ممکن است شما نیز در منزلتان با مشکل گرفتگی سینک ظرفشویی، چاه توالت و.. مواجه باشید. یکی از اتفاقات ناگوار که ماحصل عدم اطلاعات کافی و یا سهل انگاری در پی مصرف بازکننده های فاضلاب رخ می دهد بروز سوختگی در ناحیه صورت، چشم، دست و. می باشد. این مواد که مقادیر جزئی آن‌ نیز در صورت تماس با سطح پوست می‌تواند ایجاد سوختگی‌های درجه ۳ و بعضا درجه ۴ کند (قویترین نوع سوختگی‌ها هستند) به وفور در داروخانه ها، سوپر مارکت ها و.. یافت می شود.

متأسفانه مواردی مشاهده گردیده است که کودک این اسیدها را به عنوان مواد نوشیدنی مصرف نموده و دچار بیماری های شدید جسمی شده‌ است و یا در زمان ریختن این دسته از محصولات به درون سینک، دستشویی و.. ، بدلیل عدم رعایت نکات ایمنی، ترشحات بازگشتی باعث ایجاد آسیب در صورت، چشم و دست گردیده است.

اقدامات فوری:

بنابراین خانواده ها باید دقت کنند که این مواد را در دسترس کودکان قرار ندهند و اگر این مواد روی پوست ریخته شود پیش از مراجعه به پزشک باید در کسری از دقیقه یعنی ۳-۴ ثانیه اول منطقه مورد نظر پوست را با آب شستشو دهند یعنی عضو مورد نظر را حداقل ۱۵ تا نیم ساعت و حتی ۴۵ دقیقه در جریان و سیلاب آب قرار دهند زیرا اثبات شده است که تاثیر زیادی در کاهش آسیب دارد و اجازه نمی‌دهد که این مواد به بخش‌های پایین‌تر بدن منتقل نشود.

این درحالی است که اگر مواد شیمیایی خاصیت قلیایی داشته باشند از شدت سوزانندگی و نفوذ بیشتری از اسید برخوارد می باشند که در این زمینه توصیه بر این است یک ساعت عضو مذکور را در معرض آب روان قرار دهند و فراموش نگردد که آب راکد توصیه نمی‌شود چرا که باعث انتقال این مواد شیمیایی به مناطق دیگر پوست بدن که درگیر نشده است شود.

خواهشمند است در صورت خرید و تصمیم جهت استفاده از لوله بازکن ها، نکات درج شده در بروشور این محصولات را به دقت مطالعه نمایید و با رعایت آن نکات از ایجاد و بروز حادثه برای خود و اطرافیانتان جلوگیری بعمل آورید.

با بکارگیری مجهزترین تجهیزات لوله بازکنی  شرکت سپهر سرویس به همراه تیم های مجرب و متخصص  آماده ی خدمت رسانی به مناطق مختلف تهران و حومه می باشد.