رفع گرفتگی لوله های فاضلاب طبق وضعیت گرفتگی

تخلیه چاه | لوله بازکنی

مشکلات گرفتگی لوله های فاضلاب از جمله مشکلاتی است که در هر خانه ای امکان رخ دادن آن وجود دارد. قبل از هر چیز به دلایلی می پردازیم که سبب گرفتگی لوله های فاضلاب می شوند. گیر کردن مواد جامد درون سیستم لوله کشی فاضلاب چه در آشپزخانه و حمام و چه در توالت باعث گرفتگی می شود. این مواد جامد شامل مو، ذرات غذا، چربی، و انداختن دستمال های توالت در فرنگی می باشد. که در این صورت با ریختن آب به مقدار زیاد می توانید از گرفتگی لوله جلوگیری نمایید. لوله های آشپزخانه نیز  عمدتا به دلیل رسوب چربی و ذرات غذا دچار انسداد می شوند. با رعایت کردن بیشتر و ریختن آب داغ پس از شستن ظرفها می توان از گرفتگی لوله جلوگیری نمود.لوله بازکن،لوله بازکنی، لوله بازکنی غرب تهران

از دیگر علت هایی که سبب گرفتگی لوله می شود مشکلات در سیستم لوله کشی می باشد. قبل از اقدام برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب، ابتدا باید عامل گرفتی را مانند یک لوله بازکن حرفه ای پیدا کنیم و سپس به یافتن راهی اساسی برای لوله بازکنی فاضلاب می پردازیم.

چه مشکلاتی در سیستم لوله کشی سبب گرفتگی فاضلاب می شود؟

کارگذاشتن اشتباه سیفون و تعبیه ی نامناسب آن، سبب گرفتگی لوله خواهد شد.
لوله بازکنی تهران،شرکت لوله بازکنی
بکار رفتن لوله های چدن در سیستم لوله کشی که پس از مدتی سبب ایجاد رسوب شده و گرفتگی لوله ی فاضلاب را به دنبال خواهد داشت.برای از بین بردن رسوبات لوله استفاده از فنر برقیتوصیه می شود.گرفتگی های دیگری نیز به دلیل سهل انگاری کارکنان بوجود می آید: مثل رفتن دوغاب به درون لولها. این رسوبات نیز با کمک فنر برقی از بین می روند.لوله بازکنی جنوب تهران،لوله بازکنی شمال تهران

بکار بردن لوله های برزگ در سیستم لوله کشی فاضلاب نیز سبب کاهش عمق آب در لوله ها شده و این امر سبب می شود آب کافی برای انتقال مواد جامد در لوله های فاضلاب موجود نباشد که خیلی زود سبب گرفتگی لوله خواهد شد.

روش های موثر رفع گرفتگی لوله:

بسته به میزان رسوب و گرفتگی، راه های باز کردن لوله نیز متفاوت خواهد بود. برخی از گرفتی با راه های خانگی برطرف شده و نیازی به بکاربردن مواد شیمیایی نخواهند داشت. و برخی دیگر با استفاده از مواد شیمیایی نیز باز نشده و تنها راه رفع گرفتگی لوله ی فاضلاب بکاربردن تجهیزاتی مثل فنر برقی می باشد که این امر توسط شرکت های لوله بازکنی انجام خواهد گرفت.

لوله بازکنی با پمپ کردن به کمک تلمبه ی دستی یا دستگاه تراکم هوا :

اگر همیشه در منزلتان لوله ها دچار گرفتگی می شود می توانید به کمک تلمبه ی دستی این گرفتگی ها را برطرف نمایید. رفع گرفتگی لوله ها به این شکل است که قبل از عمل لوله بازکنی تلمبه را روی حرارت قرار دهید تا نرم شود سپس آن را روی سوراخ قرار دهید و شروع به تلمبه زدن کنید. لوله بازکنی با تراکم هوا

اگر گرفتگی لوله شدید باشد این عمل توسط دستگاه تراکم هوا انجام میگیرد. عملکرد دستگاه تراکم هوا به این صورت است که با متراکم سازی هوای موجود در لوله ، سبب رفع گرفتگی بلافاصله ی آن خواهد شد. اگر میزان حجم موادی که دورن لوله گیر کرده اند کم باشد، به کمک این دستگاه خیلی زود عمل لوله بازکنی انجام می گیرد. اما اگر گرفتگی به دلیل تجمع رسوبات باشد برای برطرف سازی آن و لایروبی لوله باید از فنر برقی برای رفع گرفتگی لوله ی فاضلاب استفاده کرد.

 

دستگاه فنرزنی برقی:

این دستگاه قادر است گرفتگی های شدید لوله های فاضلاب را تا عمق زیاد برطرف نماید. لوله ها پسلوله بازکنی با فنر برقی از مدتی دچار سوب می شوند. مخصوصا اگر از جنس چدن باشند. دستگاه فنر لوله بازکنی دارای یک فنر قوی می باشد که با رفتن به سمت جلو تمامی سدها و مانعها را در راه لوله های فاضلاب بر می دارد .

پس از فرستادن فنر به داخل لوله ی فاضلاب، اگر فنر به مانعی برخورد نماید باید با دست فنر را هدایت نمود و در حرکت برگشت دستگاه لوله بازکن نیز باید با دست فنر را جمع نمود. فنرجمع کن دستگاه لوله بازکنی نقش زیادی در سهولت کار ندارد و این کار را خود لوله بازکن باید انجام دهد.

