راهنمای استفاده از محلول های لوله بازکن

لوله بازکن ها و محلول های لوله بازکنی تاثیر نسبتا مطلوبی در بازکردن لوله های فاضلاب دارند. زمانی که لوله های فاضلاب دچار گرفتگی می شوند و ورودی راه آب آن بسته می شود ، آب لبریز شده و مشکلاتی را به وجود می آورد که باید هر چه سریعتر به آن رسیدگی شود. معمولا اولین انتخاب خانواده ها در این شرایط استفاده از محلول لوله بازکنی می باشد. چاه بازکن ها اگر به درستی مورد استفاده قرار بگیرند می توانند مشکل را برطرف نمایند. اما اگر در روش استفاده از این محلول ها یا چاه بازکن ها دچار اشتباه شوید می تواند آثار مخربی بر سلامت جسمی یا سیستم فاضلاب منزل بگذارد.

در چه زمانی از محلول های لوله بازکنی استفاده کنیم؟

زمانی باید از محلول های لوله بازکنی استفاده نمود که گرفتگی لوله ی فاضلاب شدید نباشد. از کاربرد محلول لوله بازکنی می توان به بازکردن مجرای فاضلاب سینک ظرفشویی، باز کردن شترگلو یا همان سیفون زیر سینک ظرفشویی، لوله بازکنی چاهک حمام و… اشاره کرد. در کنار بکاربردن محلول های لوله بازکنی باید تلمبه ی دستی نیز استفاده گردد. تلمبه ی دستی با ایجاد مکش، محتویات داخل لوله یا چاه را با فشار به سمت خارج هدایت می‌کند و سبب بازشدن لوله می شود.

لوله بازکن ها در دو نوع مایع و جامد در بازار موجود میباشد. در زمان استفاده از محلولهای لوله بازکنی باید علت گرفتگی را بررسی نمایید. رفع گرفتگی لوله زمانی که یک جسم سخت در آن گیر کرده باشد توسط مایع لوله بازکن امکان پذیر نخواهد بود. برای رفع گرفتگی شدید لوله از فنر های لوله بازکنی استفاده کنید.

طریقه ی استفاده از محلول لوله بازکنی:

قدم اول در لوله بازکنی، خرید یک محلول لوله بازکن می باشد. محلول های لوله بازکنی هر کدام مربوط به یک گرفتگی خاص می باشند. در هنگام خرید محلول های لوله بازکنی به این مسئله توجه ای ویژه ای داشته باشید.نکته ی دوم این است که محلولی رابرای لوله بازکنی خریداری نمایید که روی آن نحوه ی استفاده از محلول و مدت زمان باقی ماندن محلول لوله بازکنی در لوله را درج نموده باشد.

نحوه ی استفاده از لوله بازکن های جامد به این صورت است که آن را در ورودی دریچه فاضلاب بریزید و آب را به صورت قطره‌ای روی آن باز کنید تا در اثر تماس با آب حل و وارد مجرای فاضلاب شود.

رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از محلول شیمیایی:

استفاده از ماسک ضخیم را در هنگام استفاده از محلولهای شیمیایی جدی بگیرید . ماسک های چند لایه از ورود بخار محلول به درون دستگاه گوارش و تنفس شما جلوگیری می کند. در صورت استفاده نکردن از این ماسک ها ممکن است دچار مسمویت جدی شوید.

چشم های شما نیز در هنگام استفاده از این مواد  آسیب پذیر هستند. از طرفی چاه نیز مواد سمی را از خود منتشر م یکند که ممکن است با ترکیب شدن با محلول اثرات زیان بار تری را داشته باشند.


با بکارگیری مجهزترین تجهیزات لوله بازکنی و تعمیرات سیفون آشپزخانه به صورت کاملا مکانیزه، شرکت سپهر سرویس به همراه تیم های مجرب و متخصص  آماده ی خدمت رسانی به مناطق مختلف تهران و حومه می باشد.

77 10 710 0912 تماس بگیرید