گرفتگی لوله در ساختمان نوساز

گرفتگی لوله اغلب در ساختمان های قدیمی اتفاق می افتد اما در شرایطی نیز شاهد گرفتگی لوله در ساختمان های نوساز هستیم. این گرفتگی می تواند در قسمت های مختلف سیستم لوله کشی منزل دیده شود. گرفتگی لوله در آشپزخانه، حمام و توالت ساختمان نوساز اندکی عجیب است. زیرا لوله های بکار رفته در سیستم لوله کشی فاضلاب نو و سالم هستند از این رو رسوب گیری لوله نمی تواند عامل گرفتگی لوله در ساختمان نو ساز باشد.

در این قسمت به عواملی که ممکن است در ساختمان های نو ساز سبب گرفتگی لوله شود می پردازیم:

رفتن قیر در سیستم لوله کشِ:

ایزوگام کاری و قیرگونی توالت و سقف ساختمان اگر به دقت انجام نشود ممکن است سبب گرفتگی لوله شوند. تجمع قیر در لوله ی فاضلاب، سیفون توالت نتیجه ای جز بسته شدن راه عبور فاضلاب نخواهد داشت. افراد غیر متخصصی که دست به این کار می زنند از انجایی که به طور اصولی کار را انجام نمی دهند موجب می شوند تا در مدت زمان کوتاهی چاه دچار گرفتگی شود.

حلال قیر نفت است. اگر مطمئن هستید که علت گرفتگی لوله ی منزل گیر کردن قیر در چاه است می توانید از نفت برای از بین بردن آن کمک بگیرید. مقداری از نفت را درون سیفون توالت بریزید و یک ساعت صبر کنید و پس از آن برای جدا کردن قیر ار لوله از یک شی خارجی مانند فنر لوله بازکنی یا دیلم قیر را از جداره ی لوله جدا کنید. بع از آن از آب جوش برای کامل کردن عمل لوله بازکنی استفاده کنید.

گیر کردن سیمان و ماسه در لوله فاضلاب:

در هنگام ساختمان سازی هر چیزی ممکن است بدورن لوله ی فاضلاب رفته و گرفتگی لوله فاضلاب را منجر شود. از جمله مواد دیگری که ممکن است بدورن چاه رفته و در آنجا محکم به جداره ی لوله بچسبد سیمان، سنگ و ماسه است. استفاده از اسید لوله بازکنی در این شرایط پاسخگو نخواد بود و تنها راه بازکردن گرفتگی لوله استفاده از فنر فولادی لوله بازکنی است. اگر گرفتگی در این شرایط شدید باشد بهتر است به فکر تعویض سیفون توالت یا آشپزخانه ی منزل باشید.

نقص فنی در نصب لوله های فاضلاب:

نقص فنی در لوله ای فاضلاب می تواند شامل استفاده از لوله های غیر استاندارد، نصب غیر صحیح لوله و کوچک یا بزرگ بودن سایز و قطر لوله باشد. اگر نصب لوله های فاضلاب به دست افراد غیر حرفه ای انجام گیرد تمامی این موارد می تواند سبب گرفتی لوله شود. دراین صورت برای تعمیر لوله کشی فاضلاب بهتر است بایک متخصص حرفه ای لوله بازکنی مشورت نمایید.

 لوله بازکنی

شرکت سپهرسرویسدر زمینه ی لوله بازکنی فوری و تعمیرات لوله بازکنی با بکارگیری مجهزترین تجهیزات آماده ی خدمت رسانی به شما همشریان عزیز در تهران و حومه می باشد.

77 10 710 0912 تماس بگیرید