نشت آب هر ساله مقداری زیادی آب را در ساختمان ها به هدر می دهد. منشا اصلی نشتی آب از لوله ها اتصالات لوله و سیستم لوله کشی منزل می باشد. نشتی های دیگری نیز از لوله ها وجود دارد که این آمار را چندین برابر می کند. نشتی آب از شیر های خراب یا آبگرم کن ها نیز موجب هدر رفتن مقداری زیادی آب می شود. هرچه نشانه های نشتی آب پنهان تر باشد این هدر رفتن ها افزایش خواهد یافت. برا تشخیص و چگونگی یافتن نشتی لوله راه هایی و جود دارد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

طریقه ی پیدا کردن نشتی آب:

یکی از این روش ها استفاده از کنتور آب است. برای یافتن نشتی آب لوله به وسیله ی کنتور مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا تمام شیر های آب را در منزل محکم ببندید. اگر ماشین لباسشویی یا ظرف شویی روشن باشد این آزمایش به درستی انجام نمی گیرد.

به کنتور آب مراجعه کنید و عدد ثبت شده بر روی کنتور را یادداشت کنید. بعد از گذشت 15 دقیقه دوباره عدد کنتور را یادداشت کنید. اگر عدد کنتور در این مدت افزایش یافته بود اطمینان حاصل کنید که قسمتی از سیستم لوله کشی فاضلاب شما در حال هدر دادن مقدار زیادی آب است.

در برخی مواقع میزان آب در حال هدر رفتن خیلی کمتر از آن باشد که توسط کنتور آب قابل تشخیص باشد. برای یافتن دیگر نشتی های آب راه های دیگری وجود دارد. یکی از مطمئن ترین راه ها استفاده از دستگاه های مخصوص تشخیص ترکیدگی لوله می باشد. این دستگا ها با ارسال و دریافت فرکانس می تواند به خوبی کوچکترین نشتی ها را نیر شناسایی نماید.

خیس بودن کنتور آب امری طبیعی نیست. اگر یقین دارید که خیس بودن کنتور آب منزل به دلیل آب یاری و بارندگی نمی باشد، این احتمال را بدهید که در قسمتی ازسیستم لوله کشی منزل نشتی آب وجود دارد.

رفع نم و نشتی آب :

از جمله پیامدهای نشتیآب لوله نم دادن به دیواره ها و زمین اطراف لوله می باشد. این نشتی پس از مدتی سبب سست شدن دیوار ها و خراب شدن آن می شود. هر چه زودتر برای تعمیرات لوله ی خراب فاضلاب اقدام نمایید میزان خسارت وارده کمتر خواهد بود.

شرکت سپهرسرویس با بکارگیری مجهزترین تجهیزات و نیروهای مجرب در زمینه ی تشخیص ترکیدگی لوله، تعمیرات لوله ی فرسوده، رفع نم و رطوبت دیوار آماده ی خدمت رسانی به شما شهروندان در تهران و حومه می باشد.

نشت یابی و تعمیرات لوله های فرسوده
رفع چکه کردن شیر آب
اصول اولیه در لوله کشی فاضلاب ساختمان
سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان