چه عواملی باعث ریزش چاه می شود؟

با گسترش شهرها و روستاها، کاربری چاه ها نیز متفاوت شد و غیر از مصرف تامین آب، بعضی از چاه ها نیز برای دفع فاضلاب حفر شد که به آن چاه فاضلاب می گویند. البته در گذشته چاه هایی نیز برای انبار کردن مواد غذایی و اجناس وجود داشت که اکنون دیگر کاربردی ندارد.

خطرات چاه فاضلاب:

چاه و بویژه چاه های فاضلاب همواره خطرات زیادی داشته است. فضولات داخل چاه های فاضلاب بعد از مدتی تجزیه شده و گازهای خطرناک مسموم کننده مانند هیدروژن سولفور، آمونیاک، گاز کربنیک و متان بر اثر تخمیر و تبخیر از خود منتشر می کند که درصورت تنفس، بعد از چند دقیقه به سادگی افراد را از پای در می آورد. بعضی از این گازها قابلیت اشتعال و انفجار نیز دارد.

به گواه آمار، در روزهای پایانی تابستان حوادث چاه کمی افزایش می یابد. این امر به این دلیل است که در این روزها، بعد از چند ماه کاهش بارندگی و به دلیل برداشت زیاد آب از سفره های زیرزمینی، سطح آب این سفره ها پایین تر رفته و فرصت مناسبی ست که مالکان هر کاری که در این خصوص می خواهند را انجام دهند.

عوامل موثر در افزایش خطرارت چاه فاضلاب:

چاه ها باید هرچند وقت یکبار بازدید شود. عدم رسیدگی و تخلیه به موقع می تواند حادثه ساز شود.

اعمالی مانند افزایش عمق، لایروبی، تعمیرات و غیره. همین مسئله باعث افزایش حوادث شده و متاسفانه بسیاری از این حوادث با تلفات جانی مواجه می شود.

تعداد بیشماری چاه با کاربری های مختلف از گذشته در تهران حفر شده و چون آمار مشخصی از تعداد و وضعیت ایمنی آنها وجود ندارد تنها زمانی متوجه می شویم که حادثه ای در یکی از آن ها اتفاق می افتد.

البته عوامل دیگری نیز در تخریب چاه ها موثر هستند. عواملی مانند طوقه چینی غلط، ترکیدگی لوله آب سرد و گرم یا لوله فاضلاب بر روی دهانه چاه، زمین لرزه، تحت فشار قرار گرفتن لوله‌های فاضلاب برای باز کردن آن، نداشتن لوله هواکش در چاه و در نتیجه تراکم گازها و بخارات موجود که تولید قطرات آب کرده و باعث فرو ریختن جداره می‌شود، پرشدن چاه و بالا آمدن آب و ضایعات و سست کردن طوقه و تخریب بدنه چاه‌های بدون انباری بعلت زود پر شدن، حرکت و پارک ووسائط نقلیه بر روی دهانه چاه، رعایت نکردن فاصله بین دو چاه و…

تخلیه چاه و لوله باز کنیسپهرسرویس با بهترین و مجهزترین تجهیزات شبانه روز آماده ی خدمت رسانی به شهروندان در زمینه ی تعمیر چاه ریزشی میباشد.

مطالب مرتبط:

رفع گرفتگی چاه توالت ایرانی و فرنگی و فاضلاب
انواع مختلف چاه های فاضلاب
رفع گرفتگی چاه فاضلاب و تخلیه چاه


کاربرد پمپ دنده ای در تخلیه چاه فاضلاب

دلایل ریزش چاه -نشانه های چاه ریزشی

زمان تخلیه چاه و تعمیر چاه فاضلاب ریزشی

کول گذاری و طوقه چینی چاه

تخلیه چاه مکانیزه به چه صورت انجام می گیرد؟

77 10 710 0912 تماس بگیرید