توالت و سرویس بهداشتی از جمله مهمترین بخش ساختمان است. امروزه در بیشتر خانه ها توالت فرنگی نصب می شود و از آنجایی که زیاد استفاده می شود رعایت نکات فنی در هنگام نصب توالت فرنگی بسیار حائز اهمیت است.نصب توالت فرنگی از جمله کارهایی است که اگر به درستی انجام نگیرد سیسیم دفع فاضلاب آن به خوبی عمل نخواهد کرد. نکات مهمی که باید در هنگام نصب صحیح توالت فرنگی به درستی اجرا و بررسی شود شامل موارد زیر است.

رعایت استانداردها در هنگام نصب توالت فرنگی:
در فضاهای عمومی، توالت غربی (فرنگی) از نوع بزرگ (Elongated) باشد و در کل نشیمن گاه و در لولایی قابل برداشتن و متناسب با لگن و از جنس مقاوم در برابر رطوبت داشته باشد.
توالت فرنگی باید از نوعی باشد که هر بار پس از ریزش و تخلیه آب همواره مقداری آب در لگن آن باقی بماند (water conservation) باشد.

انتخاب فلاش تانک برای توالت فرنگی

انواع فلاش تانک:
1- با حجم فوق العاده کم 3 تا 6 لیتری و صرفه جویی 82% در مصرف آب
2- با حجم کم 6 لیتری با صرفه جویی 70%
3- با حجم معمولی 4 لیتری و صرفه جویی 25%
4- حجم بالا با مشخصه 20 لیتری

نصب  سیستم هواکش فاضلاب توالت:

لوله افقی هواکش خشک از نقطه اتصال به لوله فاضلاب، باید با زاویه 45 درجه نسبت به سطح افق تا حد اقل 15 سانتی متر بالاتر از لبه سرریز توالت ادامه یابد و پس از آن می تواند تغییر امتداد داده و به لوله قائم هواکش متصل شود و یا مستقلا تا هوای آزاد ادامه یابد.

اتصال کاسه توالت فرنگی با سیفون بصورت آب بند:

لوله خروجی فاضلاب توالت فرنگی باید با یک زانوی 80*100 میلی متر (3*4 اینچ) و یا با یک فلنج به همین اندازه به لوله فاضلاب ساختمان متصل شود و این اتصال کاملا آب بند باشد.

نکات دیگر برای نصب توالت فرنگی:

-انتخاب قطرو عمق مناسب برای لوله فاضلاب توالت فرنگی

-شاخه افقی هر لوله هواکش باید به سمت نقطه اتصال آن به لوله فاضلاب شیب داشته باشد به طوری که تقطیر آب در داخل لوله هواکش بتواند به آسانی به لوله فاضلاب تخلیه شود

– ارتفاع شیر پیسوار توالت فرنگی از کف تمام شده 45 سانتی متر می باشد
0در مورد توالت فرنگی و شرقی، آیا سمت اتصال آب گرم مصرفی به سمت چپ

نصب توالت فرنگی