نحوه ی اتصال لوله های فاضلاب

پلاستیک ها و پلیمر ها مواد مقاومی هستند که در تهیه ی لوله های فاضلاب کابرد زیادی دارند. استفاده از پلاستیک ها در  تاسیسات فاضلاب مزایای زیادی دارد. اما به شرط آنکه به درستی و به جا انتخاب شده باشند. جنس های مختلفی از لوله ها در فاضلاب بکار برده می شوند. لوله کشی شبکه ی فاضلاب شهری، لوله کشی فاضلاب ساختمان، لوله کشی فاضلاب صنعتی، لوله کشی فاضلاب کارخانه جات، لوله کشی فاضلاب بیمارستان ها، همه و همه از این مواد پلاستیکی ساخته شده اند. آشنایی با این لوله ها و اتصالات مربوط به آن در هنگام لوله کشی فاضلاب بسیار حائز اهمیت است. برای داشتن تاسیسات فاضلابی محکم و استوار شناخت این مواد و نحوه ی اتصال  آن ها به یکدیگرواجب می باشد.

حلال ها و روان کننده های خاصی برای لوله های فاضلاب بکار گرفته می شوند که استفاذه ی صحیح از آن لازم و ضروری است.

معرفی اتصالات لوله های فاضلاب:

اتصالات چسبی
لوله ها در طول با اتصال ساده به یکدیگر متصل می شوند.برای مونتاژ لوله ها و اتصالات به یکدیگر از حلال استفاده می شود (از چسب مخصوص استفاده می کنیم) و پس از اتصال مفاصل و لوله ها، بصورت یک جز یک تکه در می آیند.
Waste pipe2

مفاصل فشرده سازی (فشاری)
این مفاصل به راحتی قابل جداشدن دارند، سینک، حمام و دریچه روشویی که اغلب لوله ها با استفاده از مفاصل فشاری به یکدیگر ترکیب می شوند با استفاده از واشر و یا رینگ لاستیکی از نشتی آب جلوگیری می کنند.

Waste pipe3

مفاصل پوش فیت (Push-fit)
بدلیل اینکه سیستم فاضلاب هرگز تحت فشار قرار نمیگیرد، برای اجرای لوله کشی می توان به سادگی لوله صاف را با فشار داخل سوکت کنید. لاستیک محبوس شده آب بندی واقع در هر سوکت لوله را در جای خود محکم کرده و اتصال را آب بند می کند.

معرفی لوله های پلاستیک فاضلاب:

جنس لوله های بکار رفته در فاضلاب با یکدیگر متفاوت بودخ و نحوه ی اتصال آن ها به یکدیگر نیز با هم تفاوت دارد. رد این قسمت به معرفی جنس لوله های مختلف فاضلاب و نحوه ی اتصال آن ها به یکدیگر می پردازیم

اکریلنیتریل استایرن بوتادین ABS:

اگر جنس لوله های فاضلاب از ای بی اس باشد می توان از مفاصل فشاری برای اتصال لوله ها استفاده نمود.

این لوله ها مقاومت بالایی در برابر آب سرد و گرم دارند. استفاده از حلال ای بی اس نیز برای اتصال مناسب می باشد.

پی وی سی اصلاح شده غیر پلاستیکی MuPVC

لوله های پی وی سی از مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی برخوردار هستند. مقاومت این مواد در برابر نور خورشید زیاد می باشد. اگر لوله های فاضلاب از جنس پی وی سی یا یو پی سی می باشد برای اتصال آن باید از روش حلال جوشی استفاده کنید.

پلی پروپیلن pp

لوله های  pp در زمینه ی صنعتی کاربرد بالایی دارند. نحوه ی اتصال لوله های پروپیلن به یکدیگر توسط مفاصل فشار مناسب پوش فیت می باشد. استفاده از چسب برای چسباندن این لوله ها به یکدیگر توصیه نمی شود.

شرکت سپهرسرویس با بکارگیری مجهزترین تجهیزات و متخصیص در زمینه ی
تخلیه چاه و اجرای سیستم فاضلاب و تاسیسات فاضلاب آماده ی خدمات رسانی به شما شهروندان عزیز در تهران و حومه می باشد.

شماره تماس:09127101077

مطالب بیشتر:

رفع بوی بد چاه توالت و حمام 
سرویس توالت ایرانی و فرنگی و موثرترین روش باز کردن گرفتگی چاه فاضلاب توالت

رفع گرفتگی چاه فاضلاب و تخلیه چاه

77 10 710 0912 تماس بگیرید