در کیفیت عملکرد سپتیک موثر می باشد.

عامل مهم دیگر دما می باشد که در میزان فعالیت باکتری ها سهم بسزایی دارد، هرچه دمای محیط سردتر باشد با کندی عملکرد باکتری ها مواجه ایم و یا میزان آب سرد مصرفی آن ساختمان ارتباط مستقیم با فعالیت باکتری ها دارد. بدین منظور با نصب سپتیک در عمق کمتر و همچنین عایق کاری آن فضای مناسبی را برای رشد و تکثیر باکتری ها بوجود می آوریم.

موادی که سبب اختلال در عملکرد سپتیک تانک می شود شامل موارد زیر است:

  • اشیاء غیرقابل تجزیه توسط باکتری ها مثل پلاستیک ها
  • کود های شیمیایی
  • روغن موتور
  • سموم

نحوه ی لوله بازکنی سپتیک تانک:

از آنجایی که لوله های فاضلاب سپتیک تانک در برخی موارد ممکن است دچار گرفتگی شود استفاده از لوله بازکن های شیمیایی برای اینکار مناسب نمی باشد. مشاهده شده که افراد برای بازکردن گرفتگی لوله از مواد شیمیایی استفاده کردن که این عمل باعث از بین رفتن مواد و باکتری های بی هوازی می شود. رفتن مواد شیمیایی به درون سپتیک تانک سبب ایجاد اختلال در عملکرد سیستم سپتیک تانک می شود. برای جلوگیری از این کار باید از آب داغ برای بازکردن لوله استفاده کرد.

برای رفع گرفتگی های شدید لوله های فاضلاب سپتیک تانک باید از فنرلوله بازکنی و دستگاه های قوی لوله بازکنی استفاده کرد.

سپتیک تانک بتنی

شرکتهای تخلیه چاه سپهرسرویس با استفاده از تانکرهای مکنده مخصوص تخلیه چاه ، تخلیه سپتیک تانک ،خدمات نصب سپتیک تانک و همچنین انواع پمپهای تخلیه چاه از قبیل پمپ کف کش، پمپ مکنده و پمپ ساکشن اقدام به تخلیه سپتیک تانک های فاضلاب می کنند.

شماره تماس:09127101077

مطالب مرتبط:
سپتیک تانک چیست و در کجا کاربرد دارد؟

اجرای سپتیک تانک 
آموزش نصب سپتیک تانک و نگهداری از آن

تخلیه سپتیک تانک های فاضلاب

لایروبی و تخلیه فاضلاب سپتیک تانک

77 10 710 0912 تماس بگیرید