اصول تخلیه چاه

تخلیه چاه | لوله بازکنی

تخلیه چاه فاضلاب منازل، کارخانه جات و واحدهای صنعتی و تجاری باید توسط افراد حرفه ای که در شرکت های مجاز تخلیه چاه مشغول به کارند انجام گیرد.آنها با رعایت اصول تخلیه چاه امکان بروز موراد ناخوشایند به حداقل برسد. روش صحیح تخلیه چاه باید در حین کار رعایت شود و کارکنان شرکت تخلیه چاه فاضلاب نهایت دقت و مهارت را در عمل تخلیه چاه بکارگیرند. تخلیه چاه فاضلاب با دستگاه ها و ماشین های مکنده انجام میگیرد.

تخلیه چاه با تانکرهای مکنده در کمترین زمان انجام خواهد شد و چاه بطور کامل تخلیه می شود. زمانی که چاه فاضلاب پر می شود باید به سرعت تخلیه شود از این رو تخلیه چاه فوری با تانکرهای مکنده از جمله روش های صحیح و اصولی تخلیه چاه فاضلاب می باشد.

لایروبی چاه فاضلاب:

لایروبی چاه به معنای از بین بردن مواد زائد در دیواره های چاه می باشد. تخلیه چاه اصولی فقط شامل جابه جایی فاضلاب موجود در چاه در تانکر مکنده نیست. چاه فاضلابی که طول عمر زیادی از آن می گذرد دچار رسوب شده و فاضلاب در دیواره های چاه رخنه می کند و با کمک تانکر مکنده ی تخلیه چاه و تخلیه چاه فوری به راحتی از بین نخواهد رفت. لایروبی چاه نیازمند فردی ماهر و ابزارآلات مجهزتری می باشد. لایروبی چاه فاضلاب به این صورت انجام می شود که شخص به درون چاه وارد شده و به کمک ابزار مخصوص لایروبی چاه اقدام به کندن رسوبات می کند. رسوبات چاه موجب می شود که چاه دیگر کارائی اولیه را نداشته باشد و این موضوع نیز سبب پر شدن های مکرر چاه می شود.

در نظر داشتن نکات ایمنی امری مهم در تخلیه و لایروبی چاه فاضلاب می باشد.

این اصول شامل موارد زیر می باشد:

-استفاده از ابزار و لوازم استاندارد و قابل اعتمادو به کارگیری چرخ چاه های مقاوم و طناب های مقاوم

-بکارگیری تجهیزات حفاظت فردی مانند کلاه، کفش ایمنی، هارنس و دستکش مناسب

– شناسایی نوع خاک محل مورد نظر برای حفرچاه و انجامتمهیدات ایمنی برای مقاوم سازی دهانه چاه در مراحل مختلف

– استفاده از روشنایی چاه با ولتاژ کم (حداکثر 48 ولت )

– بررسی فاصله نقطه مورد نظر جهت حفرچاه با چاه های موجود و قدیمی

– عدم وجود گازهای سمی بویژه سولفید iیدروژن(H2S) در داخل چاه

213

با بکارگیری مجهزترین تجهیزات تخلیه سپتیک تانک و لایروبی سپتیک فاضلاب به صورت کاملا مکانیزه، شرکت سپهر سرویس به همراه تیم های مجرب و متخصص  آماده ی خدمت رسانی به مناطق مختلف تهران و حومه می باشد.

77 10 710 0912 تماس بگیرید