 

با راه های کلی رفع گرفتگی لوله های فاضلاب آشنا شدید. حال به صورت جزئی تر لوله های فاضلاب ساختمان و روش های بازکردن آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم. گرفتگی لوله عمدتا در مکان هایی مثل آشپزخانه رخ می دهد که باید با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

رفع گرفتگی لوله ی آشپزخانه:

گرفتگی لوله های آشپزخانه به دلیل رفتن ذرات ریز غذا و چربی به دورن لوله رخ می دهد. اینکه در این مواقع چه راهکاری ساده تر و موثر تر است برای شما مهم خواهد بود. حدالامکان استفاده از اسید برای بازکردن گرفتگی لوله ی فاضلاب آشپزخانه توصیه نمی شود. زیرا بکارگیری راه های خانگی و تلمبه ی دستی نیز موثر خواهد بود. استفاده ی مداوم از اسید لوله بازکن سبب آسیب رسیدن به لوله خواهد شد.

قبل از انکه اقدام به بازکردن لوله از طریق ساخت مواد خانگی یا مواد شیمیایی نمایید سعی در از بین بردن چربی ها کنید. چربی در آب داغ ذوب شده و از بین خواهند رفت. پس مقداری آب جوش درون چاه بریزید. این کار را می توانید برای جلوگیری از تجمع چربی بعد از هر باز شستن ظرف ها انجام دهید.

سپس می توانید به کمک تلمبه زدن اقدام به بازنمودن لوله نمایید. روش استفاده از تلمبه ی دستی این است که کاملا سوراخ را بپوشاند تا جایی برای خروج هوا باقی نماند. سپس سینک را مملو از آب کنید و بعد از آن شروع به تلمبه زدن نمایید. پس از ده بار تلمبه زدن یا بیشتر، تلمبه را جدا کرده تا آب به دورن  سینک راه یابد و گرفتگی لوله فاضلاب را برطرف نماید.لوله بازکنی با تلمبه ی دستی

رفع گرفتگی لوله ی آشپزخانه به کمک لوله بازکن های خانگی با ساخت محلول های متفاوتی انجام می گیرد که طرز تهیه ی آن را برای شما نوشته ایم.بهتر است قبل از استفاده از لوله بازکن شیمیایی، رفع گرفتگی لوله فاضلاب با ساخت محلول غیر شیمیایی امتحان نمایید.

مقداری آب جوش تهیه کرده و آن را دورن سینک بریزید. استفاده از سیمی که بتوان آن را درن لوله جابه جاکرد روند پیشرفت کار را بهتر خواهد کرد. پس از آنکه سیم را دورن لوله چرخاندید محلول لوله بازکن را آماده کنید. این محلول شامل ترکیب جوش شیرین و سرکه میباشد. نصف لیوان جوش شیرین و یک لیوان سرکه کافی می باشد. سپس آن را درون لوله بریزید و در لوله را ببنید. این محلول برعکس لوله باز کن های شیمیایی آسیبی به لوله نمی رساند و گرفتی های خفیف را برطرف می سازد. پس از بازکرن درب لوله ی فاضلاب مقدار بیشتری آب جوش( قبل از جوشیدن کامل آب و قل زدن آن را از روی گاز بردارید.) را درون سینک ظرف شویی ریخته و دوباره به کمک سیم رسوبات مانده را از سطح لوله جدا نمایید.

اگر گرفتگی لوله ی فاضلاب به کمک محلول خانگی برطرف نشد پیشنهاد بعدی ما استفاده از محلول لوله بازکن آماده می باشد. محلول های لوله بازکن زیادی در بازار موجود است که هر کدام از مواد گوناگونی ساخته شد. در انتخاب محلول لوله بازکن دقت نمایید. محلول های رقیق تر که برای از بین بردن چربی ساخته شده اند برای بازکردن لوله ی آشپزخانه مناسبتر می باشند. اگر جنس لوله از چدن است از لوله بازکن ها غیرشیمیایی استفاده نمایید. زیرا مواد شمیای خاصیت خورندگی داشته و چدن در مقابل مواد شیمیایی مقاوم نیستند.

روش استفاده از لوله بازکن شیمیایی به این صورت است که پس از ریختن آن ها چند دقیقه تامل نموده و سپس آب را باز نمایید. برخی افراد یک شب محلول را دورن لوله به حا خود رها می کنند که سبب آسیب رسیدن شدید به لوله خواهد شد. پس از ریختن محلول به دورن لوله ی فاضلاب به هیچ وجه درون لوله را مشاهده نکنید زیرا بخارات متصاعد شد از محلول به چشم شما آسیب جدی خواهند رساند.لوله بازکنی مرکز تهران،لوله بازکنی شرق تهران

شرکت لوله بازکنی سپهر سرویس با مجهزترین تجهیزات و نیروهای مجرب آماده ی خدمت رسانی به شما شهروندان عزیز در تهران و حومه می باشد.

مطالب مرتبط:


آشنایی با دستاه فنر لوله بازکنی


چگونه از گرفتگی لوله فاضلاب جلوگیری کنیم

راهنمای خرید محلول لوله بازکن

انواع فنرها و سر فنرهای لوله بازکنی

اگر لوله با اسید باز نشد چه کارکنیم؟

جلوگیری از گرفتگی لوله با دستگاه چربی گیر

انواع لوله های فاضلاب

77 10 710 0912 تماس بگیرید